Truth in the end times. Biblical Christians.

Biblical Christians. THE TRUTH FOR THE FOLLOWERS OF JESUS CHRIST "Ye shall know the truth, and the truth shall make you free."

Wracam do kwestii Dawida jako króla Jerozolimy podczas Millenium.

Jest wielki darem od Boga spierać się w kwestii rozumienia Pisma w sposób kulturalny i takim samym darem jest zweryfikowanie swojego zrozumienia. Niestety internet “chrześcijański” to rynsztok i całe szczęście wyszedłem z tego dawno temu, z tych wszystkich sporów podszytych nienawiścią i chęcią dopieczenia adwersarzowi. Jestem z tego powodu niewymownie szczęśliwy.

 

Wczoraj pewien Brat, który twierdził na podstawie Ezechiela, że Dawid będzie rządził podczas Millenium i ja sie do tego odniosłem na blogu pisząc, że jest to figura retoryczna przedstawiająca Jezusa powiedział mi, że jest jeszcze w Jeremiaszu potwierdzenie jego zrozumienia.

 

(8) I stanie się w owym dniu – mówi Pan Zastępów: Złamię jarzmo na jego szyi i rozerwę jego więzy, i już go nie ujarzmią cudzoziemcy. (9) I będą służyli Panu, swojemu Bogu, i Dawidowi, swojemu królowi, którego im wzbudzę. Jeremiasza 30.

 

Wersetu tego nie można kierować do czasu powrotu Judejczyków z Babilonu gdyż po powrocie z niewoli Bóg nie wzbudził ani Jezusa ani Dawida, a więc uważam, że powinno się te słowa rozpatrywać mając na uwadze MILLENIUM.

 

(24) Nie uśmierzy się żar gniewu Pana, aż spełni i urzeczywistni zamysły jego serca; w dniach ostatecznych zrozumiecie to dokładnie.

 

Koniec tego rozdziału mówi nam o czasach ostatecznych ale czasy ostateczne można także rozumieć jako zakończenie przymierza z Izraelem, gdzie nowym etapem jest Przymierze z Jezusem.

(22) I będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem.

 

Jednak problemu nastręczają inne wersety jak choćby ten z Ezechiela 37.

 

 

(24) A sługa mój, Dawid, będzie ich królem; wszyscy oni będą mieć jednego pasterza; będą postępować według moich praw, będą przestrzegać moich przykazań i wykonywać je. (25) I będą mieszkać w ziemi, którą dałem mojemu słudze Jakubowi, w której mieszkali ich ojcowie; będą w niej mieszkać zarówno oni, jak i ich synowie i wnuki po wszystkie czasy, a sługa mój, Dawid, będzie ich księciem na wieki.

 

 

Z kolei w Łukaszu jest informacja o tym, że to jednak Jezus będzie rządził podczas Millenium:

 

(33) I będzie królował nad domem Jakuba na wieki, a jego królestwu nie będzie końca. Łk 1.33.

 

Czy da się  jakoś pogodzić rządy Dawida z rządami Izraela czy tylko jeden z nich będzie królem?

Brat zasugerował mi, że Dawid będzie królem na ziemi izraelskiej a Jezus na całym świecie.

 

Ozeasz

 

(5) Potem synowie Izraela się nawrócą i znów będą szukać Pana, swojego Boga, i Dawida, swojego króla, i w dniach ostatecznych z bojaźnią zwrócą się do Pana i jego dobroci.

 

Ponownie czasy ostateczne i ponownie  Dawid jako król.

Osobiście uważam, że to proroctwo się wypełniło kiedy Jezus pojawił się na ziemi.

 

(24) A On, odpowiadając, rzekł: Jestem posłany tylko do owiec zaginionych z domu Izraela.
(Ewangelia Mateusza 15:24)

 

Czy Dawid z Ozeasza mógł być Jezusem?

 

(27) A gdy Jezus odchodził stamtąd, szli za nim dwaj ślepi, wołając i mówiąc: Zmiłuj się nad nami, Synu Dawida!
(Ewangelia Mateusza 9:27)

(23) I zdumiony był cały lud, i mówił: Czy nie jest to Syn Dawida?
(Ewangelia Mateusza 12:23)

 

 

Jak widać mógł, ale badajmy dalej.

Co mógłbym dodać do tej układanki?

Myślę, że Łukasza 19 i przypowieść o minach:

 

(12) Rzekł więc: Pewien człowiek szlachetnego rodu udał się do dalekiego kraju, aby objąć królowanie i wrócić. (13) Przywołał więc dziesięciu sług swoich i dał im dziesięć min, i rzekł do nich: Obracajcie nimi, aż powrócę. (14) Lecz poddani nienawidzili go, wysłali więc za nim poselstwo z tymi słowy: Nie chcemy, aby ten królował nad nami. (15) A gdy on, objąwszy królowanie powrócił, kazał przywołać do siebie te sługi, którym dał pieniądze, aby się dowiedzieć, ile kto zarobił. (16) Zjawił się więc pierwszy i rzekł: Panie, mina twoja przyniosła dziesięć min zysku. (17) I rzekł do niego: To dobrze, sługo dobry, przeto iż w małym byłeś wierny, obejmij władzę nad dziesięciu miastami. (18) I przyszedł drugi, mówiąc: Panie, mina twoja przyniosła pięć min. (19) Rzekł i do niego: Także i ty bądź nad pięcioma miastami.

 

 

Podczas Millenium życie będzie się toczyło normalnie, a więc cały świat będzie musiał być zarządzany przez lud Boży a nie tak jak teraz przez lud szatana. Być może Dawid będzie rządził tylko  zbawionymi Izraelitami, tymi którzy umarli do momentu pojawienia się Jezusa.

 

 

I będą służyli Panu, swojemu Bogu, i Dawidowi, swojemu królowi, którego im wzbudzę.

 

Słowo “wzbudzenie” może świadczyć o przebudzeniu do życia Dawida, a może po prostu znaczyć o zainicjowaniu czegoś, na przykład pojawieniu się Jezusa jako “syna Dawida”.

 

Wzbudzić to nie tylko wskrzesić, a przede wszystkim wg SJP:

 

«wywołać jakieś uczucia, emocje lub sprowokować jakieś zachowania»

 

 

Jedno jest pewne: Jezus będzie rządził całą ziemią i będzie miał swoich podwładnych, którym powierzy rządy nad miastami:

 

(16) Zjawił się więc pierwszy i rzekł: Panie, mina twoja przyniosła dziesięć min zysku. (17) I rzekł do niego: To dobrze, sługo dobry, przeto iż w małym byłeś wierny, obejmij władzę nad dziesięciu miastami. (18) I przyszedł drugi, mówiąc: Panie, mina twoja przyniosła pięć min. (19) Rzekł i do niego: Także i ty bądź nad pięcioma miastami.

 

Podczas Millenium choć będzie urodzaj i Jezus będzie rządził, nadal będzie grzech.

 

 (20) Nie będzie już tam niemowlęcia, [które by żyło tylko] dni kilka, ani też starca, który by nie osiągnął pełni swych dni; bo najmłodszy umrze jako stuletni, a kto stu lat nie osiągnie – będzie uchodził za dotkniętego przekleństwem
(Księga Izajasza 65:20)

 

Poganie będą musieli przychodzić oddać pokłon, tak jak teraz chodzą oddawać pokłon królowej Niebios na Jasnej Górze czy do Watykanu oddać pokłon papieżowi.

 

 

 

(3) Lud ziemi będzie bił głębokie pokłony przed Jahwe u wejścia tej bramy w szabaty i w święta nowiu.
(Księga Ezechiela 46:3)

(9) Gdy lud ziemi będzie przychodził przed Jahwe na święta, ten, kto wejdzie przez bramę Północną, aby złożyć głęboki pokłon, wyjdzie przez bramę Południową, a kto wejdzie przez bramę Południową, wyjdzie przez bramę Północną. Nie wróci się przez bramę, którą wszedł, bo wyjdzie stroną przeciwną.
(Księga Ezechiela 46:9)

Przy okazji warto tutaj zwrócić uwagę na to, że podczas rządów Jezusa, którego jeszcze Ezechiel nie znał napisano, że narody będą oddawać pokłon Jahwe, ale imię Jezus oznacza YAHWE MOIM RATUNKIEM.

Ratunek jest w Jezusie Bogu wcielonym, który przyszedł na ziemie dać nam wzór do naśladowania będąc nazywanym Emmanuel co oznacza Bóg jest pośród nas.

 

Bez względu na to, czy Dawid będzie rządził samą Jerozolimą czy nie, Jezus będzie rządził narody laską żelazną.

 

(14) Wojska, które są w niebie, towarzyszyły Mu na białych koniach, wszyscy [byli] odziani w biały bisior. (15) A z Jego ust wychodzi ostry miecz, aby nim uderzyć narody. On paść je będzie rózgą żelazną i On wyciska w tłoczni wino zapalczywego gniewu Boga, Władcy wszechrzeczy. (16) A na szacie i na biodrze ma napisane imię: KRÓL KRÓLÓW I PAN NAD PANAMI.

 

Praise Jesus.

 

 

Updated: 14 December 2023 — 12:59

Leave a Reply Cancel reply

Truth Detective, Good News and Revelation © 2015 Frontier Theme
English
Polish
Polish
English
Exit mobile version