Truth in the end times. Biblical Christians.

Biblical Christians. THE TRUTH FOR THE FOLLOWERS OF JESUS CHRIST "Ye shall know the truth, and the truth shall make you free."

When is love between two people. An analysis of the Song of Songs.

There will be very little text today as I had to spend a lot of time on this.

 

Wczoraj Karol zapytał mnie “czym wg mnie jest miłość?” poprzez komunikator niczym Piłat 🙂 do Jezusa “co to jest prawda?’

The question seems simple and so should be the answer, but after a moment's thought we would be lost. At first I started to explain to Charles using the example of Jesus, but Charles was not satisfied because in truth he wanted an interpretation of love in a male-female relationship.

Let me begin by saying that there are different kinds of love, and my task will be to discover the true one. Not all love is love. To illustrate this, let's imagine a couple: a bandit and his girlfriend. Does he love her? Does she love him? Yes, of course. But is it true love? No. He is with her mainly for sexual pleasure, and she is with him for money and his misunderstood valor.

Jaka jest więc prawdziwa miłość? Wracamy do punktu wyjścia, czyli do miłości Jezusa. Ażeby dobrze to ukazać wróćmy do archetypu biblijnej miłości jaka przedstawiona jest w erotyku “Pieśń nad pieśniami”.

 

 

I will intentionally reread this Song analyzing it, then describe the man-woman relationship, and finally refer to the life of Jesus. However, this will only li attempt to analyze love, as this topic is a river wide and long. But it is our OBLIGATION to know true love, not our ideas of it, but what is in Scripture. Even the issues of healthy love are regulated, (tfu) sorry for that bureaucratic word, regulated by the Bible.

 

Analysis of the Song of Songs.

Chapter 1.

 

(2) Let him kiss me with the kiss of his lips! Ah, your love is sweeter than wine! (3) Exquisite is the fragrance of your oils, your name like the best ointment oil! That is why the girls love you. (4) Pull me along! Let us run! Lead me, O king, into your chambers, that we may rejoice and make merry with you, make your love more intoxicating than wine!

 

 

In the PNP we have two dimensions of love and every Christian knows this well.

 

Kobieta – mężczyzna:

Jest to upojenie się miłością do drugiej osoby. Kobieta stawia rozkosz wina niżej od miłości do oblubieńca. Choc lepiej będzie brzmiało “stawia wyżej oblubieńca niż przyjemność płynącą z picia wybornego wina.

Jezus – oblubienica:

The bride, the virgins of wisdom, place a higher value on love for Jesus and a relationship with him than on love for this world symbolized by wine.

 

Byłem w ten weekend świadkiem chrztu Duchem Świętym na naszej siostrze w wierze. To, co mogę stwierdzić, to wielkie uczucie do Boga takie jakie jest między mężczyzną a kobietą. Pewnie wielu mnie nie zrozumie, ale to świadectwo jest potwierdzeniem sensu Pieśni nad Pieśniami. Siostra ta stawia wyżej Jezusa aniżeli wino tego świata. Nie znaczy to, że ktoś kto nie miał chrztu DS nie kocha Jezusa. Po prostu, to było jak zaślubiny…

 

W 4 wersecie w UBG jest napisane “miłują Cię prawi”, czyli posłuszni. Częstokroć zwłaszcza w tych czasach kobiety są zbuntowane wobec swych mężczyzn. Bunt rodzi rozdarcie w związku. Mozna rzec mężczyznę kocha kobieta prawa tak jak Jezusa kochają posłuszni. Kobieta zbuntowana nie będzie szanować męża tak jak zbuntowani ludzie nie kochają Jezusa. Nieposłuszni chrześcijanie nie kochają Jezusa.

 

If there is love and desire to be together, there is an exchange of worship:

 

 If you do not know, O most beautiful of women, follow the footsteps of the flocks and feed your kids by the shepherds' huts. (9) To Pharaoh's harness I compare you, friend mine. (10) Beautiful are your cheeks among the pendants, neck twa among the beads. (11) We'll make you gold pendants with silver beads. (12) When the king is among the revelers, my nard spreads its fragrance. (13) My beloved is to me a bag of myrrh among breasts mych położonym…. O jak piękna jesteś, przyjaciółko moja, jak beautiful, your eyes like doves(16) Indeed beautiful you are, my dear, oh how lovely! Our bed of greenery. (17) The beams of our house are the cedars, and the cypresses are the walls.

 

 

Kobieta – mężczyzna:

As above, we worship one another for: friendship, looks, personal charm. I think these things are taboo for many Christians, which is a shame. A partner is supposed to be our friend, but this is something we have to desire.

Jezus – oblubienica:

Wielbimy Jezusa jako oblubienica (Salomon miał wiele żon), za Jego ofiarę za nas, oddanie, poświęcenie. Tak tez i mężczyzna winien poświęcać się dla żony, a ona go za to wielbić i szanować.. Wielbimy Jezusa za Jego miłosierdzie, że nam stale wybacza kiedy przychodzimy na prawdę skruszeni. Nie jak powiemy “wiesz co Jezu, sorry, ale dziś się onanizowałem”. Tudzież “Jezu, dziś sie opiłem, da radę wybaczyć?.

 

 

Notice that we don't encounter one thing until the end of the text: nowhere does it say anything about wanting to be with your parents. The Lord Jesus also said:

"Who loves father or mother more than Me, nie jest Mnie godzien” Mt 10

 

Dziś jest tak, że niektórzy są przyspawani do swych rodziców.  Zwłaszcza kobiety. W relacji Jezus – kościół, ludzie bardziej boją się opinii matki i ojca niż Jezusa…

 

Ch. 2

(7) I adjure you, daughters of Jerusalem, to be gazelles, or to be doe of the field: Do not awaken or frighten love until it wills itself! (8) Listen! That's my darling. Here he goes, climbing mountains, jumping hills. (9) My kind resembles a gazelle or a young deer. And here he is already standing behind our wall, looking through the window, peering through the bars. (10) My nice man speaks up and says to me: Get up, my friend, my beauty! Come on! (11) For behold, winter has passed, the rains have ended, they have ceased. (12) The flowers appear on the ground, the time of singing has come and the cooing of the synogarilla can be heard in our land. (13) The fig tree is already browning its fruit, and the vine is blooming and giving off its fragrance. Arise, my friend, my beauty, come!

 

“Nie budźcie i nie płoszcie miłości, dopóki sama nie zechce! ”

 

Kobieta – mężczyzna:

Love cannot be forced. It just has to be. It is not a zoo company. Love is not a contract in an office. It comes from the heart. There are no quotas. I love because I love. She has to want it herself.

Jezus – oblubienica:

Bóg nie zmusza do pokochania go. To dlatego niewielu podążą za nim gdyż jest to akt woli. Szatan chce aby go wielbiono na siłę, Jezusa się wielbi z wolnej woli. Jezus więc jest niesłychanie delikatny i nie wymaga od nas miłości, ona nas nią czeka. Jeśli już wchodzimy w “związek” z Jezusem czyli oblubieńca z oblubienicą żyjemy już nie w oczekiwaniu ale w miłości. 2.10 Jezus wzywa aby oblubienica porzuciła strefę bezpieczeństwa i poszła za nim. To jest prwadziwe oddanie kiedy kobieta oblubienica podąża za narzeczonym oblubieńcem. Nie boi sie wyjść.

 

“Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce. 12 But the hireling and he who is not a shepherd, whose sheep are not his own, seeing the wolf coming, abandons the sheep and flees, and the wolf seizes them and scatters them; 13 The is because he is a mercenary and doesn't care about sheep. 14 I am the good shepherd, and I know My sheep, and My sheep know Me, 1″ Jana

 

 

Pan Jezus jako Pan Młody mówi w ten sposób: zobacz, poświęciłem się dla Ciebie. Umarłem za Twoje grzechy, byś mogła żyć moja oblubienico. Byś miała życie wieczne i była usprawiedliwiona. Wystarczy to zauważyć jak wielką miłość Jezus nam ofiarował. My ludzie często lubimy bohaterów kina akcji kiedy ratują kogoś. Ba, nawet płaczemy nad lwem ofiarowującym siebie w “Opowieści z Narni”, ale nie potrafimy dostrzec ofiary Jezusa. Sam w takim braku świadomości żyłem niemal 40 lat.

 

God did not force us to love. We have only and until accepted His love. However, not everyone wants that love. It is as if a boy loves a girl very much and she would ignore him. You reject love. You don't want to take it. You have no desire to be with your betrothed. Quite often this is the case not only in unfulfilled loves outside the relationship, but also in relationships already. One party has no desire to be with the other. This is also true in the church. There are people who love Jesus and have relationships, but there are also people who don't love Jesus, which makes DS sad.

 

 

” Jak lilia między cierniami, tak moja przyjaciółka między dziewczętami. (3) Jak jabłoń wśród drzew leśnych, tak mój miły między młodzieńcami. W jego cieniu pragnę odpocząć, gdyż jego owoc jest słodki dla mego podniebienia… (4) Wprowadził mnie do winiarni, której godłem dla mnie jest miłość.”

 

Kobieta – mężczyzna:

A man singles out his woman. She is one out of thousands. She is the best. She is chosen and vice versa. A woman has a desire to spend her free time with her lover.

Jezus – oblubienica:

Jezus wyróżnia swój kościół, a on Jego. Jezus wprowadził nas do winiarni jaką jest Królestwo Niebieskie. Panny mądre chcą spędzać czas z panem młodym, nie maja innych mężczyzn “bożków”

The entire second chapter is about MUTUAL love. How sad one-way relationships are.

 

Chapter 3

 

“”1) On my bed I searched at night for the one my soul loves, I looked for him, but I did not find him. (2) So I will get up and go around the city, streets and squares, I will look for the one my soul loves. I have looked for him, but I have not found him. (3) I have been met by the watchmen who go round the city; Have you seen him whom my soul loves? (4) Ledwo odeszłam nieco od nich, znalazłam tego, którego kocha moja dusza. Uchwyciłam go i nie puszczę, aż go wprowadzę do domu mojej matki i do pokoju mojej rodzicielki’

 

Kobieta – mężczyzna:

A woman has a great desire to be with her favorite. She feels bad when the lover is not there. The woman has a desire to introduce her fiancé to her mother. She is delighted. She will not let go of this specimen :-).

Jezus – oblubienica:

We are not ashamed before our parents of our love for Jesus. We no longer let him go. He gave so much to us before we gave anything to him, he is so good we won't let him go.

 

 

Chapter Four to wielbienie swej przyjaciółki, lubej. Ale…

 

“Krynica mojego ogrodu jest studnią wody żywej, która spływa z Libanu”

 

Does this remind us of anything?

 

Of course:

"(14) And he that drinketh of the water that I shall give him shall not thirst for ever; but the water that I shall give him shall be in him water source ejaculating towards eternal life.

Ew. Jana 4:14″

 

Jezus spotkał się z Samarytanką nad studnią i powiedział jej o tej żywej wodzie…jaką On jest.

 

Chapter 5

 

"(1) I walked into my garden, My sister, my bride, I have broken my myrrh with my balm, I have eaten my honeycomb with my honey, I have drunk my wine with my milk. Eat, my friends, drink and become drunk with love! (2) I slept, but my heart kept watch. Listen, it's my darling knocking: Open to me, my sister, my friend, my a dove without blemish! For my head is full of dew, my locks full of night moisture. (3) I already took off my dressHow then shall I dress her again? I have washed my feet, how then shall I make them dirty again?(4) My kind slipped his hand through the opening, and then my insides trembled. (5) I got up to open my kind, and my myrrh dripped from my hands, myrrh dripped from my fingers onto the handle of the bolt. (6) I opened to my nice guy, but my nice guy was already gone, disappeared; I was distraught that he was gone. I looked for him but did not find him, I called him but did not hear from him. (7) Spotkali mnie strażnicy, którzy obchodzą miasto; pobili mnie, zranili mnie, zdarli ze mnie mój płaszcz strzegący murów.’

 

Metaphors that may have an erotic meaning, but what happens to angels who are with God? They are in a state of ecstasy. If God created the sensations of bodily love affecting the psyche, then so it is around Him. An eternal sense of happiness.

 

Kobieta – mężczyzna:

Typical scenes full of lust. A woman dressed for intercourse takes off even her gowns. She desires so much that she wants to give her whole self.

Jezus – oblubienica:

Nudity symbolizes that we have nothing to hide, nothing for ourselves. We give ourselves away whole. I know this is a tough speech for many. But everyone is at a different stage. This nakedness is the opposite of the situation in Eden:

 

” A on odpowiedział: Usłyszałem szelest twój w ogrodzie i zląkłem się, gdyż jestem nagi, dlatego skryłem się. (11) Wtedy rzekł Bóg: Kto ci powiedział, że jesteś nagi? Czy jadłeś z drzewa, z którego zakazałem ci jeść? ” Rodzaju

 

We no longer feel naked. We are righteous in Jesus' eyes. We don't have to run away. This time, too, it was God who ran away, not us. But that's just how it seems to us this bride. He is always nearby.

 

 

“Zaklinam was, córki jeruzalemskie: Gdy spotkacie mojego miłego, czy wiecie, co mu macie powiedzieć? Że jestem chora z miłości. “

 

Ile osób potrafi tak dzisiaj kochać……

 

 

Chapter 7

 

” Pomyślałem: Wespnę się na palmę, zerwę wiązkę jej daktyli! Niech mi będą your breasts like grapes, and the breath of your nostrils like the scent of apples, (10) And your palate like a fine wine that flows smoothly, moistening your lips and teeth. (11) I belong to my beloved and towards me he turns his desire(12) Come, my kind, we will go out into the field, we will spend the night among the henna flowers! (13) In the morning we will go to the vineyards to see if the vines are in bloom, if the buds have opened, if the pomegranates are in full flower: There I will show you my love!"

 

 

 

Kobieta – mężczyzna:

Kolejna scena miłości fizycznej. Bóg nie jest bigotą. Stworzył nas cielesnych ze wszystkimi sferami erogennymi. Nasz odmienność jest piękna. Mężczyzna zachwyca się kobiecymi walorami.  Kobieta jest zachwycona swym lubym. tylko o nim myśli. Wie, że ku niej zwraca sie jego pożądanie. On ją pożąda. To nie żadne tabu. Kobieta chce współżyć ze swym lubym “There I will show you my love!”” This is what we can infer, for if it were to be spiritual love, it has long since been demonstrated repeatedly. 

Jezus – oblubienica:

Jesus loves us as we are, each one differently. You may think you are ugly, ugly, but Jesus loves you. He desires you spiritually. He wants to be with you.

 

Summary from Chapter 8

 

For love is strong as death, passion is hard as Sheol. Its heat is the heat of fire, it is the flame of the Lord. (7) Great waters will not quench love, and streams will not flood it. If a man were willing to give up all his possessions for love, would he deserve contempt?

 

 

Mocne słowa “miłość jak śmierć”, bo śmierć jest pewna. My kochając drugą osobę mamy żar od samego Boga. To że potrafimy kogoś kochać jest od Boga. To, że potrafimy wybaczać mimo zranień jest od Jezusa, to on nas zaraził tą miłością. Szatan nie potrafi kochać i dlatego nienawiść jest od niego.

If you do not desire (spiritually, physically) your partner(s), it is not love. If you do not desire jesus, then you are an unbeliever.

Now for some brief advice from practical love.

Very interesting Polish etymology:

 

Noun love w tekstach z XIV i XV wieku miał znaczenie „litość, miłosierdzie”, które równolegle występowało do sensu “łaskawość, łaska, przychylność”. Wyraz pochodzi od prasłowiańskiego słowa milostь, whose Slavic sense is 'pity'. This old form in turn derives from the participle miły of the verb mijać. Originally, the subjectivized miły meant 'worthy of pity', and the verb pass by in its given form mei carried meaning "Passing someone; passing through without attacking". So the former nice, or meilos is one that "you can pass by (peacefully); pass by without drawing your weapon"

 

 

So all verbal attacks are a denial of love. Without controlling the tongue, hatred is stronger than love, thus Satan from God in you.

 

 

Man is a social being, and therefore does not live for himself. Often people when entering a relationship are driven by self-interest, but at the same time they want to be with someone.

The Lord Jesus did not come for Himself, for His glory or for applause. The Lord Jesus sacrificed himself for humanity. The Lord Jesus was the world's first and unsurpassed altruist. His life and activity was the opposite of selfish behavior. The self does not count. You is what counts. The Lord Jesus was intensely interested in the other person. Not himself. He is interested in you. Are you interested in your partner, is he okay, is he happy, do you feel for him or is he just an ornament to your self.

Part of my old text:

 

Ludzie XXI wieku mają wypaczone przez system szatana pojęcie miłości. Wpaja się nam miłość romantyczną, która jest czasem uniesień i mija niczym mgła. Na każdym opakowaniu “produktów” firmy Durex mamy napis “Love sex”. Czy miłość do seksu można nazwać miłością? Pytanie retoryczne. Na Przystanku Woodstock jest wiele takiej “miłości” idącej za satanistycznym hasłem Crowleya “Rób to, co chcesz”.

It was about male-female love.

 

Now for a little practice on interpersonal love. I've never seen readers like the Kris brothers, Robert from Kielce or Cupak refer to someone in an unkind way.

Miłość jest sztuką, a każdej sztuki można się nauczyć. W latach 90ych moje życie zmieniło się między innymi pod wpływem, cieniutkiej książki pt ” O sztuce miłości” Eryka Fromma. Ten Żyd i socjalista zarazem opierając się na wartościach chrześcijańskich stworzył prace naukową na temat miłości. Gdyby wyciąć intelektualny brud byłaby to fantastyczna pozycja dla chrześcijan.

Based on this position, I detail to those willing to work on themselves the necessary practical tasks to be done in love:

 

 

Focus.

Most people listen to others and even give advice, but by not listening they are not really taking the other person's words or their own answers seriously.

Concentration is what people who love each other should do first and foremost. They must learn to be close to each other without being distracted in many directions at the same time.

Sensing yourself. Anyone who drives a car can sense it. He can sense even a small abnormal knock or the slightest difference when turning on the engine. An example of sensing and sensitivity of another human being can be found in the parent-child relationship. He or she notices the child's bodily changes, demands, and anxieties before they even become apparent. Are you focusing on your partner?

Full Commitment.

A necessary condition for mastering an art is to be fully engaged in working on it. If this art does not become the most important thing for a student, he will never master it. For any art you often have to devote your whole life. No commitment, no love

 

Patience.

Without patience you will achieve nothing. If you want to achieve quick results, you will never master the art.

 

Fromm himself, as part of this system said: our whole system favors the opposite: rush.

Jesus had to show quite a bit of patience in His love toward the impulsive Peter, the distrustful Thomas. He was patient to the end.

We have loved ones. What a stain we made at the beginning of our journey in learning the truth. We showed them our majority instead of caring about their salvation, showing compassion, appreciating them for what they are good at. We have acted as Satan's accuser.

 

The drug before love.

To love means to entrust oneself to someone without reserve, to give oneself totally in the hope that our love will evoke the love of the person we love. Love is an act of faith: anyone who has little faith has little love.

 

“Gdybym miłości bym nie miał,  stałbym się jak miedź brzęcząca”

 

 

 

From myself, I would add some factors necessary to show love:

 

  1. Care. without caring for the other person there can be no love. Caring is caring for another person. Through the example of this blog, we pray for others, help them solve their dilemmas, and give them suggestions.
  2. The key in interpersonal relationships is respect. No respect, no love. You can tell if someone is from Jesus by this. How you speak to your partner(s).

“Po tym wszyscy poznają, żeście uczniami moimi, jeśli będziecie się wzajemnie miłowali” Jana 13.

By showing contempt for someone you reveal yourself as an opponent of Jesus.

3. No revenge. Czasem na blogu zauważam chęć odbicia tzw piłeczki czyli wyczekanie na odpowiedni moment aby komuś dokopać. W hymnie miłości z Koryntian czytamy: “miłość nie szuka swego”.

4 Forbearance. Jesus knew full well how sinful we are and that is why He told us about the beam in His eye. Everyone has one.

” Bądźcie zawsze pokorni, łagodni, cierpliwi. Znoście jedni drugich z [prawdziwą] miłością.” Ef 4

Paul the apostle said:

 

“Ja codziennie umieram”(1 Kor 15,31).”

Paul said this because he knew very well that getting rid of the EGO, in the language of our day, is a process. Getting rid of our old selfish nature does not happen ad hoc. It is a work in progress, but love can be learned.

Paul's famous love hymn:

 

 

 

"Love is patient,
gracious she is.
Love does not envy,
he's not looking for publicity,
he does not exalt himself in pride;
shamelessness is not allowed,
does not seek his own,
he doesn't get angry,
doesn't remember the bad;
does not rejoice in injustice,
but it resonates with the truth.
He puts up with everything,
believes everything,
He puts his hope in everything,
will survive anything.
Love never stops,
It [is not] like prophecies that will end,
Or like the gift of tongues that will disappear,
lub jak wiedza, której zabraknie.”

 

My to do siebie mamy ludzie, że patrzymy na innych. A co on ona daje mi. Czy on kocha tak jak Paweł nakazuje? Niech zacznie od siebie.. I w ten sposób każdy może czekać na drugą osobę. JA – najgorszy wróg człowieka…

 

Byc może będzie to brutalne, ale biblijne. Musimy sobie uświadomić, że Oblubieniec może powiedzieć pewnym panną: NIGDY  Was nie znałem. To świadczy o tym, że my możemy mylnie postrzegać naszą wiarę ale i miłość do drugiej osoby… Ja Ciebie nie znam, nigdy nie miałaś relacji ze mną pragnienia bycia razem, jesteśmy razem ale osobno…

So to answer Charles, true love is similar to the love of Jesus. The closer our love to our partner(s) is to Jesus, the more true and proper it is. And vice versa. The further away it is, the closer it is to Satan.

I hope I helped Karol and others a little. Today I spent about 5 hours on this text. And I know that it could be twice as big as a book.

Updated: 9 December 2017 — 17:58

12 Comments

Add a Comment
  1. “gdyż w prawdzie zależało mu na interpretacji miłości w relacji męsko-damskiej.”

    Well, we didn't quite understand each other, because I meant a relationship between two people, but not necessarily a couple. And the text rather fully satisfies me, I still have to think about it calmly.

  2. Wonderful text,glory to our Lord God!
    One of your best texts, if not the best.So beautiful, thoughtful, flowing straight from the heart, guided by theŚ.I was very moved while reading, I felt warm tears running down my cheek.
    Praise and thanks to our Lord Jesus for this text, for His unspeakable goodness and mighty love that conquered death.
    May God bless you abundantly and Shabbat shalom ❤ for All

    1. Praise Jesus for all that we have from him.
      I give thanks for our community, for you Lena and other brothers and sisters.
      I thank God for the hard times that are throwing my IAM out of me slowly because slowly.

      1. So praise the Lord Jesus for His mercy, goodness, grace and immense patience with us.
        If it were not for Him, the evil one would have destroyed us long ago.
        Thanks a lot to our Lord for our community, for all the brothers, sisters, and for our grinding, smelting fords, it's not easy for us, but we are of those who do not retreat, praise God Almighty for taking care of us!

    2. I fully join my sister in faith's opinion 🙂
      A piece of really good work for the glory of our Lord.
      Pieśń nad pieśniami… czyli boży przepis m.in. na relację małżeńską.

      Skorzystam też z okazji i odniosę się do aktualnej ankiety…
      Don't put the blog out 🙂 .

      Have a blessed Shabbat and a respite from your daily cares.
      With the Lord God.

  3. Very interesting text and well included references to the Bible 🙂

  4. Tak mi się życie ułożyło, ze nie miałam białej sukni, nie zostałam poproszona o rękę, nie zgodziłam się na związek w wyniku płomiennej miłości…. i pojawił się On – Jezus. Kilka razy podczytywałam PNP, zachwycał mnie bliskością, oddaniem, zachwytem.. a ostatecznie zawstydzał, że taka miłość juz w moim życiu się nie zdarzy- kontekst oczywiście – relacja damsko- męska, zamykałam te księgę, myśląc ze to nie dla mnie, nie widziałam w przekazie Jezusa. To co napisałeś wzmacnia moją miłość do Niego. Analiza tekstu jest jasna i zrozumiała. Została wykonana praca Ducha Świętego – uwielbienie Jezusa Chrystusa ? Niech Bóg Ciebie błogosławi.

  5. Great text.
    Today many people say "in today's world love doesn't exist anymore", In a way you can see it all around you, every second marriage ends in divorce, and those who don't get divorced cheat on each other, etc, etc. But it is not love that has disappeared, it is GOD'S PRINCIPLES that lead to this love.
    Similarly, today someone might say, "There are so many churches and beliefs that I don't think the true God exists." In a way we can see this too, especially with how "Christians" of different denominations fight with each other over verses instead of seeking God together and in mutual understanding sharing their own discoveries of God's truths. But it is not God who is lost, it is GOD'S PRINCIPLES that lead to a relationship with Him.
    See how many beautiful phenomena are spoiled when we exclude GOD'S PRINCIPLES and replace them with our pernicious "reason".
    Women say "I'm supposed to be submissive to my husband? That will kill love!"
    Christians say "I'm supposed to follow the rules? That will kill salvation by grace!"
    Lawlessness, lawlessness and more lawlessness. And all in the name of good. A good that paradoxically turns out badly for us.

  6. Jeśli chodzi o Pieśń nad pieśniami to wiąże się z tą księgą ciekawa historia zawarta we wstępie do niej w Nowej Biblii Gdańskiej. Brzmi ona: “Pieśń nad pieśniami postawiono na czele pięciu Megillot, wyszczególnionych we wstępie do Estery, a jej spisanie przypisuje się Salomonowi. Znany jest również fakt, że tuż po soborze w Jamni, na którym rabini ustalali kanon judaizmu, ci sami ludzie wyrazili zdziwienie, że włączyli do Świętych Ksiąg także Pieśń Salomona – utwór uznawany za świecki erotyk. Dopiero z czasem powstała interpretacja alegoryczna, upatrująca wyższe, symboliczne znaczenie niemalże w każdym jej wierszu.”
    This is clear evidence of God's inspiration not only in the writing of the biblical texts, but also in the creation of the canon of inspired books, and the profound message of this particular book, from which Peter created this very interesting and wise post, and as he himself noted, he has not yet fully exhausted the subject 😉 .
    Bóg jest niezmierzony a jego mądrość zawarta w Słowie Bożym – wielowymiarowa 🙂 Nic, tylko z niej korzystać, zamiast odrzucać na rzecz naszej “logiki” i filozofii “będzie lepiej jak zrobię to po swojemu”! 😉

  7. Thank you, beautifully written text 🙂 It could even be a book, I would like to buy one, seriously writing 😀
    W zabieganych czasach dzisiejszych, gdy na ogół tak mało miłości najpilniejszym pragnieniem naszych serc powinno być pragnienie okazywania prawdziwej ”nie tej światowej, podrabianej, mdłej”, ale prawdziwej miłości. Bóg zaś okazał nam swoją miłość właśnie przez to, że Chrystus umarł za nas, gdy byliśmy jeszcze grzesznikami sprawiedliwy za niesprawiedliwych

    Beloved, let us love one another, for love is of God, and everyone who loves is born of God and knows God. Whoever does not love does not know God, for God is love. In this God's love for us was manifested, that he sent his only begotten Son into the world, that through him we might have life. In this love is manifested, that it was not we who loved God, but he himself loved us and sent his Son as a propitiatory sacrifice for our sins. Beloved, if God so loved us, we ought to love one another. No one has ever seen God. If we love one another, God abides in us and our love for him is perfected in us...We have come to know and believe the love that God has for us. God is love: he who abides in love abides in God, and God abides in him. By this love attains in us the end of perfection, that we have full confidence in the day of judgment, for as he is, so are we in this world. In love there is no fear, but perfect love removes fear, because fear is associated with punishment. And he who is afraid has not perfected love. We love because God himself first loved us.
    1 John 4:7-19

    A Bóg, będąc bogaty w miłosierdzie, przez wielką swą miłość, jaką nas umiłował, i to nas, umarłych na skutek występków, razem z Chrystusem przywrócił do życia. (..) Razem też wskrzesił i razem posadził na wyżynach niebieskich – w Chrystusie Jezusie, aby w nadchodzących wiekach przemożne bogactwo Jego łaski wykazać na przykładzie dobroci względem nas, w Chrystusie Jezusie.
    Ephesians 2:4-7
    Dużo jeszcze muszę zmienić w swoim życiu, aby nauczyć się prawdziwej miłości…
    I just watched
    The story of Daniel and Lyndsie shows the depth of God's love in the midst of the most difficult experiences. May the Lord who is Love teach us what it means to love.
    https://www.youtube.com/watch?v=E9YyiYnIM7o

  8. Pingback: Anonymous
  9. Pingback: Anonymous

Leave a Reply Cancel reply

Truth Detective, Good News and Revelation © 2015 Frontier Theme
English
Polish
Polish
English
Exit mobile version