Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Mam pytanie. Do kogo odnosi się ten fragment Pięsni na Pieśniami?
Podziwiają ją dziewczęta i zwą ją szczęśliwą, królowe i nałożnice ją wysławiają: 10 «Kimże jest ta, która świeci z wysoka5 jak zorza, piękna jak księżyc, jaśniejąca jak słońce, groźna jak zbrojne zastępy?»
Kościół twierdzi,że chodzi o Maryję,no w końcu powiedziała,że wszystkie pokolenia będą ją zwać błogosławioną (szczęśliwą). A jak jest? Serio,proszę o pomoc
Ja też bym chciała wiedzieć…
Pieśń nad Pieśniami, zresztą jak całe Pismo Święte jako kobietę przedstawia zgromadzenie wybranych (potocznie i trochę niepoprawnie zwane Kościołem) 🙂
Wstęp do tej Księgi w Nowej Biblii Gdańskiej rozpoczynają między innymi takie słowa: “Pieśń nad pieśniami opisuje stosunek Boga do Israela jako relację męża, narzeczonej i w końcu żony. Oblubieńcem jest w niej Jezus, zaś Oblubienicą – Ciało Pana Jezusa Chrystusa (najprawdopodobniej nowe pokolenie Judy, składające się z wierzących Żydów i byłych pogan, włączonych do Israela; patrz: Psalm 45; Objawienie 19)”
Co do upatrywania w tym Maryi, to Szatan przybiera postać Maryi z wielu powodów:
1) Ktoś kto budzi zaufanie (często więc podszywa się pod np. zmarłych członków rodziny)
2) Kobieta niestety nie jest kojarzona z szatanem, a wiec objawienia kobiety w umysłach większości ludzi wykluczają związek szatana, tak jak by miał on jakąś ludzką płeć.
3) I wreszcie właśnie ta alegoria. Zgromadzenie Boże jest w Biblii symbolizowane jako kobieta (oczywiście jest też kobieta nierządna z Objawienia, która również symbolizuje odstępcze zgromadzenie) Ale szatan podpina się z łatwością pod tą SYMBOLICZNĄ kobietę, starając się przekonać ludzi (całkiem skutecznie), że chodzi tu o zmarłą i czekającą na zmartwychwstanie Maryję pod postacią której się ukazuje.
Kobieta w świetle Biblii jest symbolem ludu Bożego. Wybranką, Oblubienicą Chrystusa, a Chrystus jest jej oblubieńcem. Na przykładzie miłości mężczyzny do kobiety i odwrotnie, Bóg pokazuje, jak kocha swój wybrany lud, a my jak powinniśmy kochać Boga. Możliwe, że w poemacie tym opisana jest miłość króla Salomona do pięknej Szunamitki lub Sulamitki Abiszag, która pielęgnowała w starości króla Dawida, a o którą poprosił za żonę syn Dawida Adoniasz. Oczywiście jest to tylko przypuszczenie. Prośba ta kosztowała Adoniasza śmiercią (1 Księga Królewska 2:12-25). Salomon uznał to za zamach na swoją osobę.