Truth in the end times. Biblical Christians.

Biblical Christians. THE TRUTH FOR THE FOLLOWERS OF JESUS CHRIST "Ye shall know the truth, and the truth shall make you free."

Salvation begins with the Jews

I posted the text about 2 years ago on an old blog. It is the best I have encountered since, the text concerning this controversial sentence.

I started looking up several versions of the Bible.
Znając przyczyny obecnego zła w świecie, nie mogłem pogodzić się z tą wypowiedzią Jezusa. Tym bardziej, że w ewangelii Jana, tak jak w  filmie Ewangelia Jana, który polecałem kiedyś, wiernie odtworzono ewangelie tego apostoła, a w niej krok po kroku wskazano kim są Żydzi i kogo mają za ojca. Dodatkowo zwróciłem uwagę na fakt, że przez całą ewangelię, zarówno Jezus jak i Jan zwracają się do Żydów per “Wy Żydzi”, “”oni” a tu nagle pojawiło się wyróżnienie Żydów..
It turned out that I had misunderstood this quote, that salvation begins with the Jews as a favored nation. I am writing this because I came across a very interesting article on this issue and more. What the author fails to mention is that since about 120 B.C. Ch. The Jews as a group were only created by the merger of the Judeans with the Edomites. The first Jewish king was an Idumean (Edomite).
John was most likely a Judean like Jesus since he was speaking to the Jews: you, them. I would argue that John's gospel is the most anti-Zionist part of the Bible.
Below is the relevant passage to my perplexity:

Jezus powiedział do Samarytanki “zbawienie bierze początek od Żydów” (J 4,22).”

 

 

“Ujmując rzecz inaczej, rzeczywista ciągłość w historii nie jest tym, czym się zdaje. Ci, którzy akceptują Chrystusa, są w istocie dziećmi Abrahama i Mojżesza. Ci, którzy nazywają siebie “Żydami”, są w rzeczywistości kłamcami. Sytuację komplikuje fakt, że Św. Jan również był Żydem. Posługując się językiem naszego wywodu, powinniśmy jednak dopowiedzieć, że był on Żydem, ale nie “Żydem”.(…) Jan sam jest Żydem, czemu zatem traktuje “Żydów” jako obcych “onych”, którzy postanowili zgładzić Chrystusa? Odpowiedź na to pytanie ponownie zawiera się w znaczeniu tego słowa i jego ewolucji w toku ewangelicznej opowieści. Jej początek dostrzegamy już w opisie spotkania Jezusa z Samarytanką. W rozdziale 4:22 Jezus mówi jej: Wy czcicie to, czego nie znacie, my czcimy to, co znamy. Dychotomia słów “wy”/“my” jest tutaj oczywista. Jezus jest Żydem, Samarytanka zaś nie. To rozróżnienie jest istotne, ponieważ Jezus mówi dalej: zbawienie bierze początek od Żydów. Oświadczenie to jest wystarczająco jednoznaczne: Jews are an ethnic group, ale tak się zdarzyło, że są również narodem wybranym przez Boga. Z ich społeczności nadejdzie zbawienie. Później jednak, jakby chciał nieco skomplikować sytuację, Jezus dodaje: (…) Nadchodzi jednak godzina, owszem już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie.
In other words, now kiedy pojawił się Jezus, słowa “Żyd” i “prawdziwi czciciele” nie są już dłużej synonimami. Salvation begins with the Jews, an ethnic groupThe Jews could call themselves the chosen people. However, the moment Christ appeared on earth, the situation changed; in order to remain Israel, the Jews will have to accept Christ. They must do so in order to become true worshipers who will worship the Father in Spirit and truth.
Pełne konsekwencje owego zagadkowego przesłania wygłoszonego do Samarytanki, objawią się jednak dopiero z chwilą, kiedy Jezus przeciwstawi się Żydom. Jedynie ta właśnie konfrontacja ujawni rzeczywiste znaczenie słowa “Żyd”. Złożoność tej kwestii polega na tym, że Jan używa terminu “Żyd” w dwóch odmiennych znaczeniach. Początkowo mówi, że zbawienie bierze początek od Żydów, ale kończy twierdzeniem, iż ci, którzy nazywają siebie “Żydami”, nie są dziećmi Abrahama ani Mojżesza; w rzeczywistości mają diabła za ojca. Od identyfikowania słowa “Żyd” z zaimkiem “my”, jak to było w przypadku rozmowy z Samarytanką, Jezus przechodzi do określania Żydów zaimkiem “wy”, czyli podkreśla, że nie należy do tej samej społeczności co oni. In other words, the choice to accept or reject the Messiah becomes the most important determinant of what it means to be a Jew.
Jan znakomicie i jednoznacznie wyjaśnia to w rozdziale ósmym. Dyskusja staje się coraz gorętsza i prowadzi do nieodwracalnego rozłamu pomiędzy Jezusem a “Żydami”. Kiedy Jezus mówi do “nich” (czyli Żydów): I am going away, and you will seek me and die in your sin. Where I go, you cannot go.1 Żydzi denerwują się i zastanawiają: czyżby miał sam siebie zabić? Jezus przemawia do nich w dalszym ciągu, ale na próżno – wielki podział już się dokonał. “Żydzi” nie mogą już, tak jak to było w przypadku spotkania z Samarytanką, być określani zaimkiem “my”, który odnosi się także do Jezusa. Teraz, ponieważ są członkami społeczności, do której nie należy Chrystus – bo go odrzucili – mówi się o nich “wy”.
W dalszej części dyskursu Jezus, zwracając się do “Żydów”, używa tej właśnie formy: Wy jesteście z niskości, a Ja jestem z wysoka. Wy jesteście z tego świata, Ja nie jestem z tego świata. Innymi słowy, kwestię tego, co znaczy być “Żydem”, można rozstrzygnąć dopiero wówczas, gdy przeanalizujemy zagadnienie tożsamości Chrystusa. Chrystus jest antytezą grzechu. Ci, którzy go odtrącają, umrą nierozgrzeszeni: Powiedziałem wam – mówi Jezus – .. pomrzecie w grzechach swoich. Następnie zaś przechodzi do sedna sprawy. W tej właśnie chwili jego posługi “Żydzi”, nie uznając w Chrystusie Mesjasza, sami dokonali redefinicji swej tożsamości. Stworzyli dychotomie, w których Mojżesz i Abraham są przeciwstawieni Jezusowi. Były one z gruntu fałszywe, ale mimo to stały się podstawową cechą, określającą, co w istocie oznacza bycie Żydem. Tak więc, w Ewangelii Św. Jana sens słowa “Żyd” ulega powolnej ewolucji, aż u jej końca znaczy już zupełnie coś odmiennego, niż na początku. Aby je oddać, konieczne było owo nazbyt częste i niezręczne stosowanie cudzysłowu, za każdym razem, kiedy cytowaliśmy, bądź odwoływaliśmy się do określenia “Żyd”.
Wraz z pojawieniem się Chrystusa i zwiastowaniem Jego posłannictwa na ziemi jako “Syna Człowieczego”, słowo “Żyd” ma albo znaczenie wyłącznie etniczne albo całkowicie i jednoznacznie teologiczne. Innej możliwości nie ma. “Żydem” jest osoba, która odrzuca Chrystusa i w rezultacie umiera w grzechu. With the coming of Christ, Judaism ceased to be a religion and became an ideology. At the same moment, Israel also lost its biological foundation. The new Israel, the true children of Moses and Abraham, was henceforth the Church.
 

source: http://www.kki.pl/piojar/polemiki/kosciol/synagoga.html

—————————————————————————–

 

 

For the past few months I have been tempted to start studying the gospel of John, but I don't know if I have the self-discipline. Two years ago I started to read the Bible daily, but I ran out of time. John's gospel is unique, succinct, coherent and perfectly shows that there are two groups of Jews.

Updated: 1 January 2015 — 18:03

9 Comments

Add a Comment
  1. Ewangelia Jana to moja “ulubiona”. Zawsze działała mi na wyobraźnię, tak jak objawienie Jana.
    “Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca?”

  2. “Zbawienie bierze początek od Żydów”
    Ja to interpretuje jako przyznanie mesjasza, że naród wybrany jest rzeczywiście wybrany ta gałąź ludzi od czasów Noego, Abrahama, Jozuego… Oni to jako jedyni mieli prawdziwe objawienie, bo co mamy teraz. Czy komuś objawił się Zbawca?
    That is, a revelation was given to a group of people (other revelations after the Old Testament were the Father revealing Himself to Jesus, Jesus to Paul and John). And today there are no revelations, or maybe there are, but we don't know about them? Maybe everything we need is said in the scriptures.
    “Zbawienie bierze początek od Żydów” – zbawienie zaczęło się od momentu ,gdy pewnej grupie ludzi została dana obietnica życia poprzez słuchanie się głosu Ojca i wykonywanie jego poleceń. Instrukcje jakie im dał prowadzą do zbawienia. Bardzo istotna wtedy była wiara w przyjście mesjasza ,która zachowała się do dziś . Jezus został posłany tylko do owiec, które pogineły z domu Izraela

  3. The Seventh Commandment of God can apply to fornication?

  4. Bo Żydem nie jest ten, który nim jest na zewnątrz, ani obrzezanie nie jest to, które jest widoczne na ciele, ale prawdziwym Żydem jest ten, kto jest nim wewnątrz, a prawdziwym obrzezaniem jest obrzezanie serca, duchowe, a nie według litery. I taki to otrzymuje pochwałę nie od ludzi, ale od Boga” (list do Rzymian)

    I'm surprised that you missed that quote 🙂 .
    YES I TOO AM JEWISH INTERNALLY 🙂 AS ARE MOST OF YOU .
    By the way Peter I read your articles,there is a depth of wisdom in them,and although you will say I am wrong,or you will deny it 🙂 you are led by the spirit of wisdom you are an instrument of God,just like me only I do a different job 🙂 I just want to make you all aware of the wisdom,strength,power,faith in God's word,all this is given to us by our Father,we must not fall into self-indulgence,this is just a reminder,although I know you know it 🙂

  5. I invite you to listen to this teaching, it adds a lot to the topic 🙂 .

    https://www.youtube.com/watch?v=DX06UvygWTs

    1. contributes nothing. pure Zionism and manipulation. I value Dereck for his contributions to Bible interpretation, but I also know that he has made money in real estate including Israel.
      Besides, every American knows very well that if he wants to make a career bigger than that of a shopkeeper, he must get along well with the Jews. I hope that God will forgive Dereck for these partial truths.
      POza tym D. Prince miał żonę Żydówkę…w tym wykładzie tego nie powiedział chyba…

      Not every Jew is a Jew and John and Jesus made this clear. The present Israel is not the Israel of God.

      And another important piece of information: Dereck was a Pentecostal and there are almost all Zionists.

  6. Nowy link do tego artykułu – fragment książki “Gwiazda i Krzyż” M.Jonesa

    http://www2.kki.pl/piojar/polemiki/kosciol/synagoga.html

    1. very good text , revelation

  7. Nie do końca mogę się z godzić że,,“Żydem” jest osoba, która odrzuca Chrystusa i w rezultacie umiera w grzechu.”

    28 For a Jew is not one who is one outwardly, nor is circumcision that which is visible on the body, 29 but a true Jew is one who is one inwardly, and true circumcision is circumcision of the heart, spiritual, and not according to the letter. And such a one receives praise not from men but from God. Romans 2:28

Leave a Reply Cancel reply

Truth Detective, Good News and Revelation © 2015 Frontier Theme
English
Polish
Polish
English
Exit mobile version