Truth in the end times. Biblical Christians.

Biblical Christians. THE TRUTH FOR THE FOLLOWERS OF JESUS CHRIST "Ye shall know the truth, and the truth shall make you free."

Od tej soboty świętuje szabat również na blogu.

Wiele osób pytało się mnie, czy obchodzę szabat. Odpowiadałem, że ja niejako codziennie obchodzę szabat z uwagi na treść bloga. Codziennie czytam Pismo, codziennie się modlę.

Jednakże na ostatnim zjeździe w sobotę zorientowałem się, że nie świętowałem tak naprawdę ponieważ umieszczałem wpisy w soboty. Poza tym, tydzień temu tak na prawdę świętowałem szabat tak, jak należy. To oznacza, że istotnie, dzień ten był poświęcony wyłącznie Bogu. Nie, nabożeństwo, ale cały dzień gadaliśmy o Bogu i Biblii.

 

 

Niektórzy myślą, że odpocznienie jest w Jezusie:

 

“Pójdźcie do mnie wszyscy, którzyście spracowani i obciążeni, a Ja wam sprawię odpocznienie” Mt 11:28

 

Taki pogląd postrzegający szabat jako odpocznienie w Jezusie, kasuje cały dekalog. Jest także część osób twierdząca, że Jezus powiedział nam, które przykazania tak na prawdę przestrzegać w tutaj:

 

I oto ktoś przystąpił do niego, i rzekł: Nauczycielu, co dobrego mam czynić, aby osiągnąć żywot wieczny? (17) A On mu odrzekł: Czemu pytasz mnie o to, co dobre? Jeden jest tylko dobry, Bóg. A jeśli chcesz wejść do żywota, przestrzegaj przykazań. (18) Mówi mu: Których? A Jezus rzekł: Tych: Nie zabijaj, nie cudzołóż, nie kradnij, nie mów fałszywego świadectwa, (19) czcij ojca i matkę, i miłuj bliźniego swego, jak siebie samego.

 

Jeśli tak, to bałwochwalstwo jest nieaktualne.

 

Jednakże wszystkie przykazania są aktualne gdyż:

 

 

“Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. Zaprawdę bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim.” (Mt 5,17-19 BT)

 

 

Dodatkowym argumentem jest chęć zamanifestowania odmienności wobec kościoła Rzymian, gdyż

Dlaczego nastąpiła zamiana soboty na niedzelę?

 

“Żydzi po upadku Jerozolimy w 70 roku byli mocno znienawidzonym narodem. W prowincjach rzymskich wzrastały prześladowania i dotykały one również chrześcijan wierzących w Jezusa Chrystusa a to m.in. za sprawą tego, że religia ta wywodziła się od Żydów więc byli z nimi utożsamiani oraz to że chrześcijanie czcili wtedy sabat czyli sobotę, w Rzymie zaś głównym świętem była niedziela, mocno rozpowszechniony był wtedy Kult Słońca – dzień Mitry skąd pochodzi nazwa niedziela – Sunday (Sun – słońce, Day – dzień, Synday -dzień słońca). Powodów do prześladowań było wprawdzie więcej, np. brak uznawania wielobóstwa wyznawanego w Cesarstwie Rzymskim. Wiele buntów przeciwko chrześcijanom zostało zainspirowanych przez samych Żydów nie uznających Jezusa Chrystusa jako Boga. W ten sposób Żydzi tępili chrześcijan a jednocześnie kręcili bat na samych siebie.”

 

http://www.biblia-bog.pl/stworzenie-swiata-ewolucja/128-stworzenie-%C5%9Bwiata-wg-pisma-%C5%9Bwi%C4%99tego-dzie%C5%84-si%C3%B3dmy-i-zamiana-soboty-na-niedziel%C4%99.html

 

Kult Słońca. Dlatego święci się słońce również 25 grudnia:

Dzisiaj święto Sol Invictus

Nie namawiam nikogo do świętowania szabatu. Po prostu informuję o tym, że będę w pełni świętował szabat i jakie są podstawy mojej decyzji.

Tak więc w soboty nie będzie wpisów.

Tutaj znamienny opis:

 

“Zgodnie ze słowami Jezusa Chrystusa, „to szabat jest ustanowiony dla człowieka” (Mk 2,27), chrześcijanie dbają o to aby ten dzień (zwany Dniem Pańskim – Księga Objawienia 1,10) był poświęcony Bogu, aby był dniem wolnym od pracy, dniem radości i wesela. Jest to bowiem dzień pobłogosławiony i przeznaczony przez Boga na odpoczynek. Zgodnie z Listem do Hebrajczyków „szabat pozostaje”[6] i wskazuje wierzącym na przyszły wieczny odpoczynek.”

wikipedia

Czy ten dzień jest dla Ciebie dniem radości i wesela?

 

 

Updated: 23 April 2016 — 20:44

184 Comments

Add a Comment
  1. Jak dla mnie bomba 🙂
    Błogosławionych szabatów Piotruś.

    1. Dlaczego szabat ? Może tu jest odpowiedź ?

      https://www.youtube.com/watch?v=2XapzQdQEIs

  2. Powiem szczerze,że w szabaty nie zaglądam do kompa,dopiero po zachodzie 😉

  3. Praise the Lord!
    Tak się cieszę?,niech będzie uwielbiony i wywyższony nasz Pan!

    Przygotuj się na ataki,bo zły nie lubi kiedy dzieci Boże wypełniają przykazania.

  4. A Słowo Boże, chleb duchowy? Rozumiem brak artykułów ze względu na rozmówienie się z Bogiem.

  5. Kto bardziej ubliża Bogu. Ten kto w szabat MUSI pracować czy ten kto CHCE w ten dzień się zatracić w melanżu. Obie opcje złe, ale druga zdecydowanie bardziej znieważa majestat Boga.

    1. jak będą dawac chip co powiesz detmold Bogu?
      przepraszam, ale zmusili mnie?
      co jest lżej? znaleźc pracę bez pracujących sobót, czy odmówic przyjęcia chipa?

      1. A co z zawodami które muszą niestety czuwać np. służba zdrowia? Ps. Polska to nie tylko wielkie metropolie, gdzie pracy w bród i można przebierać, ale również prowincja, gdzie są silne mafie, koterie, sitwy, które wymuszają niemal niewolnictwo i jak będziesz wierzgał to marnie skończysz…

        1. “A co z zawodami które muszą niestety czuwać np. służba zdrowia?”
          dlatego Pan Jezus powiedział, że to on jest panem szabatu i:

          “5 A do nich rzekł: «Któż z was, jeśli jego syn albo wół wpadnie do studni, nie wyciągnie go zaraz, nawet w dzień szabatu?» 6 I nie mogli mu na to odpowiedzieć.”

          Milosierdzia chce nie ofiary.

          Rozumiesz detmold roznice?

          1. Ale co innego z własnej, NIEPRZYMUSZONEJ woli pracować dla obmierzłej mamony ( strasznie plugawy czyn ), a co innego być PRZYMUSZONY w dowolny sposób, zwłaszcza nędzą biologiczną.

            1. Byłoby świetnie gdyby Polska była tak bogatym, zasobnym krajem jak np. Austria. Wtedy nie byłoby w ogóle problemu. Niestety nasi z oślim uporem wolą czcić Izydę i być przeklęci przez Boga… A jak chcesz im to wyperswadować to chcą cię prawie ukamienować…

              1. Adminie Piotrze, czy mógłbyś mnie wytłumaczyć ten czarnomadonny obłęd? Ja tego nie ogarniam.

                1. tzn? konkretniej poproszę 🙂

              2. Ten pijany nierząd duchowy. Przecież to szarganie świętości Samego Boga. Normalnie jakaś masochistyczna perwersja.

        2. Przecież służba zdrowia może w szabat pracować, Jezus mówił że wolno w szabat uzdrawiać, nie powiedział jakimi sposobami.
          Jeśli lekarz pracując w sabat łamie Torę, to Jezus też to zrobił.
          Czy przez “uzdrawianie” mamy rozumieć jakieś cuda? A co jeśli ktoś ma zawał serca i potrzebna mu jest natychmiastowa pomoc lekarza? I mamy dwie opcje, albo ktoś umrze na zawał, albo lekarz pojedzie i uratuje tego człowieka.
          Nie patrz tylko na samą literę. Litera zabija.

          1. Mozna ‘zlamac’ Shabbat jesli czyjes zycie lub zdrowie jest w niebezpieczenstwie, B-g tego nie liczy jako nieutrzymanie Shabbatu, np. Hatzola (Ortodoksyjne pogotowie) normalnie pracuje w kazdy Shabbat i jezdzi Ambulansem.

      2. W malym miasteczku jest ciezko znalezc jakakolwiek prace, a w niektorych zawodach pracuje sie 7 dni 24 godziny. Czy teraz wszyscy lekarze, strarzacy, ratownicy medyczni, polozne itp powinni swietowac sobote?

  6. „Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. Zaprawdę bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim.” (Mt 5,17-19 BT)

    Jezus powiedział, że ani jedna jota nie przeminie, aż to wszystko sie spełni.
    Spełniło się to w czasie śmierci Pana Jezusa. Poza tym jest napisane: “Ze zmianą bowiem kapłaństwa musi też nastąpić zmiana Prawa.” (Hebrajczyków 7:12)
    Prawo to także 10 Przykazań.

    “Przeto teraz nie ma żadnego potępienia dla tych, którzy są w Chrystusie Jezusie. Bo zakon Ducha, który daje życie w Chrystusie Jezusie, uwolnił cię od zakonu grzechu i śmierci.” (Rzymian 8:1-2)

    “Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie.” (Ew. Jana 13:34)

    A teraz proszę cię, Pani,
    abyśmy się wzajemnie miłowali.
    A pisząc to – nie głoszę nowego przykazania,
    lecz to, które mieliśmy od początku.
    Miłość zaś polega na tym,
    abyśmy postępowali według Jego przykazań.
    Jest to przykazanie,
    o jakim słyszeliście od początku,
    że według niego macie postępować. (2 Jana 5-6)

    “Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe?
    He answered him, You shall love the Lord your God with all your heart, and with all your soul, and with all your mind.
    This is the greatest and first commandment.
    The second is similar to it: You shall love your neighbor as yourself.
    Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy.” (Ew. Mateusza 22:36-40)

    1. “Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego.
      Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy.” (Ew. Mateusza 22:36-40)”

      tak czytałem to nawet dzisiaj. Milość do blizniego to: nie kradnij, nie cudzołóż, nie mow falszywego swiadectwa…

      1. “Niechaj więc nikt o was nie wydaje sądu co do jedzenia i picia bądź w sprawie święta czy nowiu, czy szabatu! Są to tylko cienie spraw przyszłych, a rzeczywistość należy do Chrystusa. Niechaj was nikt nie odsądza od nagrody, zamiłowany w uniżaniu siebie i przesadnej czci aniołów, zgłębiając to, co ujrzał. Taki, nadęty bez powodu zmysłowym swym sposobem myślenia, nie trzyma się mocno Głowy – [Tego], z którego całe Ciało, zaopatrywane i utrzymywane w całości dzięki wiążącym połączeniom członków, rośnie Bożym wzrostem. Jeśli razem z Chrystusem umarliście dla “żywiołów świata”, dlaczego – jak gdyby żyjąc [jeszcze] w świecie – dajecie sobie narzucać nakazy: “Nie bierz ani nie kosztuj, ani nie dotykaj…!” A przecież wszystko to są rzeczy [przeznaczone] do zniszczenia przez spożycie – [przepisy] według nakazów i nauk ludzkich.
        Przepisy te mają pozór mądrości dzięki kultowi własnego pomysłu, uniżaniu siebie i nieoszczędzaniu ciała, nie dzięki okazywaniu jakiejś wyrozumiałości dla zaspokojenia ciała [grzesznego].” (Kolosan 2:16-23)

        “I was, umarłych na skutek występków i “nieobrzezania” waszego [grzesznego] ciała, razem z Nim przywrócił do życia. Darował nam wszystkie występki, skreślił zapis dłużny obciążający nas nakazami. To właśnie, co było naszym przeciwnikiem, usunął z drogi, przygwoździwszy do krzyża.”(Kolosan 2:13-14)

      2. „Jeden czyni różnicę między poszczególnymi dniami, drugi zaś uważa wszystkie za równe: niech się każdy trzyma swego przekonania. Kto przestrzega pewnych dni, przestrzega ich dla Pana, a kto jada wszystko – jada dla Pana. Bogu przecież składa dzięki. A kto nie jada wszystkiego – nie jada ze względu na Pana, i on również dzięki składa Bogu” (Rzymian 14:5-6)

        “Teraz jednak, gdyście Boga poznali i, co więcej, Bóg was poznał, jakże możecie powracać do tych bezsilnych i nędznych żywiołów, pod których niewolę znowu chcecie się poddać? Zachowujecie dni, święta nowiu i lata!” (Galatów 4:9-10)

    2. Pomyliłeś dekalog z tymczasową, dodana po zagłębiu zerwaniu Przymierza, księgą prawa!
      KONTEKST!

      Zmiana prawa dotyczącego systemu ofiarniczego, a nie zmiana Dekalogu!!!!!!

      Dekalog był obiektem Przymierza Wiary, a prawo dodane po zerwaniu Przymierza Wiary, nie było z wiary tylko zostało NARZUCONE, jako wynik zerwania Przymierza Synajskiego.
      Przymierze było aktem wiary.

      Nie mieszaj praw przymierza, z tymczasowym prawem związanym z tymczasowym kaplanstwem lewickim.

      Kapłaństwo Przymierza było kłamstwem kłamstwem kaplanstwem królewskim, powszechnym całego narodu.

  7. Wierzący w Jezusa stali się Izraelem. Innymi słowy, Żydzi przestali być narodem wybranym – Izrael stanowią chrześcijanie. Szabat nie ma tu nic do rzeczy, bo Bóg nie kazał Salomonowi budować świątyni. Jeśli wierzysz, że Jezus jest Synem Boga i umarł za twoje grzechy to nie potrzebujesz żadnego szabatu, żeby zostać zbawionym. Co więcej – możesz nawet nie “święcić” żadnego dnia. Szabat jest dobry dla Żydów, którzy żyją w duchowej ciemnocie i zmierzają na zatracenie. Jezus mówiąc o prawie i prorokach nie powiedział: “Święćcie sobotę/niedzielę”. Zresztą słowa te mówią wyraźnie o momencie, w którym skończy się Prawo (Żydów) – po milenium (bo wtedy powstanie nowa Ziemia i nowe Niebo). Jezusowi potrzebne jest Prawo, bo Jego kapłanami będą podczas 1000-lecia duchowi Izraelici, czyli chrześcijanie (i nie mam tu wcale na myśli obrzezania itp.). Pora sobie uświadomić, że nikt nie zostanie zbawiony, jeśli nie wierzy w Jezusa. Chciałbym, żeby ludzie zostali zbawieni z uczynków, ale nie wiem czy to możliwe.

    1. Nox, nauczasz niezgodnie z Pismem, ap.Paweł mówi; czy Bóg odrzucił naród który uprzednio sobie wybrał?żadną miarą… radzę poczytać Rzymian 11.

    2. Niestety jesteś w blędzie i to w poważnym błędzie..
      Piszesz rzeczy sprzeczne z nauczaniem biblijnym, piszesz herezje.
      Uczysz, że można anulować przykazanie Boga.
      To jest działanie antychrysta i nazywanie Jezusa nauczycielem nieprawości.

      Jesteś w grzechu.
      Pokutuj, zmień swoje myślenie, a ten grzech przeciwko 4 przekazaniu może ci być wybaczony.

  8. niestety z przykrością muszę stwierdzić, że jestem w ciężkim “niedowierzaniu” co tu przeczytałem.
    W szoku jestem, że ten blog zmierza ku drodze “zbawiennej”…
    Tam na ów drodze również głucha cisza w szabat…
    Słowo Boże jak zwykle nie myli się i trafnie zadaje pytanie- czy znajdą się jeszcze ludzie wierzących W PANA SZABATU – Jezusa Chrystusa???
    Kolejny dowód, że “ciężko” będzie ich znaleźć bo niemal wszyscy będą… świętować szabat…
    Jeszcze tylko “szabatowcom” brakuje świątyni i będzie można WSZYSTKIE Starotestamentalne Prawa wykonywać bo skoro Pan Jezus NIE jest PEŁNOPRAWNYM Panem Szabatu to i pewnie też nie powinien być Świątynią o czym WYRAŹNIE głosi Słowo Boże w Księdze Objawienia.

    Pozdrawiam – w szczególności tych którzy SĄ i ZOSTANĄ wierni Panu Jezusowi.

    1. Rafał ja z przykrościa stwierdzam, że usunąłeś z Biblii Pawła….

      1. Tak jak najbardziej Piotrze.
        Wzorujemy się tylko na tych, dzięki którym INNI mieli uwierzyć w Prawdę słowa Bożego – Pana Jezusa:

        “Nie tylko za nimi proszę, ale i za tymi, którzy dzięki ich słowu będą wierzyć we Mnie;” Ew. Jana 17, 20

        W tym świadectwie Słowa Bożego Pan Jezus prosi Ojca o wsparcie dla Apostołów, którzy SĄ Z NIM, KTÓRYCH WYBRAŁ – a Pawła tam nie było….
        Jasno i wyraźnie mówi sam Pan Jezus iż inni ludzie czyli ja, Ty, nasi blogowicze – mamy wierzyć DZIĘKI ICH SŁOWU – Pawła tam nie było… Łukasza też nie… Marka też nie…

        Pan Jezus potwierdził to również gdy posłał OSOBIŚCIE 11-STU ów ZA KTÓRYMI SIĘ MODLIŁ – by głosili Jego Ewangelię:

        ” Jedenastu zaś uczniów udało się do Galilei na górę, tam gdzie Jezus im polecił. 17 A gdy Go ujrzeli, oddali Mu pokłon. Niektórzy jednak wątpili. ” Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: «Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata»” Ew. 28, 16-20

        Jak widzisz Pawła ZNOWU tam nie było…

        Poza tym jak tak przyjrzymy się naukom PAwła to za zachowywaniem szabatu to on bynajmniej nie jest…

        Ale to i tak nie ma znaczenia do tego co napisałem – zawracasz drogi Piotrze w tył i nie sposób tego nie zauważyć.
        A mnie tylko zastanawia czy to tak od siebie czy też może według wyznaczonych “zbawiennych” standardów…

        Życzę spokojnej nocy i do kiedyś tam, pewnie w dalekiej przyszłości…

        1. Ciebie też tam nie było, więc idąc tym tokiem rozumowania za Ciebie też się nie modlił.
          Opierasz swój tok myślenia tylko na tym że Paweł nie został wybrany razem z dwunastoma?
          Kojarzę Cię, wiem że się “nie lubisz” z autorem tych rewelacji, Kubiakiem. Czytałem Jego artykuły o Pawle, w większości to Jego własne artykuły, lub wersety kompletnie wyrwane z kontekstu.
          A pisanie że Paweł jest fałszywy, bo nie było go razem z dwunastoma, jest jak dyktowanie Bogu kto mógłby być Jego apostołem. Czyli co, Bóg nie miał prawa wybrać Pawła na apostoła, tylko dlatego, bo nie wybrał Go jako jednego z dwunastu?

          1. *własne wymysły, nie własne artykuły, mój błąd.

        2. Tak się właśnie zastanawiam…Gdzie w Biblii poza tekstami Pawła i dziejami apostolskimi (autorstwa Łukasza) jest jakikolwiek cytat, że Tora nas nie obowiązuje?
          Który tekst można tak zinterpretować?
          Bo jeśli już debatować o torze, to niekonieczność jej przestrzegania można poprzeć tylko pismami Pawła i dziejami Łukasza.
          Tak więc ten kto odrzuca te pisma, winien jest przestrzegać prawa.
          Dlaczego więc Rafale krytykujesz tych, którzy tego sabatu przestrzegają?
          Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć że w pewnych kwestiach mimo wszystko kierujesz się tekstami Pawła czy Łukasza?

        3. Rafale, w Ew Jana 17;20 Jezus nie modli się tylko za uczniów, ale też za tych którzy uwierzą w Niego, czytaj werset dokładnie i przestań wierzyć w te bajki, które wymyślił Henryk, albo prędzej lub później “odlecisz” ze swoimi wymysłami tak jak On.
          Niech wam obu Bóg otworzy oczy.

    2. Wybacz ale to co piszesz to ostry obłęd.
      Szabat jest dniem Pana, a ty drwisz z tych co szanują Słowo Boga!
      Jezus jest Panem i to oczywiste, że on jest Panem szabatu, sam zachowywał szabat i uczył swoich naśladowców szacunku do PRAWA Bożego.
      Dowód:
      Łk 23, 55: Były przy tym niewiasty, które z Nim przyszły z Galilei. Obejrzały grób i w jaki sposób zostało złożone ciało Jezusa.
      Łk 23, 56: Po powrocie przygotowały wonności i olejki; lecz zgodnie z przykazaniem zachowały spoczynek szabatu.

      Jezus nauczał aby zachowywać Przykazania Ojca, a ty uczysz rebelii w imię Jezusa!
      To niesłychane!
      Pokutuj z tego aby Bóg wybaczyl ci grzech bezczeszczenia tego co jest święte dla Boga.

  9. Detektywie bardzo się cieszę. Chwała Panu 🙂

  10. Zabawne,to tak jakby Pan Jezus przyszedł zmieniać Prawo Boże a nie je utwierdzać:

    Izajasza 42

    (1) Oto sługa mój, którego popieram, mój wybrany, którego ukochała moja dusza. Natchnąłem go moim duchem, aby nadał narodom prawo.

    (2) Nie będzie krzyczał ani wołał ani nie wyda na zewnątrz swojego głosu.

    (3) Trzciny nadłamanej nie dołamie ani knota gasnącego nie dogasi, ludom ogłosi prawo.

    (4) Będzie On światłością i się nie zniechęci, zanim nie wyda wyroku dla ziemi, a w Jego imieniu narody będą pokładać nadzieję,

    Ew Jana 8

    (28) Wtedy rzekł Jezus: Gdy wywyższycie Syna Człowieczego, wtedy poznacie, że Ja jestem i że nic nie czynię sam z siebie, lecz tak mówię, jak mnie mój Ojciec nauczył.

    (1) Wtedy Jezus przemówił do ludu i do uczniów swoich tymi słowy:

    (2) Na mównicy Mojżeszowej zasiedli uczeni w Piśmie i faryzeusze.

    (3) Wszystko więc, cokolwiek by wam powiedzieli, czyńcie i zachowujcie, ale według uczynków ich nie postępujcie; mówią bowiem, ale nie czynią.

    Adam i Ewa złamali jedno małe przykazanie i wszyscy wiemy co było dalej…

  11. Ja też jestem za obchodzeniem szabatu.Piotrze, niech Ci Pan Szabatu – Jezus Chrystus obficie błogosławi 🙂

  12. Alleluja! Super Piotrze 🙂 odpoczniesz choć trochę od swojej służby tj. bloga i innych stron, wpisów, komentarzy. Bóg wie, czego nam potrzeba i taki reset od spraw dnia codziennego naprawdę dobrze robi 🙂

    Do wszystkich, którym się ta decyzja nie podoba – ludziska, czy uważacie, że Jezus się na Piotra zezłości za to, że wypełnia przykazania Boże? Come on 😀

    Czy Jezus powiedział kiedykolwiek “Nie musicie zachowywać szabatu?” No nie, nie powiedział.

    Czy pierwsi chrześcijanie i apostołowie obchodzili szabat? No tak, obchodzili.

    Nie widzicie czytając Słowo Boże jak bardzo zezłoszczony i zasmucony jest Bóg przez Jego wybranych, którzy nie dochowują tego świętego dnia?

    Ty też jesteś wybrany więc rób kurna co się Ojcu podoba skoro tak wielkiej łaski dostąpiłeś 🙂

    “Święćcie też moje szabaty, które niech będą znakiem między Mną a wami, aby poznano, że Ja jestem Pan, Bóg wasz.”

    Hej, hej, co jest z Wami? Bóg jest Waszym Ojcem, a nie chcecie świecić Jego dnia, odpoczywając i wielbiąc Pana?

    1. W ewangelli Tomasza jest tak : 27 Rzekł Jezus: “Jeśli nie będziecie pościć na świecie, nie znajdziecie się
      przed królestwem. Jeśli nie uczynicie szabatu szabatem, nie zobaczycie Ojca”. ale od dawna juz podaje w watpliwosc apokryfy….niby sie tam czasem cos zgadza jednak nie polecam, bo od Tomasza się zaczyna a kończy na Judasza…

      1. o proszę, ciekawe. Zainteresowałeś mnie tymi apokryfami. Gdzie można je znaleźć?

        1. MARTA poproś kogoś innego. Nie chce mieć nikogo na sumieniu.

    2. Jezus Chrystus po moim przebudzeniu utwierdził mnie w dwóch rzeczach ze powinienem świętować szabat bo tak mówi przykazanie oraz ze nie powinienem jeść nieczystego mięsa wieprzowego. Oczywiście ze tylko On jest prawdziwym odpocznieniem. Wejdzie i wyjdzie i znajdzie pastwisko. Co jakiś czas mam podszepty ze może źle robię ze może to nie ma znaczenia co jemy i kiedy świętujemy i teraz wiem ze to zły chce mnie od tego odciągnąć. Taką miałem formę poznania ze On Jest i jeśli przez to mogę się Bogu podobać to tak będę robił. Jak powiedział nasz Pan:
      I and the Father are one.

    3. niektórzy jakby mogli to ukamienowaliby mnie za świętowanie szabatu.
      Ciekawe skąd te emocje? Czy od Boga są?

      1. Reakcje Piotrze są takie same wszędzie. Jak mówię ludziom ze powinni odpoczywać w sobotę i nie jeść wieprzowiny to się pukają w czoło.
        A potem problemy. Bóg ich upomina ale i tak nie rozumieją. Mój znajomy pojechał z córką na zawody i zamiast oglądać córkę wyskoczył na chwilkę do pracy. Efekt. Nie zdążył na występ córki. Płacz i rozgoryczenie dziecka. Kolejna sobota ostra praca tego znajomego w ogrodzie. Efekt. Cała rodzina mocno przeziębiona. Kaszel jego trwa już dwa tygodnie.(pracujemy razem). Przykład z mojej rodziny. Wyjazd na zakupy po zegarek dla mojej żony do galerii. Efekt . Zegarek po tygodniu upada i uszczerbia się szybka. Przykładów mogę mnożyć i mnożyć . Niech sceptycy co do świętowania szabatu przypomną sobie co im w sobotę nie wyszło. Wojtuś dobrze wie o czym piszę. Z Panem Bogiem i wsłuchajmy się co mówi do nas Duch Święty .

        1. nawet nie wpadłbym na to, że będę potępiony o moje prywatne wybory nikogo nie krzywdzące.

          Co do powyższych doświadczeń. Myślę, że tak to działa.

          1. Nie wiem, nad czym tu dyskutować: skoro serce podpowiada, aby świętować – no to trzeba świętować.:) Trzeba aż szukać w Piśmie, aby uzyskać odpowiedź, czy można/warto poświęcić czas Panu?
            Kogo to krzywdzi? Dzień bez bloga chyba można wytrzymać. 🙂 A Ty Piotrze odpoczniesz. Przecież jesteś na posterunku przez większą część KAŻDEGO dnia. Koniec dyskusji.

            1. dobrze powiedziane 🙂
              thank you.

      2. Nie dziwię się, że w końcu i Piotr dotarł do zagadnienia dnia świętego; szabatu. Czyń Bracie jak uważasz. Mnie osobiście smutno, gdy obserwuję zejście na (lub ku) drogę legalizmu. Duch Pański Cię powołał i myślę, że wciąż prowadzi. Przede mną wskazano Ci wersety Ewangelii o tym traktujące. Mam nadzieję, że pomogą Ci zachowane wypowiedzi chrześcijan pierwotnych zborów.
        W 107 r. Ignacy Antiocheński jako biskup pisał:
        „I dlatego, ci którzy byli wychowani na starożytnych prawach wchodzą w posiadanie nowej nadziei, dłużej już nie zachowują sabatów, ale żyją zachowując dzień Pański, w którym nasze życie powstało wraz z nim przez Jego śmierć”
        „Jeśli zatem ci, którzy wychowali się na starożytnym porządku rzeczy doszli do posiadania nowej nadziei i nie zachowują szabatu, ale żyją w posłuszeństwie z życiem Pana, w którym również nasze życie wyrosło ponownie przez Niego i Jego śmierć, chociaż niektórzy temu zaprzeczają, przez tą tajemnice otrzymaliśmy wiarę, i dlatego wytrwamy, że możemy być uczniami Jezusa Chrystusa, naszego jedynego Nauczyciela,.”
        „Nie zachowujemy zatem dłużej sabatu na sposób żydowski i nie radujemy się w dniach bezczynności. Ponieważ „ten który nie pracuje niech nie je” oraz co mówi wyrocznia: „W pocie czoła swego będziesz jadł chleb” ale niech każdy z was zachowuje sabat w sposób duchowy, radując się rozmyślaniem nad zakonem, nie zaś w odpoczynku cielesnym, niech podziwia wówczas mistrzostwo Boga. Natomiast niech nie postępuje w ten sposób, że nie spożywa potraw dzień wcześniej przygotowanych, ani letnich napojów, ani że spaceruje w obrębie dopuszczalnej przestrzeni, ani że nie znajduje upodobania w tańcu i oklaskach, które to zakazy same w sobie nie mają żadnego sensu, A po zachowaniu sabatu, niech każdy przyjaciel Chrystusa zachowa Dzień Pański jako święto, dzień zmartwychwstania, królową tygodnia, Spoglądając na to co prorocy zapowiedzieli, „do końca dla ósmego dnia” w którym nasze życie powstanie znowu, i zwycięstwo nad śmiercią uzyskaliśmy w Chrystusie, których dzieci zatracenia, wrogowie Zbawiciela, zaprzeczają ”
        (List do Magnezjan roz. 9)
        Ok. 120r. powstał list Barnaby
        „8.Dlatego on mówi do nich „ Waszych nowi i sabatów nie mogę ścierpieć” Czy rozumiecie, co to znaczy? Obecne sabaty nie są akceptowanym czasem, ale te, które ja uczynię, w których dam odpoczynek wszystkim rzeczom i uczynię początek ósmego dnia. To jest początek nowego świata. 9.Co więcej my również świętujemy z radością ósmy dzień w którym Jezus również powstał ze śmierci i ukazał się, i wstąpił do nieba”
        (List Barnaby 15, 8-9)

        Justyn Męczennik który prowadził rozmowę z rabinem Tryfonem ok. 130 r.:
        „Justyn potwierdza to raz po raz. Na przykład argumentując, że święci przed Mojżeszem nie zachowali sabatu,.. Sabat według Justyna jest czasowym zarządzeniem do czasu przyjścia Chrystusa… W nowym obrządku chrześcijanie mają zachowywać nieustanny sabat”
        (S. Bacchiocchi „Od soboty do niedzieli” str.246/7)

        „Nowy Zakon żąda, abyście zachowywali nieustanny sabat, podczas gdy wy uznajecie się za pobożnych, kiedy powstrzymujecie się od pracy w jednym dniu tygodnia”
        (Justyn Męczennik „Dialog” roz.12)

        „W dniu, który nazwany jest dniem słońca odbywamy wspólne zgromadzenie wszystkich, którzy mieszkają w miastach, albo w pobliskich rejonach. Czytane są wówczas wspomnienia Apostołów lub pisma proroków. Robimy to tak długa jak czas pozwala. Dzień słońca jest naprawdę dniem, w którym my wszyscy odbywamy wspólne zgromadzenia, ponieważ jest to pierwszy dzień, w którym Bóg, przemieniwszy ciemność i pierwszą materię, stworzył świat, a nasz Zbawiciel Jezus Chrystus powstał z martwych tego samego dnia”
        (Justyn Męczennik „Apologia” 67)

        1. to nie jest droga legalizmu. Ja to czynie z czystej przyejmnośc natchniony zjazdem. bardzo mi sie podobało, że nei musiałem zbytnio moderowac komentarzy, że był to inny dzień niż wszystkie
          Widzisz baren Ty piszesz rzadko, ale jeśli już piszesz to zazwyczaj wchodzisz na moja osobę. Ok na zdrowie.

          Poza tym baren, dla mnie jest to okazja do zamanifestowania odmienności od KRK.

          Nie wiem jak jest z Tobą, ale wg mnie przeciwnicy świętowania szabatu, jakaś ich częśc, chce usprawiedliwic się za to że pracują w soboty, choć to nie moja sprawa.

          Ludzie błędnie rozumieją Prawo Boga ponieważ nie potrafią rozróżnić prawa ceremonialnego Izraelitów.

          Baren w takim razie, czy możemy modlic się do obrazów?

          1. Drogi Piotrze; Bracie. Nigdy celem moich postów nie była Twoja osoba. Zawsze “nothing personal” 🙂 . Może zbytnio identyfikujesz osobiste poglądy i publikowane materiały z własną osobą. Z nimi (przedstawionymi poglądami i stanowiskiem) czasami mniej lub więcej się nie zgadzam. Chyba zresztą nie ma czego w tym zakresie dociekać. Jeżeli uraziłem Cię w jakikolwiek sposób, to przepraszam i proszę o wybaczenie.
            Na Twoje pytanie mogę odpowiedzieć tylko: modlić się możemy wyłącznie do Boga. Co i teraz czynię, prosząc również o Ciebie i innych zborowników detektywprawdy.pl

      3. Ja nie kamieniuje, ale nie oznacza to, ze musze sie zgadzac z czyms wbrew moim przekonaniom. Jesli ktos chce swietowac sobote, to niech swietuje. A dzien wolny od pracy jest potrzeby.

      4. Pisałam wczoraj żebyś uważał,bo zły nie lubi jak się święci sabaty,nie wspominając o nie jedzeniu wieprzowiny.

        Tak już jest, z synem świętujemy sabat od mniej więcej 1,5 roku.Mąż się zgodził,nie widząc w tym problemu,ale sukcesywnie co jakiś czas dokucza nam,że wymyśliłam sobie jakieś głupoty.
        To nie mój wymysł,DS kładzie pewne rzeczy na sercu a my wykonujemy je.
        Tylko niektórym ludziom przeszkadza wypełnianie woli Boga.
        W szkole jak opowiadałam,że świecę sabat,to część osób miało niezła zabawę.
        Jak widzieli,że to nie są żarty tylko prawda zaczęli dziwnie pytać się dlaczego tak postępuje?
        Komu zależy na tym,aby prawda nie ujrzała światła?
        Tu nie chodzi o to,aby się kłócić,spierać,udowadniać swoje poglądy.
        Tu chodzi o Prawdę,którą jest Jezus Chrystus i miłość do naszego kochanego Ojca.
        Posłuszeństwo jest najważniejsze i wypełnianie przykazań tym jest miłość wobec naszego Ojca.
        Nie mówię o legalistycznym wypełnianiu prawa,ale o wdzięczności i miłości za to,że możemy dzieki wykonanemu posłusznie dziełu Jezusa Chrystusa stać się dziećmi Boga.
        Jesteśmy Jego naśladowcami więc siłą rzeczy wypełniamy i słuchamy Jego nauczanie.

      5. Ja też Piotrze zacząłem obchodzić Szabat i kończę czytać tą książkę, która Ci pokazałem podczas mojego chrztu o Szabacie napisana przez Abrahama Heschela, polecam, właśnie kończą ją czytać, pięknie opowiedziane obchodzenie Szabatu.

        1. Mógłbyś podać tytuł tej książki?

          1. Książka nosi tytuł Szabat i napisał ja Abraham Joshua Heschel

            With God

    4. No, żeby to było takie łatwe! Co z ludźmi, którzy MUSZĄ pracować w Szabat? Policja, Wojsko, Pogotowie, Straż Pożarna, Apteki, Hotele, Restauracje, Bary, Kawiarnie itd…

  13. Dzien swiety swiecic… Jak dla mnie to znaczy wszystko… a wiec uswiecamy dzien Pana ku jego chwale 🙂

  14. No cóż, chyba już tu nie pasuje.. Inaczej rozumiem List do Rzymian, który studiowalam wiele godzin z biblijnymi chrześcijanami.. Podpisuję się pod słowami Rafała. Nie jesteśmy Żydami, narodem wybranym, ale ludem Bożym, wybranym z pogan..

    1. rozumiem april, że nie pasujesz tutaj ponieważ admin nie będzie pisał w soboty na blogu.
      About.
      kind regards

      1. Nie mogę się zgodzić z tym, że my poganie musimy świętować szabat

        1. ja nie napisałem, że musimy. Poza tym ja nie uważam się za poganina. Zostaliśmy wszczepieni w Izrael.

          1. Lis do Rzymian to trudny list, ale wyjaśnia wszystko. Szabat był dla Żydów. Trudno jest mi to opisać w kilku zdaniach po tylu godzinach studiowania. Ja miałam kiedyś z tym problem, obchodzić czy nie.. Każdy niech robi jak mu Duch Święty podpowiada, tyle mogę napisać 🙂

            1. “Każdy niech robi jak mu Duch Święty podpowiada, tyle mogę napisać 🙂 ”

              Amen
              🙂

              1. dokładnie, a owoce swego postępowania wszyscy zaobserwujemy.
                Grunt to słuchać DS i wyciągac wnioski.

          2. “Jest to dla was sabat, dzień całkowitego odpoczynku. Ukorzycie się w waszych duszach. Ustawa to wieczna.”

            Sabat jest bardzo ważny dla Boga. Dlaczego nie sprawić mu przyjemności april? Nawet jeśli, zgodnie z Twoim rozumieniem Nowego Przymierza, nie musisz 🙂

            “Lekceważysz moje świętości, bezcześcisz moje sabaty.”

            “Święćcie moje sabaty i niech będą znakiem między mną a wami, aby wiedziano, że Ja, Pan, jestem waszym Bogiem!”

            1. Nie wiem jak sobie wyobrażacie świętowanie szabatu 🙂 ja tego nie rozumiałam, dla mnie to było brzemię nie do uniesienia.. Dzisiaj ,znając w jakimś stopniu Słowo Boże, myślę inaczej.. Jak sprawiam przyjemność Panu? O tak:przede wszystkim codzienne czytanie Biblii, modlitwa, studium Słowa Bożego, całkowite posłuszeństwo mężowi, całkowite oddanie się obowiązkom domowym, walka z własnymi pozadliwościami (najtrudniejsze dla mnie) Robię to przez cały tydzień- tak rozumiem Nowe Przymierze.

              1. też w podobny sposób rozumiem Nowe Przymierze jak April 🙂 Polecam też studia listu do Rzymian na tiqva.pl

                1. tam jest chyba to podzielone na kilka godzinnych odcinków.
                  Jak Aldona więc widzisz dzień wolny w kontekscie owych wykładów?

                  Musimy mieć dzień wolny i świętować go, czy wcale nie musimy?
                  Odpocznienie w Jezusie, ale mamy pracować 7dni. Dekalog niewazny.

                  Jak bys mogła to rozwinąć poproszę.

                  Liczę sie z każdego zdaniem, ale najważniejsza jest dla mnie Biblia.

  15. Przyjoles “logike” Adwentystow o podziale Prawa Mojzesza na Dekalog itp. Nie ma czegos takiego, albo przestrzegasz calego prawa i sie obrzezesz albo cala “teologia” z przestrzeganiem przykazan upada. Ktos kiedys napisal ze wszystkie wazne doktryny Nowego Przymierza sa mocno podkreslone w nauczaniu Pawla, znajdz mi tam nauczanie o Sabacie w takiej formie jak to czynia Adwentysci a bedziemy dyskutowac dalej.

    1. błędnie rozumujesz.
      Oddzielam prawo Boga od prawa ceremonialnego.

      Czyli przykazanie drugie, zakaz bałwochwalstwa nie jest aktualne?

      1. Oddzielasz prawo Boga od ceremonialnego…hmm..a to ciekawe. Gdzie jest taki podzial ? To po pierwsze, a po drugie nie odpowiedziales na moje pytanie, gdzie w nauczaniu Pawla znajdujesz wskazowke do przestrzegania Sabatu ? Druga sprawa to tzw swiecenie Soboty, czy trzymasz sie scisle Prawa Mojzeszowego w tym wzgledzie ? A jesli nie to dlaczego ?

        1. ” “prawo moralne”, czyli Dziesięcioro Przykazań i “prawo ceremonialne”, czyli przepisy ofiarnicze i kapłańskie.”

          Przestrzegam dekalogu.

          ” Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków.”

          Odpowiedziałem na Twe pytania i więcej nie chce z Toba gadać bo widzę, że chcesz się kłócić.

    2. KinoOko nic z prawa nie zostało wyjęte. Obrzezanie wciąż jest aktualne – kobiety i mężczyźni w Nowym Przymierzu podlegają obrzezaniu serca 🙂 Wciąż funkcjonują również świątynie – nasze ciało jest świątynią Ducha Św., całych siebie oddajemy Bogu jako ofiarę żywą, oraz kapłaństwo – w Nowym Testamencie wszyscy jesteśmy świętym kapłaństwem. Niech Bóg Cię prowadzi w zgłębianiu Pisma Św.

      1. No i szabat również wciąż obowiązuje ( Jezus go nie zniósł ) ale nie w takiej formie jak w starym cielesnym zakonie gdyż jesteśmy w Nowym duchowym Przymierzu, w duchowym zakonie w Jezusie Chrystusie.
        🙂

      2. Pięknie Martusiu.Jest dokładnie tak jak mówisz.

  16. Przyznam, że troszkę jestem zaskoczona tym co przeczytałam.

    Oczywiście nie chodzi to , że mam coś przeciwko obchodzenia szabatu i dlatego nie mam nawet zamiaru nikogo kto ten dzień pragnie obchodzić odciągać od tego ale i też uważam na podstawie Słowa Bożego , że absolutnie nie należy oceniać chrześcijan , którzy tego nie czynią w określony dzień.

    Nie będę się rozwodzić na ten temat ani nie będę też cytować Pisma , bo każdy przecież Je zna ale chciałabym tylko podzielić się z Wami tym, że ja pracuje co drugą sobotę i to 12 godzin i co najważniejsze (nie będę pisać o szczegółach) jestem przekonana, że pracę tę mam właśnie od Pana Boga i dzięki Niemu, zatem fakt ten daje mi pewność oraz pełną odpowiedź co do tego jak rozumieć szabat i czym jest szabat w Nowym Przymierzu czyli w Jezusie Chrystusie..

    Z Bogiem kochani 🙂

    1. Chciałam jeszcze uzupełnić jedno zdanie 🙂

      Oczywiście nie chodzi to , że mam coś przeciwko obchodzenia szabatu i dlatego nie mam nawet zamiaru nikogo kto ten dzień pragnie obchodzić odciągać od tego ale i też uważam na podstawie Słowa Bożego , że absolutnie nie należy oceniać chrześcijan , którzy tego nie czynią w określony dzień ani narzucać im obchodzenie szabatu w taki sposób jaj czyniono to w Starym Przymierzu.

    2. i nikt Cię za to Magdula nie potępia ani nie potępi.

      1. No może troszkę błędnie odebrałam to co przeczytałam 🙂
        Jakoś tak mi przez chwilkę zaleciało adwentyzmem..

        1. Ja nie należę do żadnego kościoła.Odeszlam ze Zboru Zielonoswiatkowego ze względu na Szabat.4przykazanie jasno mowi ,ze wierzący powinni czcić Szabat i nie jest to pogańska niedziela.Jest to tak proste ,ze nie moge pojąć jak wierzący mogą inaczej rozumieć?Ja Szabat czcze od ponad roku i widze z tego powodu same blogoslawienstwa .Pozdrawiam wszystkich którzy sa posłuszni Prawom JAHWEH ,wypełniają JEGO przykazania i czczą Szabat-:)

          1. Mary – przykro mi, możliwe, że nie posiadam daru przekazania w słowach tego co mam wypisane w sercu oraz jak rozumiem nakazy Starego będącego cieniem Nowego Przymierza dlatego chwilowo odkładam ten temat na bok.

            Napiszę jeszcze tylko jedno. Wszystko co dotyczyło Starego Przymierza było cieniem przyszłych wydarzeń zapowiedzią Zbawiciela Jezusa Chrystusa , w którym wszystko co było rozumiane cieleśnie ustało oraz przemieniło się w to co duchowe. Nowe Przymierze wypełniło Stare cielesne Przymierze a Panem szabatu jak i wszystkiego innego jest Jezus Chrystus.

            Ja również pozdrawiam wszystkich, którzy całym sercem i duszą kochają Jezusa Chrystusa oraz bliźnich i pragną całym sobą oddawać Jemu całego siebie CODZIENNIE , w każdej sekundzie swojego życia.

            1. Pieknie powiedziane Magdula, ja zrozumialam co mowisz i tak samo uwazam. Pracuje tez co druga sobote i tez wiem, ze ta prace mam od Pana.

              1. problem w tym, że to nie ja neguje pracujących w soboty, ale mnie neguje się za obchodzenie szabatu.
                I to jest bardzo ciekawe…..

              2. Piotrusiu ja też nie neguję tego, że obchodzisz sabat w sobotę.

                Nie wiem, może się po prostu nie rozumiemy.

                Ale może zadam jedno pytanie : Czy uważasz, że chrześcijanin powinien obchodzić szabat właśnie w sobotę, czy może to być też inny dzień tygodnia?

                1. nie jestem wszystkowiedzącym, a tj kwestia jak widać sporna.

                  Powiem tak. Kiedy miałem pracę zawodową i obchodziłem szabat byłem bardzo szczęśliwy. czułem się w ten dzień jakby było faktycznie święto. Oczywiście nie obyło się bez czytania biblii. Wszystkie prace wykonane były poprzedniego dnia. Tak więc nawet pralki nie włączałem, co nie oznacza, że miałem niewolnika do prac porządkowych 🙂 Nie podchodziłem i nie podchodzę do tego jak Żydzi w ST.

                  Pamiętam także błogosławieństwa Boże.

                  Szabat Będzie świętowany na nowej ziemi w 1000 – letnim królestwie naszego Mesjasza (Izajasza 66:23).
                  ” (23) I będzie tak, że w każdy nów i w każdy sabat przychodzić będzie każdy człowiek, aby mi oddać pokłon – mówi Pan.”

                  Uważam, że każdy niech sobie to w duchu oceni. Źle rozumiane tzw odpocznienie w Jezusie moze postawic człowieka w bardzo nieciekawej sytuacji, kiedy to czy to sobota czy to niedziela nie różni sie od reszty tygodnia. Święto to święto. Myślałem nad krytycznymi wypowiedziami co do szabatu i może przepisze specjalnie tekst z książki Ucieczka do Boga. Jest tam opisane jak tom diabeł nam organizuje czas.

                  Moge się założyć, że min 50% z tych osób negujących szabat nie potrafi odpoczywać i wsłuchać się w głos Boga.

                  Ja dodatkolwo jestem przekornym człowiekiem i nie chcę świętować w ten sam dzień co kościół wyznający kult solarny.

                  Napewno nie będę piętnowal nikogo za świętowanie niedzieli, czy nie świętowanie wcale, choć wyrobie sobie ocenę takiego człowieka, tak jak mnie się ocenia.
                  Natomiast jest różnica między liberalizmem świętowania soboty a negowaniem Pawła. Tutaj mam zdanie kategorycznie zdecydowane.

                  Szabat traktuje jak wybór spożywania wieprzowiny lub nie. Twoja sprawa czytelniku.

                  Bóg ustanowil pewne prawa nie dla legalizmu, ale dla naszego dobra.
                  Podobnie z dziesięciną. Uważam, że trzeba płacić, aczkolwiek sa dwa spichlerze: na budowe krolestwa niebieskiego i na potrzebujących. Ja oddaje na potrzebujących, pisząc zawsze w tytule przelewu: na chwałę Jezusa i oddaje dokładnie 10%. Jak inni robią to ich sprawa.

                  Nie jedzenie wieprzowiny służy człowiekowi i szabat służy człowiekowi i płacenie 10y

                  napisałem tak jak potrafiłem, bo nie wiem czy zostane dobrze zrozumiany 🙂

              3. 🙂 Cieszę się, że ktoś mnie rozumie 🙂
                A tak przy okazji Roza czytałam kilka Twoich komentarzy i uważam , że naprawdę są bardzo przemyślane.

              4. Piotrusiu. Zrozumiałam Cię 🙂
                I napisze tak… Gdzieś tam po środku nasze zrozumienie jest bardzo podobne. Również uważam, że bardzo ważne jest aby każdy chrześcijanin przynajmniej jeden dzień spędził TYLKO z Panem Jezusem (czytanie wspólnie z rodziną Biblii.. odpoczynek dla ciała ale i dla duszy rezygnując całkowicie z pracy w tym dniu nie zapominając oczywiście w tym dniu jednocześnie o bliźnich, którzy potrzebowali akurat tego dnia pomocy etc)

                Problem leży jednak jeszcze w czymś innym. Mianowicie między różnicą między kalendarzem biblijnym a gregoriańskim.

                Pragniesz ściśle przestrzegać szabatu w określonym dniu?. Dobrze. Pytanie – skąd wiesz , że szabat wypada właśnie w sobotę? To samo pytanie można zadać tym osobom, które uważają, że w Nowym Przymierzu szabat należy świętować w niedzielę.
                Jeżeli pragniesz Piotrusiu ściśle przestrzegać tego święta musiałbyś ściśle ten dzień wyznaczyć a bez zastosowania kalendarza biblijnego niestety się nie da.

                Poniżej zapodałam link do ratdrapa na temat kalendarza biblijnego.

                1. odkąd radtrap odrzucił Ezechiela i po kilku innych tekstach jest dla mnie mniej wiarygodny.

                  Kwestia kalendarza do zbadania, ale jak pisałem kilkakrotnie jest dla mnie mocnym argumentem zamiana przez KRK soboty na niedzielę. tak więc jeśli krk czci niedzielę, to dla mnie jest to sygnał, że nie przypadkiem zmienili prawo.

                  Konstantyn Wielki w roku 321.

                  Uwaga: „Spoczynek niedzielny nakazuje prawo Konstantyna Wielkiego z roku 321 i jako przestępstwo karze naruszających spoczynek niedzielny. Nie mniej surowe pod tym względem jest prawo Teodozjusza Wielkiego (w. IV)” Dekalog, s. 203.

                  Dekret Konstantyna brzmi następująco: „Czcigodny dzień Słońca (łac.: venerebilis dies Solis) winien być wolny od rozpraw sądowych i od wszelkich zajęć ludności miejskiej; natomiast mieszkańcy wsi mogą w tym dniu swobodnie uprawiać rolę, często bowiem się zdarza, że właśnie wtedy wypada najkorzystniejszy moment orania ziemi lub sadzenia winorośli; nie należy więc tracić sposobnej chwili, danej przez niebiańską opatrzność” Codex Justinianus, III, 12.

                  Historia Kościoła podaje, że geneza niedzieli związana jest także z kultem jaki w ówczesnym czasie praktykowano w Rzymie. Justyn Męczennik pozostawił takie oto świadectwo: „W dniu zwanym Dniem Słońca odbywa się zebranie wszystkich razem z miast i ze wsi, w jednym miejscu. Czyta się pamiątki apostolskie lub pisma prorockie. (…) W Dniu Słońca zaś schodzimy się razem, ponieważ jest to pierwszy dzień, w którym Bóg… stworzył świat, a także ponieważ, Jezus Chrystus, nasz Zbawca tego dnia wstał z martwych” Apologia I, 67. Edykt Konstantyna otworzył drogę połączenia Kościoła i państwa w Imperium rzymskim w sposób, który wyraźnie wykazał brak autorytetu Słowa Bożego w kwestii święta niedzielnego. Był to jeden z najważniejszych kroków, jakie doprowadziły do zmiany soboty. Historyk kościoła Euzebiusz (270-338) w swoim komentarzy do Psalmu 92 podaje, że chrześcijanie powinni byli wypełniać w dniu Pańskim wszystko to, co w tym Psalmie zostało zalecone odnośnie sabatu, łącznie z oddawaniem czci Bogu z poranku. Następnie dodaje on, że poprzez nowe przymierze, święcenie dnia sobotniego zostało przeniesione „na pierwszy dzień światła” Patrologia graeca, t. XXIII.

                  15. Kiedy świętowanie soboty zostało zakazane, a następnie niedziela uznana jako dzień święty?

                  Odpowiedź: W roku 364 odbył się Sobór w Laodycei podczas którego zamanifestowano jednoznacznie stanowisko Kościoła wobec niedzieli.

                  Uwaga: W Kanonie XXIX tegoż Soboru widnieje następujący zapis: „Chrześcijanie nie powinni judaizować i próżnować w sobotę, ale powinni pracować w tym dniu; powinni szczególnie uczcić Dzień Pański będąc chrześcijanami, i jeśli to możliwe, nie pracować w tym dniu. Jeśli jednak będą judaizować w tym dniu zostaną odłączeni od Chrystusa” C. J. Hefele, History of the Councils of the Church

                2. a tak wogole Magdula to bardzo mi się podoba, że tak pozytywnie drążysz. Wydaje mi się, że przemawia przez Ciebie chęć trzymania się Prawa Bożego w swych poszukiwaniach 🙂

              5. KRK bardzo namieszał z tym szabatem. To nie ulega wątpliwości. Zgadzam się całkowicie co do błędnego czczenia niedzieli itd…
                Jednak czy my powinniśmy skupiać się czczeniu określonych ściśle dni czy raczej na czczeniu Jezusa Chrystusa który jest przecież w nas i z nami niezależnie od tego czy mamy sobotę, czy niedzielę.
                To Jezus jest przecież Panem Szabatu. Nie dzień jest Panem lecz Jezus Chrystus.

                1. właśnie, Jezus jest Panem Szabatu, a nie człowiek.

              6. No tak … no i nie człowiek 🙂 TYLKO Jezus Chrystus’
                Jednak szabat został ustanowiony dla człowieka a nie odwrotnie 🙂

                1. dla człowieka, a to oznacza, że Bóg nie potrzebuje szabatu, ale człowiek.
                  Bóg sie nie męczy, to Bóg doskonały.
                  Tak samo zakaz jedzenia wieprzowiny nie został ustanowiony dla Boga, ale dla człowieka.

              7. No i w tym akurat się całkowicie zgadzamy 🙂

                1. no więc jesteśmy małżeństwem po przejściach. Chociaż w kilku kwestiach się zgadzamy 🙂

            2. Magdula można oddawać Jezusowi całego siebie każdego dnia i dodatkowo przestrzegać szabatu 🙂

              Prawdą jest, że w codziennym życiu mamy różne obowiązki, takie jak np praca, zakupy, gotowanie, zmywanie, którymi w szabat mamy się nie trudzić. Czasem chciałoby się poczytać więcej Słowa Bożego, celebrowac dłużej czas z rodziną, pouwielbiac dłużej Boga, a nie ma na to czasu.

              Przykazanie szabatowe jest mile Bogu, ale przede wszystkim nam bo naprawdę wierzę, że chce żebyśmy zatrzymali się, odetchnęli, poświęcili jeden cały dzień na rzeczy naprawdę ważne – rozmowę z Nim, modlitwę, wspólny czas z rodziną i innymi wierzącymi.

              Mówisz, że szabat to Stare Przymierze, a tymczasem został on zawiązany już w Edenie, co także wskazuje na jego wieczny charakter.

              1. Przykazanie szabatowe jest mile Bogu, ale przede wszystkim nam bo naprawdę wierzę, że chce żebyśmy zatrzymali się, odetchnęli, poświęcili jeden cały dzień na rzeczy naprawdę ważne – rozmowę z Nim, modlitwę, wspólny czas z rodziną i inny

                Martusiu ja nie napisałam, że szabat to Stare Przymierze. Nie o to mi chodziło. Wiem, że szabat został nadany już w Edenie.

                Znowu się chyba nieprecyzyjnie wyraziłam.
                Eh.. Chyba przestanę komentować 🙂

                Napisałaś :”Przykazanie szabatowe jest mile Bogu, ale przede wszystkim nam bo naprawdę wierzę, że chce żebyśmy zatrzymali się, odetchnęli, poświęcili jeden cały dzień na rzeczy naprawdę ważne – rozmowę z Nim, modlitwę, wspólny czas z rodziną i innymi wierzącymi.”

                Ależ czy ja temu zaprzeczyłam w którymkolwiek z komentarzy ? 🙂

      2. I na tym powinieneś zakończyć tą dyskusję Piotrze o szabacie. Nikt nikogo nie potępia za świętowanie czy nie szabatu a już na pewno nie nasz Pan Jezus Chrystus. On nikogo nie potępia. Wszystko jest nam wybaczone. On niech chce żebyśmy się spierali o ziemskie rzeczy.

  17. 2 A gdy Bóg ukończył w dniu szóstym swe dzieło, nad którym pracował, odpoczął1 dnia siódmego po całym swym trudzie, jaki podjął. 3 Wtedy Bóg pobłogosławił ów siódmy dzień i uczynił go świętym; w tym bowiem dniu odpoczął po całej swej pracy, którą wykonał stwarzając. Dzień ten świętym jest i nalezy go uszanować. Wchodzić w to kto go czci i nie pracuje , nie będę jednak denerwuje mnie KRK i jego niedziela,ze gdybym trzaskal w ten dzień młotem to poganie i policja pokazaliby mi który dzien to sabat ;/ Rozumiecie? U mnie w miescie w duzych firmach wprowadzają 6 dni roboczych. Komuś zalezy aby sobota była podeptana jednak.

  18. Zauważyłem, że kilka osób sie ZGORSZYŁO WRĘCZ, moim prywatnym podejściem do szabatu. April napisała nawet, że:
    “No cóż, chyba już tu nie pasuje.’

    Jedna moja prywatna decyzja stała się kością niezgody. Nie liczy sie 3 lata darmowej pracy przy blogu 2012-2015, ale liczy sie mój stosunek do szabatu i to zaważa na tym, że april i może wielu innych neguje całość, tysiące godzin przy blogu.
    Powiem Wam tak, do przeciwników:

    miejcie odwagę nie czytac tego bloga, skoro to takie zgorszenie.

    I na koniec bardzo ciekawy coment na fejsie:
    “Szabat był ustanowiony przed Dekalogiem, na początku stworzenia i będzie na wieki (2 Mojżeszowa 31:17). Będzie świetowany na nowej ziemi w 1000 – letnim królestwie naszego Mesjasza (Izajasza 66:23).
    Nie rozumiem teorii odpocznienia w Jezusie. To nie biblijne zwiedzenie.
    Bóg jest niezmienny. Jak raz mówi, że coś jest na wieki, to nie zmienia zdania! Skoro Szabat bedzie na nowej ziemi, to uważasz że teraz nie obowiązuje i znów będzie obowiązywał? Jak to wytłumaczysz? Przecież brak w tym logiki. Bóg jest niezmienny i Jego Słowo też. Jezus jest Słowem w ciele (Jana 1:14).’

    I coś co może nie przekona innych ze względu na źródło, ale…z Ewangelii Tomasza:

    “27 Rzekł Jezus: “Jeśli nie będziecie pościć na świecie, nie znajdziecie się przed królestwem. Jeśli nie uczynicie szabatu szabatem, nie zobaczycie Ojca”. “

    1. Właśnie podarty Chrystusowy płaszcz symbolizuje podzielony kościół.

    2. Tak jest ”Bóg jest niezmienny i Jego Słowo też. Jezus jest Słowem w ciele (Jana 1:14).’ ”Niebo i Ziemia przeminą ale moja słowa nie przeminą” są wieczne i co lepsze – Syn Bozy Jezus to ten sam Bóg, który kazał napisać w Genesis ”pobłogosławił ów siódmy dzień i uczynił go świętym;

      1. dziękuję Magda, potrafię znaleźć link :-), ale tutaj autorka tego kommentarza chciała podkreślic, że jest to teoria, niczym sie nie różni od czyśćca. Może sie mylę.

        To zdanie chyba dobitnie pokazuje różnice między świętowaniem kiedyś a dziś:

        ‘Jezus utwierdza zasady, że sabat został ustanowiony, aby ulżyć człowiekowi od jego pracy. Faryzeusze zmienili znaczenie sabatu, tworząc z niego dzień pełen uciążliwych zasad. Jezus przyszedł by uwolnić nas od ciężaru Prawa, ofiarując nam swoją łaskę (Ew. Jana 1.17; Rzymian 6.14)’

        Czyli świętowanie ma być celem uwolnienia od 6dniowego tygodnia pracy, a nie zbiorem zasad.
        Wg mnie powinno sie miec taki dzień wolny aby spędzic go z rodziną i Bogiem.
        Taki dzień ma być naprawdę święty.
        Każdy niech jednak robi jak chce.

  19. https://radtrap.wordpress.com/2014/12/16/dzien-swiety-swiecic-ani-sobota-ani-niedziela/

    To tak dla przypieczętowania. Artykuł , który podkreśla fakt, że trudno święcić konkretny dzień tak jak to czynili Izraelici w Starym Przymierzu, używając innego kalendarza niż ten który stosowali wówczas Izraelici do wyznaczania świąt.

    “Zgodnie z Biblią szabat nie jest ani sobotą ani niedzielą! Kalendarz opisany w Torze i używany przez Mojżesza oparty był na fazach księżyca, a nie na nieprzerwanym cyklu tygodniowym. To właśnie tego kalendarza księżycowego używano dla wszystkich świąt, w tym dla szabatu.

    Ponieważ kalendarz biblijny opiera się na księżycu, jego dni nie mają swoich odpowiedników we współczesnym kalendarzu gregoriańskim. Dla przykładu, szabat nie jest zawsze w sobotę, albo zawsze w niedzielę, ale może np. wypadać jednego miesiąca w środę, a drugiego we wtorek.”

    Dla mnie to wszystko ma głęboki sens i daje większe zrozumienie znaczenia Nowego Przymierza.

    1. … oraz zrozumienie znaczenia szabatu w Nowym Przymierzu, w Jezusie Chrystusie skoro szabat nie jest ani sobotą ani niedzielą w naszym kalendarzu 🙂
      Jezus najwyraźniej dobrze wiedział , że tak się stanie 🙂
      Upraszczając to On jest naszym sabatem , naszym odpocznieniem a nie ściśle wyznaczony dzień tygodnia, którego notabene i tak nie jesteśmy w stanie wyznaczyć. Chyba, że zaczniemy się posługiwać dokładnie biblijnym kalendarzem.

      1. To jest mądrość ludzi.

  20. Nie wiem dlaczego niektórzy tak na Piotra najeżdżają to jego wybór i jego decyzja a co najważniejsze nikogo nie zmusza by postepował tak jak on. Ja od kilku miesięcy też staram się świętować szabat. Wiem, że Bóg się tego domaga. Ostatnio jednak w moim łbie urodziła się myśl by iśc do pracy w sobote i pomóc załodze skończyć robotę. I jak się to skończyło? Ano wyleciałem z roboty na pysk! I było mi się tam pchać? Mało przez te kilka miesięcy doświadczyłem łask płynących ze świętowania szabatu? Możecie sobie ten przykład interpretować jak chcecie.

  21. To ja wam powiem tak nie trzeba obchodzic szabatu bo szabat jest dla ludzi co to znaczy ze jak chcesz mozesz go spedzic z Bogiem odpoczac troche ale to jest wybor czlowieka jak spedzi ten dzien bo szabat jest Dla ludzi. Jezeli Piotrek chce go obchodzic niech go obchodzi to na zasadzie jak w przypadku gdy ktos nie je miesa… Ja jestem za niech obchodzi i niech chlopak troche tez odpocznie nie badzcie samolubni. Koniec

    1. “Ja jestem za niech obchodzi i niech chlopak troche tez odpocznie nie badzcie samolubni. Koniec”

      Uważam tak samo 🙂

  22. Moje pytanie brzmi – czy sabat należy obchodzić od piątku po zachodzie słońca do soboty do zachodu słońca czy całą sobotę od wschodu do zachodu słońca…

    1. Szabat nalezy obchodzić w piątek po zachodzie słońca i zakończyć w sobotę po zachodzie słońca:-)

  23. Bardzo ciekawy film na temat szabatu mówiący o ty dlaczego nie powinnismy obchodzić go w Niedzielę https://m.youtube.com/watch?v=TZN0U4-I8pE
    Pozdrawiam wszystkich ?

  24. Nie rozumiem zbytnio, czemu tyle tu zgorszonych. Detektyw pisze niebilijnie, czy co?

    To decyzja Piotra i to w temacie mocno niejasnym, z tego co widzę, podjęcia której on nie nakazuje, a jedynie informuje, że w soboty na blogu będzie cisza. Dziękuję, dobrze wiedzieć. A za nieobchodzenie w soboty tego święta on nie będzie dawał banów. No chyba, że pojawią się wycieczki personalne.

    No nie łapię, czemu April napisała, że “już tu nie pasuje”. Oj nie, pierwszym który tu nie pasuje, byłbym ja – a jednak jeszcze się nie zgorszyłem choć podejrzewam, że wielu czytających ten komentarz by mnie z tej społeczności usunęło, wiedząc o mnie to, co wie Piotr. Dajcie mu żyć. Ja jestem ciekawy, jak spojrzy na tę decyzję z perspektywy czasu – choćby dwóch miesięcy, bo tak się składa, że wtedy kończy mi się praca, którą wykonuję w każdą sobotę i być może sam podejmę podobną decyzję. A może nie.

  25. “To decyzja Piotra i to w temacie mocno niejasnym, z tego co widzę, podjęcia której on nie nakazuje, a jedynie informuje, że w soboty na blogu będzie cisza. Dziękuję, dobrze wiedzieć. A za nieobchodzenie w soboty tego święta on nie będzie dawał banów.”

    W zupełności zgadzam się z Tobą Jacku 🙂

  26. WITAM !
    Cieszę się z poruszonego tematu . Mam podobne odczucia jak admin.(Izajasz.66:23)
    Dodatkowo Izajasz.56:6-8.
    Atak braci w wierze z powodu innego zrozumienia Słowa Bożego utrwalonego przez teologów.Judaizuję !Chcę żyć jak pierwsi chrześcijanie!Zbawienie pochodzi od Żydów Ew. Jana 4Roz. 22werset
    Kłamstwo sto razy powtórzone staje się prawdą
    Do kukuńków atakujących admina

    Będzie jedna owczarnia i jeden pasterz.

    Na uczcie weselnej sam Pan przepasze się i będzie usługiwał. W Niedzielę przyjdzie do chrześcijan w szabat do izraelitów?
    Kukuńki proszę przeczytać i zrozumieć List do Rzymian Roz.11 i przemyśleć werset 18.
    SZALOM !

    1. “Atak braci w wierze …”

      Jej… Duduś.. a kto zaatakował admina? To już nie można sobie podyskutować i pospierać się troszkę na kulturalnym poziomie? 🙂
      Poza tym jestem przekonana , że każdemu z nas z całego serca zależy na tym być posłusznym Słowu Bożemu.

  27. Dawno temu, w komentarzu odnośnie sabatu, również był poruszony ten temat.. Piotr wtedy na odpowiedź jednej osoby czy świętuje sabat zapytał czy w takim razie i inne święta żydowski świętuje.. Dało mi to do zrozumienia, że Piotr nie ma z tym problemu. Kiedy może to poświęca czas rodzinie itp. Dlatego moja dzisiejsza reakcja była taka. Każdy może zmienić zdanie, Piotr również. Cenię sobie jego pracę, przepraszam za niepotrzebne słowa. Niech wam Bóg błogosławi!

    1. ja już ponad rok temu świętowałem szabat, później przerwałem.
      W między czasie sobie uświadamiam, jak w tekście będącym kością niezgody wyżej, że jednak musze miec czas na wyciszenie się.

      Jezus jest Panem szabatu, a więc to czas dla niego, to także oznacza, że mam zwolnic tempo, posłuchać głosu Boga.

      Jeśli tak kiedys zadałem komuś pytanie a nie wiem w jakim kontekscie, to i to należałoby sobie uświadomić, czy skoro nie obchodzimy świat KRK, to czy nie powinniśmy obchodzic świąt biblijnych?

      1. Ojej, powinniśmy! Polecam! W piątkowy wieczór pierwszy raz wraz z Andrew obchodziliśmy Paschę i był to bardzo błogosławiony czas 🙂 Od rana czułam taką radość i podekscytowanie, przygotowywałam dom i jedzonko na święto Pana. A potem modlitwa, przaśne chlebki, ucztowanie, muzyka, wspólny fajny czas 🙂 Skoro Bóg dał nam święta, czemu nie świętować?

  28. Zły okradł chrześcijan z dnia odpocznienia.

    Wytrwałości w postanowieniu przestrzegania szabatu!

  29. Wykład o Nowym i Starym Przymierzu. Tak skrót z całego Listu do Rzymian 🙂

  30. Zamykam temat cytatem:

    “Sabat został dany Izraelowi, nie zaś kościołowi. Sabat to nadal sobota, nie niedziela, to nigdy nie uległo zmianie. Ale Sabat stanowi część Zakonu Starego Testamentu, a chrześcijanie nie są związani prawami zakonu (List św. Pawła do Galatów 4:1-26; List do Rzymian 6:14). Przestrzeganie Sabatu, czy w sobotę, czy w niedzielę, nie obowiązuje chrześcijan. Pierwszy dzień tygodnia, niedziela, Dzień Pański (Apokalipsa 1:10), ma na celu święcenie Nowego Stworzenia, wraz z Chrystusem, naszym zmartwychwstałym Panem. Nie musimy przestrzegać Zakonu Mojżeszowego, odpoczywając, ale mamy wolność, by iść za zmartwychwstałym Chrystusem, służąc. Apostoł Paweł powiedział, że każdy chrześcijanin powinien sam rozstrzygać, czy chce odpoczywać w Sabat. „Jeden czyni różnicę między poszczególnymi dniami, drugi zaś uważa wszystkie za równe: niech się każdy trzyma swego przekonania” (List do Rzymian 14:5). Mamy uwielbiać Boga każdego dnia, nie tylko w sobotę czy w niedzielę”

    http://www.gotquestions.org/Polski/sabat-sobota-niedziela.html

    ” Apostoł Paweł powiedział, że każdy chrześcijanin powinien sam rozstrzygać, czy chce odpoczywać w Sabat”
    Więc ja to robię w sobotę 🙂

    1. Przykazanie szabatowe jest mile Bogu, ale przede wszystkim nam bo naprawdę wierzę, że chce żebyśmy zatrzymali się, odetchnęli, poświęcili jeden cały dzień na rzeczy naprawdę ważne – rozmowę z Nim, modlitwę, wspólny czas z rodziną i inny

      “Więc ja to robię w sobotę 🙂 ”

      Amen!

      1. “Przykazanie szabatowe jest mile Bogu, ale przede wszystkim nam bo naprawdę wierzę, że chce żebyśmy zatrzymali się, odetchnęli, poświęcili jeden cały dzień na rzeczy naprawdę ważne – rozmowę z Nim, modlitwę, wspólny czas z rodziną i inny”

        No nie .. słowa Marty z jej komentarza już po raz drugi wkradł mi się na sam początek mojego wpisu 🙂

        Kończę zatem..
        Pozdrawiam wszystkich w Miłości Chrystusa..

      2. Przepraszam ze na koniec dodam że według mnie Chrystus zmartwychwstał właśnie w sobotę. ☺

  31. „Jeden czyni różnicę między poszczególnymi dniami, drugi zaś uważa wszystkie za równe: niech się każdy trzyma swego przekonania. Kto przestrzega pewnych dni, przestrzega ich dla Pana, a kto jada wszystko – jada dla Pana. Bogu przecież składa dzięki. A kto nie jada wszystkiego – nie jada ze względu na Pana, i on również dzięki składa Bogu” Rzymian 14:5-6

    Pan jest wspanialy, przewidzial wszystko, nawet takie spory. Moze to wystarczy na zakonczenie, niech po prostu kazdy trzyma sie tego co uwaza w tej kwestii za stosowne i nie osadza brata, ktory postepuje innaczej.

    Ja juz z tego tematu uciekam.
    Zycze wszystkim niech pokoj Pana Jezusa bedzie z Wami

    1. W trakcie pisania musialam odejsc od komputera, wracam po 20 minutach, zeby dokonczyc pisac i wysylam, a tu Piotr zacytowal wladnie to samo konczac spor o sabat. Jak milo.

  32. Moje 3 grosze.
    http://mesjasz.info.pl/?p=2580

    Oto fragm.tego artykułu,
    który wykazuje ,że nie ma o co kruszyc kopii,bo obecna sobota to i ta knie jest to dzień właściwy do świętowania.

    Judaizm oraz Adwentyści czczą fałszywy dzień Szabatu

    Judaizm oraz Adwentyści czczą sobotę z gregoriańskiego kalendarza w mniemaniu, że jest ona tym siódmym dniem, który w czasie stwarzania został wyróżniony. Kościół adwentystów twierdzi, że kolejność dni tygodnia, nie uległa zmianie od czasu stworzenia świata i że sobota w gregoriańskim kalendarzu jest tym samym siódmem dniem, który został przez Stwórcę uznany za święty. To przekonanie adwentystów jest zbudowane na rzekomo natchnionej wypowiedzi pani Ellen White, która twierdzi, że siódmy dzień błogosławiony przez Stwórcę (Ks. Rodz. 2:3), oraz sobota w gregoriańskim kalendarzu, to jeden i ten sam dzień:

    Artykuł ze strony http://bibliainfo.wordpress.com/2014/04/07/kalendarz-biblii/

    1. nie przepadam za tym kanałem, ale jako riposta:

      https://www.youtube.com/watch?v=sn0w5AF4bdU

  33. Chwała Bogu Piotrze !:) Będziesz nazywany “szabatowcem”, o dziwnych poglądach, który propaguje “żydostwo”. O mnie pastor zboru z którego odeszłam ze względu na Szabat powiedział, że na fb wypisuje bzdury na temat ważności tego dnia 😉 chrześcijanie błędnie myślą, że Szabat to wszystkie te nakazy i zakazy, które praktykują Żydzi w ten właśnie dzień (nie mogą włączyć światła itd). Ja poza Szabatem obchodzę również wszystkie Starotestamentowe Święta (Sukkot, Chanuka, Pascha,Purim itd) zamiast tych pogańskich-katolickich. Przecież Bóg ustalił je “na zawsze po wszystkie pokolenia”. Polecam posłuchać Michała Mazura na yt. Bardzo fajnie mówi o Szabacie, świętach, o tym co możemy jeść, a czego nie powinniśmy itd.

  34. Moje 3 grosze bis:

    Artykuł byłego pastora koscioła adwentystów.Bardzo przydatny tekst pt:”SZABAT”

    http://www-studium.blogspot.nl/p/blog-page_24.html?view=classic

    1. Interesujący artykuł Kesja. Dziękuję 🙂

      1. tak ciekawy a najbardziej ciekawa jest pointa:

        “Rzym. 14:6
        Kto przestrzega dnia, dla Pana przestrzega; kto je, dla Pana je, dziękuje bowiem Bogu; a kto nie je, dla Pana nie je, i dziękuje Bogu.”

        W tym tekście widzę nie tylko dni postu poświęcone Bogu ale również i szczególne dni jak szabat, jeżeli zachowujesz dzień rób to dla Pana, jeśli poświęcasz czas Panu, to czy mam cię za to potępiać?”

        1. “jeśli poświęcasz czas Panu, to czy mam cię za to potępiać?”

          Absolutnie nie . Dlatego cały czas , w każdym komentarzu starałam się to zaznaczyć.

          Taka pointa…
          🙂

      2. Magdo z posiadanych przeze mnie informacji autor tego bloga nie studiował w Podkowie Leśnej, ale nie na tym chciałbym się skupić. Kiedyś o tym pisałem, będąc na początku nawrócenia skontaktowałem się z autorem powyższej strony, bo miałem problem z dręczeniem w domu. Autor polecił mi pewną osobę z Kutna, która miała mi pomóc opędzić się od złych duchów. Jak się okazało osoba z Kutna wierzy w czyściec, a był to sprawdzony człowiek od byłego pastora ADS, na moje argumenty Biblijne o śmiertelności duszy nigdy mi nie odpisał. Bóg przestrzegł mnie przed tym człowiekiem (Kutno) i zalecił bym udał się z problemem do niego samego (Boga) co uczyniłem i nie żałuję bo Bóg mnie wysłuchał.
        Bądź ostrożna odnośnie artykułów zawartych na tej stronie. Wszystko badaj.

        Krav

        1. Dziękuję za ostrzeżenie 🙂
          Spokojnie. Ten artykuł przeczytałam tylko poglądowo bo Kesja go zapodała.
          Nie znam tej strony i generalnie nie zagłębiam się już w żadne nowe witryny a jeżeli już to korzystam jeszcze czasem z tych z którymi zdążyłam już kiedyś się zapoznać.
          Skupianie się na czystym Słowie Bożym powinno być priorytetem dla nas.
          Natomiast badanie wszystkiego w Jego kontekście to podstawa 🙂 – tej zasady staram się trzymać od początku.

          Jeszcze raz dziękuję Krav 🙂
          With God.

    2. Hello,

      Piszę do was z wielkim zasmuceniem, odnośnie powyższych komentarzy dotyczących kwestionowania Szabatu.
      Kochani nie dajcie się zwieść, proszę was!

      1P 5:(8) Bądźcie trzeźwi, czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, chodzi wokoło jak lew ryczący, szukając kogo by pochłonąć
      2Tym 4:(3) Albowiem przyjdzie czas, że zdrowej nauki nie ścierpią, ale według swoich upodobań nazbierają sobie nauczycieli, żądni tego, co ucho łechce, (4) i odwrócą ucho od prawdy, a zwrócą się ku baśniom.

      Otwórzcie swoje serca przed Bogiem i zapytajcie go jaka jest jego wola. Wróćcie do korzeni tzw. fundamentu chrześcijaństwa:

      J 17:(17) Poświęć ich w prawdzie twojej; słowo twoje jest prawdą.
      J 14:(6) Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie.
      Ps 119: (142)Sprawiedliwość twoja wieczną sprawiedliwością, A zakon twój jest prawdą (151)Bliski jesteś, Panie, A wszystkie twe przykazania są prawdą

      2Tym 3:(15) I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma święte, które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa. (16) Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości, (17) aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.

      Przebudźcie się z tego letargu i zaślepienia, nie znieczulajcie sumienia i nie postępujcie według swojej woli!
      Pismo wyraźnie mówi:
      1J 2:(4) Kto mówi: Znam go, a przykazań jego nie zachowuje, kłamcą jest i prawdy w nim nie ma.
      1J 3:(4) Każdy kto popełnia grzech, i zakon przestępuje, a grzech jest przestępstwem zakonu.

      To diabeł, który podeptał prawo Boże steruje waszymi emocjami, zaniża Boże standardy, przecież prawdziwa wiara nie opiera się na emocjach, ale na tym co naucza Biblia. Jak chcecie wytrwać podczas ucisku, zwiedzeń w czasach ostatecznych skoro nie stoicie na twardym gruncie?

      Ileż to razy słyszałem, że szabat jest dla żydów, dziesięcina dla żydów, pokarmy czyste dla żydów. Czy naprawdę sądzicie, że Bóg ma mniejsze wymagania w stosunku do nas niż do żydów? Naprawdę tak uważacie!?

      Mar 7:(9) I mówił im: Chytrze uchylacie przykazanie Boże, aby naukę swoją zachować

      Nie idźcie tą drogą, bo prowadzi na zatracenie. Zdaje sobie sprawę i doświadczam tego często, że życie z Bogiem to nie jest droga usłana różami, ale pismo wyraźnie mówi i w tym mam pociechę

      2Tym 3:(12) Tak jest, wszyscy, którzy chcą żyć pobożnie w Chrystusie Jezusie, prześladowanie znosić będą. (13) Ludzie zaś źli i oszuści coraz bardziej brnąć będą w zło, błądząc sami i drugich w błąd wprowadzając. (14) Ale ty trwaj w tym, czegoś się nauczył i czego pewny jesteś, wiedząc, od kogoś się tego nauczył.

      Jeżeli Bóg mógłby zmienić prawo, to jaki sens ma śmierć Chrystusa?

      Teksty ST i NT jasno wskazują tą samą naukę – obowiązywanie prawa Bożego:

      Mich 6:(8) Oznajmiono ci, człowiecze, co jest dobre i czego Pan żąda od ciebie: tylko, abyś wypełniał prawo, okazywał miłość bratnią i w pokorze obcował ze swoim Bogiem.

      Jer 5:(1) Przebiegnijcie ulice Jeruzalemu, rozejrzyjcie się i przekonajcie się, i poszukajcie na jego placach, czy znajdziecie takiego, czy jest ktoś taki, kto przestrzega prawa, kto szuka prawdy – a przebaczę mu!

      Kazn 12:(13) Wysłuchaj końcowej nauki całości: Bój się Boga i przestrzegaj jego przykazań, bo to jest obowiązek każdego człowieka.

      Obj 12:(17) I zawrzał smok gniewem na niewiastę, i odszedł, aby podjąć walkę z resztą jej potomstwa, które strzeże przykazań Bożych i trwa przy świadectwie o Jezusie.

      Obj 22:(14) Błogosławieni, którzy czynią przykazania, aby mieli prawo do drzewa żywota i mogli wejść przez bramy do miasta.

      Mat 5:(18) Bo zaprawdę powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie.

      Jak 2:(10) Ktokolwiek bowiem zachowa cały zakon, a uchybi w jednym, stanie się winnym wszystkiego

      Odsyłam również do 7 rozdziału księgi Daniela, gdzie ukazany jest zamach na Boże prawo.

      Proszę was nie bądźcie jak młodzieniec, który miał wiele majętności i odmówił tego co kochał Jezusowi. Czy nasza praca, zdrowie, przyjemności opinia innych ludzi jest więcej warta niż ten, który nas stworzył i umarł za nas?

      Drogi czytelniku wiem, że ciężko jest podjąć decyzję, a nawet się do niej przekonać, sam przez to przechodziłem, ale proszę cię “Sprawdź czy ta nauka pochodzi od Boga czy ja sam mówię od siebie”

      Poniżej kilka filmów od braci Adwentystów dot szabatu.

      http://www.youtube.com/watch?v=3IJQ1yFkzS4

      http://www.youtube.com/watch?v=KUR6-Za9u58

      http://www.youtube.com/watch?v=y7m52Yq8u90

      Hebr 3:(15) Gdy się powiada: Dziś, jeśli głos jego usłyszycie, nie zatwardzajcie serc waszych

      Greetings,
      Krav

      1. a ja nie jestem adwentystą a czuję że Bóg mnie tak naprowadził

        1. Podobnie nie należę do żadnego wyznania,ale od samego początku odkąd narodziłam się na nowo DS położył mi na sercu przestrzeganie prawa.
          Często i gęsto obrywa się za to,że się jest posłusznym słowa Boga,ale nic to w porównaniu z błogosławieństwem,miłością Boga Żywego.
          Dzięki Kraw za twój wpis.

  35. bynajmniej, nie należy nikogo potępiać. 🙂 Niech Ci Bóg Błogosławi Piotrze za twą pracę, dzięki stronie wiele osób przejrzało na oczy.

  36. co do tego rozwinięcia: Jezus Chrystus jest Odpocznieniem, Panem Szabatu, na moim etapie wzrostu i sytuacji nie zagłębiałam się zbytnio w sprawę przestrzegania szabatu w sobotę, może do tego dojdę jeśli Bóg mi na to jeszcze pozwoli, nie neguję twojej decyzji Piotrze, bo jak powyżej już wspomiano “Kto przestrzega dnia, dla Pana przestrzega”, jak nie neguję, tych którzy nie widzą konieczności przestrzegania tego konkretnego dnia, najważniejsze by poświęcić czas Panu.

  37. Księga Izajasza 58 – Błogosławieństwo przestrzegania Sabatu

    13 Jeżeli z powodu szabatu wstrzymasz twoją nogę, aby w Mój święty dzień nie załatwiać swych spraw; jeśli nazwiesz szabat rozkoszą i dniem uświęconym przez WIEKUISTEGO, szanowanym; jeśli go uszanujesz, by nie robić twoich czynności, nie załatwiać twych spraw, ani nie miotać słów –
    14 wtedy będziesz się rozkoszował w WIEKUISTYM, wyniosę cię na wyżyny ziemi i nakarmię dziedzictwem Jakuba, twego ojca – bo wypowiedziały to usta WIEKUISTEGO.

    1. nie chciałem tego pisać bo tak naprawdę nie to było moim celem. Moim celem bylo zakomunikowanie braku wpisów w soboty.

      jednakże skoro juz o tym mowa.
      Kilku osobom, które już świętują mowilem dzis przez telefon, że 2 lata temu świętując szabat otrzymywałem błogosławieństwo.

  38. A swoją drogą napominając do szabatu myśleliście kiedyś nad nim pod kontem świata… Ja już dawno czułem se sobota to dzień uświęcany. Jesteśmu odwrotnością świata.
    Zobaczcie co wtedy robią ludzie ze świata.
    Sabat się zaczyna w piątek – idą bić i balangować na maksa to samo się tyczy soboty. Ale po co?
    Aby odwrócić uwagę zająć czymś innym umysły ludzi, odwrócić od Boga. Ja już dawno to zobaczyłem i komu oddają cześć w niedziele ? szatanowi bo to on ,,uświęcił” sobie ten dzień dla siebie.
    Nie napisze o tym żadnych dowodów… bo to trzeba czuć duchowo…

  39. Sory za błedy.. ale już poszło… szabat a nie sabat 🙂 choć w sumie oni robią niejaki sabat 🙂

  40. Admin wspomniał o błogosławieństwach które otrzymał przestrzegając sabat ja może dam świadectwo jak Bóg przekonał mnie i przełamał moje niezdecydowanie do uświęcenia soboty;raz rozbiłem samochód jadąc w sabat po zakupy innym razem podczas podróży związanej z interesami wjechałem do rowu z wodą i cudem udało się wyciągnąć samochód bo było to na odludziu podobnie innym razem chcąc podwiesć ludzi do pracy w sabat wjechałem na wystający duży głaz i omal nie rozerwałem miski olejowej (synu mój nie oburzaj się na Jego ostrzeżenie, kogo bowiem Pan miłuje tego smaga jak ojciec swojego ukochanego syna)

  41. Witam Wszystkich,od jakiegoś czasu jestem czytelnikiem Detektywa Prawdy.
    Generalnie powstrzymywałem się od komentarzy.
    Lecz dzisiaj,kiedy został poruszony aspekt świętowania Sabatu,nie mogłem się powstrzymać.
    Choć wraz z żoną uczęszczamy do Kościoła Zielonoświątkowego,jednak czytając Słowo Boże doszliśmy do wniosku,że ,,dom nasz” będzie czcił Dzień Pański Sabat,ustanowiony przez Boga,a nie KRK.
    Mam przekonanie,że kiedy staramy się szukać naszego Pana Jezusa Chrystusa w tym dzisiejszym podzielonym Kościele,wtedy on będąc Drogą,Prawdą i Życiem objawi nam przez Ducha Św.prawdę,która jest tylko jedna!
    Nie ma dwóch prawd!
    W tym całym zamieszaniu i zwiedzeniu jakie mamy dookoła,zawsze wspominam ten werset:
    ,,Takie zaś jest przymierze,które zawrę z domem Izraela,po upływie owych dni,mówi Pan:
    Prawa moje włożę w ich umysły i na sercach ich wypiszę je,i będę im Bogiem,a oni będą mi ludem” List do Hebr.8,10.
    Dzisiaj nie ma różnicy na Żyda,lub Greka,albowiem wszyscy jesteśmy dziećmi Abrahama, według wiary.
    Uważam,że w dniach ostatecznych Bóg objawi w Duchu Św.swą Prawdę,abyśmy nie chodzili w ciemności.
    ,,Wielu będzie oczyszczonych,wybielonych i wypławionych,lecz bezbożni będą postępować bezbożnie.Żaden bezbożny nie będzie miał poznania,lecz roztropni będą mieli poznanie.”Ks.Daniela 12.10
    Według mnie zaczyna się wielka walka Duchowa na świecie.
    ,,Powstaną bowiem fałszywi mesjasze i fałszywi prorocy i czynić będą wielkie znaki i cuda,aby o ile można zwieść i wybranych”Ew.Mat.24.24
    Musimy za wszelką cenę uchwycić się Prawdy naszego Pana Jezusa Chrystusa.I trwać w niej.
    Also:
    ,,A z tego wiemy,że go znamy,jeśli porzykazania Jego zachowujemy.Kto mówi:znam Go,a przykazań Jego nie zachowuje,kłamcą jest i prawdy w nim nie ma”1 List Jana 2,3-4
    Kończąc mój komentarz,dziękuję ci Piotrze za Twojego bloga,nich Ci Bóg błogosławi,oraz pozdrawiam Wszystkich czytelników,niech Was Bóg błogosławi i utwierdzi w Prawdzie.:)

    1. Mój komentarz nie ma na calu nikogo obrazić, chciałam tylko zwrócić uwagę, że sabat nie jest tym samym co szabat https://pl.wikipedia.org/wiki/Sabat_%28zlot%29
      Warto mówić poprawnie, bo sabat jest demonom na rękę.

    2. Bracie, co dalej? Kiedy ja wiedziałam, że Szabat jest ważny poszłam do pastora pełna wiary, że się ze mną zgodzi. Zarzucił mnie wersetami i podkreślił, że jest pełen Ducha Świętego, ma od Niego(a właściwie od Niej) mądrość i to co mówię to bzdury. Odeszłam od tego zboru, bo po co tkwić w miejscu, które głosi fałszywą naukę. Kościół nie był posluszny Słowu Bożemu. Zachęcam Cię, abyś poruszył ten temat z pastorem:)

  42. Przepraszam za literówkę,oczywiście chodzi o Szabat!!

    1. Zaczęłam o tym czytać, bo widzę w mojej Warszawskiej “sabaty” i okazuje się, że sabat to po prostu sobota. Więc okultyści znowu coś ukradli. Szabat zaś znaczy odpoczywać. Musiałby się ktoś dobry w hebrajskim wypowiedzieć czy to się używa zamiennie, czy jednak poprawny jest szabat? http://www.jhi.pl/psj/szabat_Szabat

  43. Szabat, tez przepraszam.

    1. Mati, nie masz kontaktu ze Zdzisławem? Niepokoi mnie to milczenie. Może coś się stało?

      1. rozmawiałem dziś na fejsie. Ma rozterki wewnetrzne ale nie czuje sie upoważniony pisać

        1. Dziękuję za odpowiedź. Martwi mnie. Teraz, po chrzcie, trzeba na Niego chuchać i dmuchać. 🙂
          Codziennie pamiętam o Nim w modlitwie.

          1. chyba przekonałem go 😉

          2. Cześć Wszystkim.

            1. 🙂
              Witaj w Imię Jezusa Chrystusa 🙂

        2. Tak to prawda.
          Ale wierzę , że wróci na blog 🙂

      2. Dowiedziałem się że kilka osób się o mnie upomina i tu trochę chłodno. Więc jestem.

        1. nooo juz cieplej 😀

          1. tak od razu lepiej 🙂

          2. I jak jest już wystarczająco ciepło na blogu?

        2. No nareszcie! :):):) Ufff!

          1. Mam cię bracie w swojej modlitwie, by Duch Święty dał ci siłe, aby trwać w nauce Chrystusa.

            1. Thank you 🙂 🙂

          2. Anno możesz odetchnąć 🙂

  44. Teraz będę mógł obchodzić szabat szkoła się skończyła 🙂

  45. Przeto teraz, dlaczego wyzywacie Boga, wkładając na kark uczniów jarzmo, którego ani ojcowie nasi, ani my nie mogliśmy unieść? Wierzymy przecież, że zbawieni będziemy przez łaskę Pana Jezusa, tak samo jak i oni.
    Postanowiliśmy bowiem, Duch Święty i my, by nie nakładać na was żadnego innego ciężaru oprócz !następujących rzeczy niezbędnych: Wstrzymywać się od mięsa ofiarowanego bałwanom, od krwi, od tego, co zadławione, i od nierządu; jeśli się tych rzeczy wystrzegać będziecie, dobrze uczynicie. Bywajcie zdrowi. Dzieje Apostolskie 15

  46. Dlatego sądzę, że nie należy czynić trudności tym spośród pogan, którzy nawracają się do Boga, ale polecić im, żeby się wstrzymywali od rzeczy splugawionych przez bałwany, od nierządu, od tego, co zadławione, i od krwi.

  47. Co mi po mnóstwie waszych krwawych ofiar – mówi Pan. Jestem syty całopaleń baranów i tłuszczu karmnych cieląt, a krwi byków i jagniąt, i kozłów nie pragnę. (12) Gdy przychodzicie, aby zjawić się przed moim obliczem, któż tego żądał od was, abyście wydeptywali moje dziedzińce? (13) Nie składajcie już ofiary daremnej, kadzenie, nowie i sabaty mi obrzydły, zwoływanie uroczystych zebrań – nie mogę ścierpieć świąt i uroczystości. (14) Waszych nowiów i świąt nienawidzi moja dusza, stały mi się ciężarem, zmęczyłem się znosząc je. (15) A gdy wyciągacie swoje ręce, zakrywam moje oczy przed wami, choćbyście pomnożyli wasze modlitwy, nie wysłucham was, bo na waszych rękach pełno krwi. (16) Obmyjcie się, oczyśćcie się, usuńcie wasze złe uczynki sprzed moich oczu, przestańcie źle czynić! (17) Uczcie się dobrze czynić, przestrzegajcie prawa, brońcie pokrzywdzonego, wymierzajcie sprawiedliwość sierocie, wstawiajcie się za wdową!

    1. to chodzi o religijnośc i legalizm.
      Prawo sie nie zmieniło, sam zacytowałeś:

      “przestrzegajcie prawa”

Leave a Reply Cancel reply

Truth Detective, Good News and Revelation © 2015 Frontier Theme
English
Polish
Polish
English
Exit mobile version