Natrafiłem na bardzo ciekawy komentarz opisujący koszty jakie są związane z produkcją samochodów Tesli:
To jest akumulator do Tesli model Y.
Zajmuje całe miejsce pod kabiną samochodu.
Pod siedzeniami. Aby je zrobić, trzeba:
–12 ton skały dla litu (można również wydobyć z wody morskiej)
— 5 ton minerałów kobaltu (większość kobaltu jest produkowana jako produkt uboczny przetwarzania minerałów miedzi i niklu. To najtrudniejszy i najdroższy sprzęt do zdobycia na baterię).
— 3 tony rudy niklu
— 12 ton rudy miedzi Musisz przenieść 250 ton ziemi, aby uzyskać:
— 26,5 kg litu
— 30 funtów niklu
— 48,5 kg manganu
— 15 funtów kobaltu Wymagana jest również produkcja baterii:
— 441 funtów aluminium,
stali i/lub plastiku
— 112 funtów grafitu
Gigant Caterpillar 994A jest używany do przemieszczania ziemi, aby uzyskać minerały potrzebne do tej baterii. Caterpillar zużywa 30 litrów oleju napędowego w godzinę.
Większość minerałów potrzebnych do produkcji baterii pochodzi z Chin lub Afryki. Wiele pracy w Afryce wykonują dzieci lub osoby, które są niemal niewolnikami. Tylko jedna z tych baterii OEM Tesla Model Y, 2021 (najtańsza bateria Tesla) jest obecnie w sprzedaży w Internecie za 4,999 dolarów bez wysyłki i instalacji. Bateria waży 1000 funtów (można sobie wyobrazić koszt dostawy). On ma dwie. Koszt baterii Tesla to: Model 3: $14 000+ (MSRP samochodowy $38,990) Model Y: $5 000– $5,500 (MSRP samochodu 47,740) Model S: $13 000– $20 000 (MSRP samochodu 74.990) Model X: $13 000+ (MSRP samochodowy 79,990 $) Samochód elektryczny osiągnie zerową emisję netto CO2 zajmuje 7 lat. Żywotność baterii wynosi 10 lat (średnia).
Dopiero w ciągu ostatnich 3 lat zaczynasz zmniejszać swój ślad węglowy, ale potem musisz wymienić baterie i tracisz wszystkie osiągnięte postępy. Wreszcie, należy wspomnieć o ilości energii potrzebnej do przetwarzania surowców i ilości energii zużytej do transportu tych baterii do Stanów Zjednoczonych i innych krajów świata. Nie wspominając o kosztach oleju napędowego i paliwa potrzebnych do tego wszystkiego.
https://x.com/Darekbrzoza/status/1896632721616535982
Autor tych informacji nie napisał o jednej bardzo ważnej rzeczy. Skoro akumulatory są na całej długości samochodu, to jakie musi być promieniowanie elektromagnetyczne i jak wpływa to na zdrowie człowieka?
Czy Elon Musk o tym informuje?
To są pytania retoryczne…