Nabożeństwa dla kobiet znane jako „ Beyoncé Mass ”, które przyciągnęły już tysiące ludzi z „Południowej Kalifornii do Portugalii”, wykorzystując muzykę i życie kultowej piosenkarki Beyoncé do celebrowania i umacniania czarnych kobiet, maja przyciągnąć jeszcze w kilku kościołach setki ludzi.
Ogłoszenie o nabożeństwie:
„Dołącz do nas w The First Presbyterian Church of Brooklyn w Nowym Jorku na przełomowe nabożeństwo, które wykorzystuje muzykę i życie Beyoncé jako narzędzie do prowadzenia wzmacniającej rozmowy o Czarnych kobietach – ich życiu, ciałach i głosach. Beyoncé Mass tworzy przestrzeń opowiadań, pism świętych i pieśni, która wzywa do wyzwolenia wszystkich ludzi ”-
Ponad 100 osób potwierdziło już swoją obecność, a prawie 200 innych odnotowało zainteresowanie od środowego popołudnia.
Wielebna Yolanda Norton, hebrajska badaczka Biblii i Katedra Eugeniusza Farlougha w Black Church Studies w San Francisco Theological Seminary powiedziała New York Timesowi w ostatnim wywiadzie, że: „Msza mówi młodym czarnym dziewczynom: Bóg miał na myśli, kiedy podczas stworzenia Bóg powiedział: „Jest dobrze”.Czyniąc historie i realia młodych czarnych kobiet i dziewcząt centralnym elementem tej sztuki liturgicznej, potwierdzamy ich rzeczywistość w świecie, który jest uparty w swoich próbach ich odrzucenia. ”
Ludzie, którzy uczestniczyli wcześniej w mszy Beyoncé, jak Lydia Middleton, dziekan Black Student Affairs w Claremont Colleges w Los Angeles, powiedzieli New York Times, że doświadczenie to daje im poczucie dobrego samopoczucia.
„Nie jestem zaangażowany w kościół od lat, ale powrót do tej przestrzeni był niesamowity”, powiedział Middleton. „Czułam się ciepło i zachęcająco, a ja poczułam się uzdrowiona. Pod koniec nabożeństwa ludzie płakali, ludzie byli radośni, ludzie się przytulali. ”
Norton wyjaśnił również, że Msza Beyoncé nie polega na czczeniu piosenkarza ani feminizmu, który historycznie koncentrował się na doświadczeniach białych kobiet. Jest to ruch w tradycji kobiecego myślenia i praktyki podkreślony przez Alice Walker w jej kolekcji esejów z 1983 r. „W poszukiwaniu ogrodów naszych matek”.
„Kobiecość uprzywilejowuje intelektualną i intymną przestrzeń czarnych kobiet” – powiedział Norton. „Ma to związek z potrzebą czarnych kobiet do uczestniczenia w społecznościach większych niż ich własne w celu rozwoju całej ludzkości”.
Lucado „smucił się” z powodu „szyderczych” komentarzy MacArthura, które obejmowały powiedzenie popularnej autorce Beth Moore, by „poszła do domu”.
„Czy my, biali, mężczyźni, starsi przywódcy Kościoła, słuchamy? Czy słuchamy przesłania naszych sióstr w Chrystusie? ” Lucado powiedział na swojej stronie internetowej .
„Słuchasz naszych bystrych i zdolnych nauczycielek Biblii? Słuchasz ich tęsknoty do usługiwania z kobiecej perspektywy? Słuchając ich chęci oddania intelektu, energii i pasji sprawie Chrystusa? Cóż za bogactwo mądrości przynoszą! ”
W ubiegłym tygodniu podczas konferencji Truth Matters w Grace Community Church MacArthur wziął udział w dyskusji panelowej i został poproszony o udzielenie „zwięzłej” odpowiedzi na słowo wymienione przez moderatora. Podane słowo brzmiało „Beth Moore”, na co MacArthur odpowiedział: „Idź do domu”.
Następnie powiedział: „Nie ma biblijnego uzasadnienia dla kaznodziejki. Kropka. Ustęp. Koniec dyskusji.”
Później MacArthur dodał: „To, że umiesz sprzedawać biżuterię w kanale sprzedaży w telewizji, nie oznacza, że powinieneś głosić.”
„Głównym wysiłkiem feminizmu nie jest równość. Nie chcą równości – argumentował. „Dlatego 99 procent hydraulików to mężczyźni. Nie chcą, aby równa moc była hydraulikiem. Chcą być senatorami, kaznodziejami, kongresmenami, prezydentem. Strukturę władzy na uniwersytecie chcą władzy, a nie równości, i jest to najwyższe miejsce, w którym mogą wznieść się do tej władzy w kościele ewangelickim i obalić to, co jest wyraźnie biblijne. Myślę więc, że to feminizm poszedł do kościoła. Właśnie dlatego nie możemy pozwolić, aby kultura egzegetowała Biblię ”.
W odpowiedzi na kontrowersyjne komentarze Lucado powiedział: „Oblubienica Chrystusa wzdycha”.
“Naprawdę? Czy odważymy się lekceważyć? Przesłanie #metoo jest otrzeźwiające – stwierdził Lucado. „Nie jest ich apelem władza lub pozycja, to prośba, którą należy potraktować poważnie; abyśmy wszyscy rozpoznali ich wyjątkowe powołanie. Szacunek i powszechna uprzejmość powinny być dialektem kościoła. Jednak nasz refren sopranowy wciąż potępia jego nieobecność. ”
Podkreślając, że „ton ma znaczenie”, Lucado argumentował, że „słowa mogą zranić” i że nieporozumienia należy dokonać „w miłości”.
Moore, Southern Baptist, jest założycielem Living Proof Ministries, który zyskał wpływ jako popularny autor i nauczyciel Biblii. W ostatnich latach była otwarcie wypowiadana w kręgach ewangelicznych przeciwko seksualnemu wykorzystywaniu i mizoginii w kościołach.
Nawet nie wiedziałem, że w kościołach jest nienawiść do kobiet. To chyba jakaś paranoja jak z antysemityzmem, kiedy piszę się o Żydach źle to jest antysemityzm.
W serii tweetów w poniedziałek Moore podkreśliła, że poddała się powołaniu Boga, a nie człowieka i że „pójdzie za Jezusem… przez całą drogę do domu”.
Po tym, jak wielu wyraziło oburzenie na Twitterze wobec komentarzy MacArthura, Moore poprosił media społecznościowe o „ochłodzenie się oszczerstwem wobec J Maca i in.”, Zauważając, że „nie czci Boga”.
Dodała: „Uwierzcie mi, chłopaki, nie mówię o chłodzeniu tego w kwestiach. Mizoginia jest szalona i haniebna. Mówię o tym, żeby nie odwzajemniać zniewagi za zniewagę. To, do czego Jezus nas powołał, jest trudne, ale słuszne ”.
Wielu znanych chrześcijan, w tym Kay Warren z Saddleback Church i chrześcijańska artystka Mandisa, przybyli w obronie Moore’a i zaoferowali wsparcie.
„Modlę się za nich. Aby łuski spadły im z oczu, prawdziwa pokuta i publiczne przeprosiny, które zapoczątkują odrodzenie miłości wśród wszystkich części #BodyOfChrist ”- napisała na Twitterze . „Co ciekawe, nauczyłem się tego robić od mądrej i pobożnej kobiety. Ta kobieta była tobą, Beth.
No niezła impreza… A co do nauczania przez kobiety to ciągle kontrowersyjny temat. O ile kobieta-pastor wygląda dość dziwnie, o tyle nie powinno się zmuszać kobiet do milczenia, gdy chcą przemawiać/nauczać z Ducha. W Chrystusie nie ma kobiety ani mężczyzny, nikogo też mamy nie sądzić wg ciała, a Bóg równie dobrze i skutecznie może wyrazić swoją mądrość przez kobietę.
Nie mówię o tym, żeby ta przewodziła kościołem (ze względu na Najwyższego należy szanować porządek, który Ten ustalił), jednak zabranianie kobietom nauczać to znów ograniczanie Ducha Świętego. Kobietom w Koryncie zabraniano tego z powodu ich zachowania, a nie z samego faktu bycia kobietami. Niekiedy trzeba brać pod uwagę ówczesny kontekst kulturowy, w przeciwnym razie dochodzi do nieporozumień.
W sumie tak naprawdę każdy może mówić o Bogu c: