Truth in the end times. Biblical Christians.

Biblical Christians. THE TRUTH FOR THE FOLLOWERS OF JESUS CHRIST "Ye shall know the truth, and the truth shall make you free."

WHO CHANGED THE SABBATH TO SUNDAY?

There is no doubt that Christ, his disciples, and Christians in the first century They celebrated on Saturday, the seventh day Sabbath. However, today most of the Christian The religious world celebrates Sunday, first day of the week, naming it Shabbat. Who made this change and like did it happen?

 

Żaden poważny uczeń Pisma Świętego nie może zaprzeczyć, że Bóg ustanowił sabat w czasie stworzenia i wyznaczył siódmy dzień, aby był święty. “A siódmego dnia Bóg zakończył Swoje dzieło, które uczynił; i odpoczął siódmego dnia od całej Swej pracy, którą uczynił. I Bóg pobłogosławił ów siódmy dzień i sanctified it, ponieważ w nim odpoczął od całej swojej pracy, którą stworzył i stworzył Bóg “( Rdz 2, 2-3 ). Został później skodyfikowany jako Czwarte Przykazanie ( Wj 20: 8-11 ).

 

Let me point out at the outset that I am aware of a large deviation among the Sabbath keepers themselves. But this is the spirit of religiosity that is everywhere.

 

 

 

God's Word clearly states that Sabbath observance is a special sign lub “znakiem” między Bogiem a Jego ludem. Nie ma również żadnej niepewności, że Chrystus, Jego uczniowie i chrześcijanie w pierwszym wieku nie przestrzegali nakazu szabatu dnia siódmego – dnia, który teraz nazywamy “sobotą” ( Mk 2 , 28, Łuk 4:16 ).

 

Is there any biblical support for Sunday observance?

 

There is absolutely no no New Testament text stating that God, Jesus or the apostles have changed sobotę na niedzielę – ani tekst, ani słowo, nawet podpowiedź lub sugestia.

 

If so it was, these chapters and verses would have been loudly heralded by opponents of the Sabbath. If Paul or any other apostle had taught a change from Sabbath to Sunday, the first day of the week, an absolute storm of protest would have arisen from conservative Jewish Christians. The Pharisees and scribes would have insisted that Paul or any other person suggesting such a thing be stoned to death for the sin of breaking Saturday. This would be a much bigger problem than the controversy over circumcision!

 

The self-righteous Pharisees falsely accused Christ of breaking the Sabbath because He violated man's added rules and traditions, which they placed on the Sabbath ( Mark 2:24 ). The complete absence of such controversy over the change of the day of worship is one of the best proofs that the apostles and other Christians in the New Testament no They changed the day. On the contrary, we have a record of the many Sabbaths that Paul and his traveling companions kept long after the resurrection of Jesus Christ. Read about them in your Bible in Acts 13:14 , 27 , 42-44 ; 15:21 ; 16:13 ; 17: 2 ; and18: 4 . Acts 13: 42-44 has special significance because Paul and Barnabas, speaking in the Jewish synagogue, were invited to speak again in next Sabbath. This would be a great opportunity for Paul to tell people to meet with him next day, zamiast czekać cały tydzień na sabat. Ale “w przyszły shabbat prawie całe miasto [zarówno Żydzi, jak i poganie] zebrali się, by słuchać słowa Pana”.

Today, however, most of the Christian denominational world celebrates Sunday, the first day of the week, by calling it Sabbath. The question arises, who changed the Sabbath to Sunday and like did it come to this? The answer may amaze you!

Biblical Testimony

Nowy Testament wyraźnie pokazuje, że mamy dalej przestrzegać przykazań (Mat. 5: 17-18, 19:17, 28:20) – wszystkie z nich. Skąd zatem mężczyźni uzyskują “autorytet”, aby switch The Fourth Commandment , replacing Sunday with the original Sabbath of Christ and the apostles?

 

The Bible prophesied many centuries earlier that a time would come when people would think about changing times and laws ( Daniel 7:25 ). Wiele proroctw biblijnych ma naturę “podwójną” – to znaczy, że mają typ i symbol, wcześniejszą i późniejszą realizację. Chociaż mówimy konkretnie o wkrótce nadchodzącym antychryście, możemy zobaczyć typ poprzednika udokumentowany w historiii ja się z takim poglądem zgadzam od kilku lat. Takim typem jest np Antioch.

 

The dilution of the Sabbath in the first 300 years

Chrześcijanie podczas ery apostolskiej, od około 35 do 100 AD, zachowywali szabat w wyznaczony siódmy dzień tygodnia. Przez pierwsze 300 lat chrześcijańskiej historii, kiedy cesarze rzymscy uważali się za bogów, chrześcijaństwo stało się “nielegalną religią”, a lud Boży został rozproszony za granicą ( Dz 8: 1).

Judaizm uważano wówczas za “legalny”, o ile przestrzegali rzymskich praw. Tak więc w epoce apostolskiej chrześcijanie uważali za dogodne, aby władze rzymskie uważały je za Żydów, co zapewniło im legitymację wobec rządu rzymskiego. Gdy jednak Żydzi zbuntowali się przeciw Rzymowi, Rzymianie odstąpili od pokoju, niszcząc Jerozolimę w 70 r. Ne i ponownie w 135 r. AD. Oczywiście, tłumienie Żydów przez rząd rzymski sprawiało, że coraz bardziej niewygodne było uznawanie chrześcijan za Żydów. W tym czasie niedziela była dniem rzymskiego imperium, którego religią była mitraism, forma kultu słońca. Ponieważ przestrzeganie szabatu jest widoczne dla innych, niektórzy chrześcijanie na początku drugiego wieku starali się zdystansować do judaizmu, obserwując inny dzień, w ten sposób “wtapiając się” w społeczeństwo wokół nich.

During the Empire-wide Christian persecution under Nero, Maximinus, Diocletian and Galerius, Sabbath-keeping Christians were hunted down, tortured and, for sport, often used for entertainment in the Colosseum.

 

Constantine Made Sunday A day of civic rest

 

 

Kiedy cesarz Konstantyn I – pogański czciciel słońca – doszedł do władzy w AD 313, zalegalizował chrześcijaństwo i wprowadził FIRST SUNDAY LAW. Jego niesławna ustawa o niedzielnej egzekucji z 7 marca AD 321, brzmi następująco: “W czcigodny Dzień Słońca niech sędziowie i ludzie zamieszkujący w miastach odpoczną, a wszystkie warsztaty zostaną zamknięte.” ( Codex Justinianus 3.12.3, trans Philip Schaff, History of the Christian Church , 5th ed. (New York, 1902), 3: 380, note 1.)

Sunday law was officially confirmed by the Roman papacy. Council of Laodicea in AD 364 zadekretował to, co dzisiaj mówią pastorzy nierządnicy: “Christians will not Judaize and shall be idle on Saturday, but shall work that day; but the Lord's day they shall especially honor, and as Christians, if possible, they shall do no work on that day. Jeśli jednak zostaną oni uznani za Judaizujących, zostaną oni odcięci od Chrystusa “(Strand, op. Cit, To quote Charles J. Hefele, A History of the Councils of the Church, 2 [Edinburgh, 1876] 316). are we familiar with such texts?

 

Cardinal Gibbons, in: Faith of Our Fathers , 92-te wydanie, str. 89, swobodnie przyznaje: “Możesz czytać Biblię od Genesis do Objawienia, and you won't find a single line authorizing the sanctification of Sunday. Pismo Święte egzekwuje religijne przestrzeganie soboty, dnia, w którym my, Kościół katolicki, nigdy nie uświęcamy”

 

Ponownie, “Kościół katolicki … na mocy swojej boskiej misji zmienił dzień z soboty na niedzielę” ( The Catholic Mirror , official publication of James Cardinal Gibbons, September 23, 1893).

“Protestanci nie zdają sobie sprawy, że przestrzegając niedzieli, przyjmują autorytet rzecznika Kościoła, papieża” ( Our Sunday Visitor , February 5, 1950).

"Of course the Catholic Church claims that the change [Saturday Sabbath to Sunday] was an act and is a sign of her ecclesiastical authority in religious things" (HF Thomas Chancellor Cardinal Gibbons).

"Sunday is our sign of power … Kościół jest ponad Biblią, a to przeniesienie z szabatu jest dowodem tego faktu” (Catholic Record of London, Ontario 1 września 1923).

What a shocking admission!

Wstrząsające, ale chrześcijanie nadal są na nie ślepi…

They can talk for hours about breaking the 2nd commandment, but they hold these facts in contempt.

 

 

Prophecy Come to Pass!

At this point we need to pay attention to an amazing prophecy. Daniel 07:25 prophesied:

 

"And he shall speak bold words against the Most High, he shall torment the Saints of the Most High, he shall intend to change the times and the Law; and they shall be delivered into his power until a time and two times and half a time."

 

Cytując Daniela 7:25 , Adama Clarke’a Bible Commentary he says:

He terminate great words against the Most High ] Literally, Sermones quasi Deus loquetur; "Będzie mówił tak, jakby był Bogiem.” Tak Jerome cytuje z Symmachus . To no one does this apply as well or as well as to the popes of Rome. They adopted infallibility which belongs to God alone. They confess to forgive sins that can only be forgiven by God. They confess that they open and close heaven, which belongs to God alone. They confess that they are superior to all the kings of the earth, who belong to and depend on God alone. And they go forth beyond God, pretending to reject whole nations from swearing allegiance to their kings, when such kings do not please them! And they are against God when they give indulgence for sin. This is the worst of all blasphemies!

And they will destroy the saints ] By wars, crusades, massacres, inquisitions, and persecutions of every kind. In this way, did they not do so against all those who protested against their innovation and refused to surrender idolatrous worship? Witness the exterminating crusades published against Waldenom i Albigensom . See how John Huss i Jerome z Prague. Be a witness fires Smithfield in England! Be a witness God and man against this bloody, persecuted, ruthless and unclean Church!

And will think to change times and laws ] Mianowanie postów i świąt; kanonizowanie osób, które on sam nazywa świętymi; udzielanie odpustów i odpustów za grzechy; ustanowienie nowych form kultu zupełnie nieznanych Kościołowi chrześcijańskiemu; nowe artykuły wiary; nowe zasady praktyki; i odwracając, z przyjemnością, prawa zarówno Boga, jak i człowieka. “Dodd” (Podkreśl jego: CommentClarke’a bible , Vol. IV, p. 594).

Who changed the Sabbath to Sunday?

Twoja Biblia mówi: “Ale na próżno [bezużytecznnie] czczą Mnie, nauczając dla nauk przykazania ludzi” ( Mt 15: 9 , Marka 7: 7 ).

Dalej: “Do prawa i do świadectwa: jeśli nie mówią zgodnie z that word [Biblią], to dlatego, że nie ma w nich światła” ( Izajasza 8:20 ).

 

“Udowodnij mi tylko z Biblii, że jestem zobowiązany do świętej niedzieli. W Biblii nie ma takiego prawa. Jest to tylko prawo Kościoła katolickiego. Kościół katolicki mówi, że dzięki mojej boskiej mocy znoszę dzień szabatu i nakazuję ci, abyś święcił pierwszy dzień tygodnia. I oto! Cały cywilizowany świat kłania się z pełnym szacunku posłuszeństwem przykazaniu Świętego Kościoła Katolickiego “(Thomas Enright, CSSR, President, Redemptorist College [Catholic Catholic], Kansas City, MO, 18 lutego 1884). Cały alians ewangeliczny i inne pochodne firmy religijne.

 

“Papież ma moc zmieniać czasy, uchylać prawa i rezygnować ze wszystkich rzeczy, nawet przykazań Chrystusa. Papież ma autorytet i często go used , aby zrezygnować z polecenia Chrystusa “( Decretal, de Tranlatic Episcop ).

It is a matter of Biblical and secular history that God has never changed His holy Sabbath or transferred its solemnity to Sunday. Whoever made ?

Rome, in agreement with the Roman Catholic Church, has changed Saturday to Sunday!

What in you wierzysz? Kogo będziecie Wy naśladować? Bóg twojej Biblii – czy tradycje ludzi?

The choice, dear reader, is yours.

 

 

 

Updated: 12 October 2018 — 08:50

16 Comments

Add a Comment
  1. Exactly! 😉
    I wish a joyful and blessed upcoming Sabbath to all brothers and sisters in Christ who observe this day not to save themselves, but out of love for the Creator, Amen 🙂

  2. Tutaj warto wspomnieć, dla badających temat o filmie który w zasadzie zawiera wszystko co w tym artykule i jeszcze rozwija temat, a do tego jest też dobry pod względem merytorycznym. A mianowicie “Kościół na Pustyni” z kanału Jan W.Kliff Polecam obejrzeć

    1. o you see it is worth reminding as there are new readers

  3. Have a blessed Sabbath! ❤️

  4. Konstantyn namieszał z tą niedzielą, jak widzę…

  5. Dziej Apostolskie 20:7 “A pierwszego dnia po sabacie, gdy się zebraliśmy na łamanie chleba…”.Pierwsi chrześcijanie spotykali się w niedzielę. Oczywiście nie ma mowy o żadnej zamianie, szabat dalej jest w sobotę. I tu obowiązuje Słowo Boże: „Niechaj więc nikt o was nie wydaje sądu co do jedzenia i picia bądź w sprawie święta czy nowiu, czy szabatu. Są to tylko cienie spraw przyszłych, a rzeczywistość należy do Chrystusa” (List św. Pawła do Kolosan 2:16-17).

    1. The problem here is the signing of the feast of Rome, the lack of separation by the Sabbath.
      Myslę, że mało kto ma tego świadomość…..

    2. Interlinear translation: On the first (one) of the Sabbaths when the disciples were gathered to break bread Paul spoke (to) them intending to leave the next day dragged out the word until midnight. (Acts 20:7)

      http://biblia.oblubienica.eu/interlinearny/index/book/5/chapter/20/verse/7/param/1/version/TR

      Therefore, let no one judge you by food or by drink or on the (in)feast or new moon or Sabbaths
      (Colossians 2:16)

      http://biblia.oblubienica.eu/interlinearny/index/book/12/chapter/2/verse/16/param/1/version/TR

      1. So then in John 20:1 what does it say? That Jesus was resurrected on the first (one) of the Sabbaths?

        1. It says that when they went out on the morning after the Sabbath, Jesus was gone, not that he rose from the dead

          1. Martin, I was unclear. My question was in reference to what Robert wrote about the Acts 20:7 interlineation.
            In John 20:1 we have exactly the same phrase μια των σαββατων, and it probably means "on the first day of the week," for we read further that in the morning Mary Magdalene came to the tomb. And it seemed to me that Robert by what he wrote implied that Acts 20:7 was about the Sabbath, when the disciples met for the breaking of bread. I will point out, by the way, that for me Sunday is no holiday 😉 .

            1. Autor mógł nie pamiętać dokładnie i dlatego napisał, że w jeden z szabatów, ale rzeczywiście również mogło to oznaczać pierwszy dzień tygodnia: Szabat, tydzień; Hebr. “שַׁבָּת” [Szabat] – odpoczynek; Siódmy dzień tygodnia; Zaczyna się wraz z zachodem słońca w piątek i kończy zachodem słońca w sobotę; Szabatem określano też cały tydzień, czyli interwał pomiędzy kolejnymi szabatmi.

              It is also interesting in Matthew 28:1 when Mary Magdalene and Mary came to the tomb:
              Wieczorem zaś(po) szabatach…

              http://biblia.oblubienica.eu/interlinearny/index/book/1/chapter/28/verse/1/param/1/version/TR

  6. Jeszua zmartwychwstał pod koniec Szabatu około godziny 18 zobacz Ewangelie Mateusza 28:1 – tylko stare przekłady bo nowe na żywca kłamią i wciskają jak każe cenzura kościelna że to była niedziela. A w Jana 20:1 nie jest opisane jak zmartwychwstał tylko że Miriam z Magdalii przyszła do grobu i zobaczyła pusty grób – tylko tyle tam pisze. Niema tam opisu momentu zmartwychwstania, zresztą ewangelia Łukasza i Marka to samo pisze. Tylko Matatjahu opisuje moment zmartwychwstania.

  7. You know what is really problematic about celebrating the Sabbath? Peer pressure and not having any work after Saturday 🙁 More so where I live a small community but very religious with a lot of emphasis on Sunday. I'm worried precisely because of the fact that I'm not able to not work on Saturdays, but my current situation doesn't allow me to :'(
    At the same time, I feel bad because I know I am breaking God's law

    1. Of course it is easier for some and harder for others. You have to grow to this decision or ask for God's strength.
      But in such an environment the greater Glory of God would be.
      Don't worry. God will guide you

  8. I am convinced that Catholicism was created to destroy the Slavs. When I asked the priest why they break the 3rd commandment and the Sabbath, he said that Jesus was resurrected on Sunday. Mithras worshippers also worshipped Sunday.

Leave a Reply Cancel reply

Truth Detective, Good News and Revelation © 2015 Frontier Theme
English
Polish
Polish
English
Exit mobile version