Do napisania tego tekstu zainspirował mnie…mój komentarz do Martuli komentarza 🙂
Niestety, ale mamy rożne poznanie, a mój blog nie powstał na bazie żadnej denominacji, co sprawia iż moje dążenie do prawdy biblijnej jest bardziej czyste, aniżeli byłbym członkiem jakiegoś kościoła, który i tak teologicznie rzecz biorąc jest pod władzą Rzymu i jestem to w stanie udowodnić, ale o tym może kiedyś w osobnym wpisie gdyż temat jest rozległy.
Bóg określa nierządnicę, czyli Watykan matką wszetecznic. Zatem większość religii jest dziełem lucyferiańskiego kultu w miejscu zwanym Vaticanus:
http://detektywprawdy.pl/2014/08/27/vaticanus-starodawny-demon/
Dlaczego więc zwodnicze denominacje nauczają o nieważności Prawa?
Odpowiedź leży w zrozumieniu czasów końca. Długo zastanawiam się nad samym wszczepieniem chipa czy jest niezgodny ze Słowem Boga i dochodzę do wniosku, iż jest zgodny, ale chip w finałowych wydarzeniach będzie zapewne powiązany z łamaniem Prawa Boga. Bierzesz chip łamiesz Prawo Boga. To dlatego większość denominacji tak usilnie kłamie mówiąc ze Prawo Boże już nas nie obowiązuje. Budują oni fundament pod przyjecie chipa. Co będzie tu kluczowe?
Ażeby to zrozumieć należy przyjrzeć się głównie ruchom charyzmatycznym, wszelkim uzdrawiaczom. To właśnie w tych kręgach teza nieważności nie tylko Prawa ale i 10 przykazań jest najbardziej popularna. Dlaczego? ponieważ te odłamy chrześcijaństwa kładą największy nacisk na kierowanie się Duchem świętym, który stoi dla nich często wyżej niż sam Bóg. W dużej mierze opierają swoją wiarę na subiektywnej i stronniczej interpretacji Jeremiasza:
” Prawa moje włożę w ich serca i na umysłach ich wypiszę je” Jeremiasza 31.
Według nich to oznacza, że nie musisz poznawać Prawa Boga, że już nie musisz szukać Boga w Jego słowie, ale poprowadzi Cię we wszystkim Duch święty.
Niestety ale jest inaczej. Duch święty zaprowadzi Cię zawsze do Prawa Boga. Nie mówię tu o składaniu baranków i kozłów na ofiarę, czy obrzezaniu. To wszystko się zmieniło. Odkąd Jezus stał się arcykapłanem, możemy rozmawiać z Bogiem bez kapłanów i bez ofiar. Ofiara została już poniesiona.
Natomiast sednem grup quasi charyzmatycznych jest nie samo słuchanie głosu Ducha świętego, ale Jego wyższość i w tym tkwi pułapka.
Powiedzmy, że nastał czas człowieka zwanego antychrystem. Rozdaje on wcześniej nakradzione przez banki pieniądze całemu światu. Mówi wiele o pokoju, wstrzymuje wojny i kryzys ekonomiczny. Mało tego, posługuje się jak Trump ludźmi religii, a nawet modli i mówi o Bogu. Nagle jest więlki postęp w medycynie, lotach w kosmos, a status życiowy przeciętnego człowieka się powiększa. Czy trzeba w tej sytuacji znać Prawo Boże? Nie. Wszak to duch kieruje chrześcijanami zakładając królestwo Boże na ziemi z jego ziemskimi atrybutami politycznymi.
To z USA i typowy właśnie dla Ruchu Wiary jest dominiomizm:
Dominionizm – jest terminem używanym do określenia trendu w protestanckim chrześcijaństwie i fundamentalizmie, głównie – choć nie tylko – w Stanach Zjednoczonych, który dąży do ustanowienia specyficznych praktyk politycznych bazujących na wierzeniach religijnych, czyli politycznych rządów kościoła Boga na ziemi.
Biblia jednak mówi co innego.
Jezus rozpocznie z wierzącymi (z Kościołem) rządy na ziemi przez 1000 lat
I stanie się w owym dniu, że narody będą szukać korzenia Isajego, który załopocze jako sztandar ludów; a miejsce jego pobytu będzie sławne. (11) I stanie się w owym dniu, że Pan ponownie wyciągnie swoją rękę, aby wykupić resztkę swojego ludu, która pozostanie z tych z Asyrii i z Egiptu, i z Patros, i Etiopii, i Elamu, i z Szinearu, i z Hamatu, i z wysp na morzu. (12) I wywiesi narodom sztandar, i zbierze wygnańców z Izraela, a rozproszonych z Judy zgromadzi z czterech krańców świata. Izajasza
I widziałem trony, i usiedli na nich ci, którym dano prawo sądu; widziałem też dusze tych, którzy zostali ścięci za to, że składali świadectwo o Jezusie i głosili Słowo Boże, oraz tych, którzy nie oddali pokłonu zwierzęciu ani posągowi jego i nie przyjęli znamienia na czoło i na rękę swoją. Ci ożyli i panowali z Chrystusem przez tysiąc lat. (5) Inni umarli nie ożyli, aż się dopełniło tysiąc lat. To jest pierwsze zmartwychwstanie. Apokalipsa 20
Zauważmy po raz setny znak równości między Bogiem a Jezusem. Izajasz: Pan ponownie wyciągnie swoją rękę – panowali z Chrystusem.
Dodatkowo świat jest przygotowywany przez rożne sekty pokazujące, że Jezus był zwykłym człowiekiem. Taki będzie antychryst – zwykłym człowiekiem uważającym się za boga na ziemi. który przyjdzie wśród cudów.
Oni nie lubią poszukiwań prawdy i dlatego zajadle atakują. Nie tak dawno autor kanału Jezusbezreligii powiedział cynicznym i pogardliwym tonem: namnożyło się tych detektywów..
Prawda jest niewygodna dla wielu.
W sumie utwierdza mnie to tylko w pisaniu. Źle by było, gdyby odstępcze grupy nie atakowały mnie.
Jak widać chrześcijaństwo jest zajadle atakowane na wielu płaszczyznach a my mamy nad tym czuwać. Chip będzie zapewne połączony z deklaracją, jakąś formą odejścia od Prawa Boga i bez względu na to, czy ktoś teraz świętuje szabat czy nie zostanie postawiony przed wyborem życia i śmierci.
Już teraz w Szwecji rodzice zrzekający się tytułu rodzica na rzecz miana “opiekuna” otrzymują socjal dla dzieci. To cielesność zaważy w dniu wyboru życia i śmierci.
Grunt to być świadomym tego wyboru.
Adminie, tylko wiesz o co mi chodziło w tamtym wpisie? Katolicka fronda, ostrzega przed chipem? 😀 Przecież to jakiś absurd, parodia… Dlaczego, jaki mają w tym cel? Dziwne i bardzo podejrzane posuniecie z ich strony.
jest nacisk prawdy, musza w koncu zaczac pisać i zaczeli by stac sie wiarygodnymi
Ziarno prawdy w całym magazynie plew kłamstwa.
Szatan jest przebiegły. Gdyby było inaczej, nie ukazywał by się jako “prześliczna panienka w białej sukni” a jako ryczący i ziejący siarką potwór.
Złodziej również najpierw podszywa się pod hydraulika, lub elektryka który naprawi usterkę nawet i za darmo, ważne żeby wpuścić go do mieszkania.
Kłamca postanowił powiedzieć trochę prawdy, by zamienić ją na kłamstwo…A może to właśnie zwiedzenie z tym całym chipem? Nie zapominajmy, że szabat może być znakiem bestii, przez wielu teoria uważana za herezję, ale ja zaczynam ją brać całkiem poważnie (Choć to nie jest mój typ..)
Oni, stoją po przeciwnej stronie barykady, w przenośni i dosłownie… Nagle zaczęli takie rzeczy pisać? Fronda, do tej pory nawijała o Matce Boskiej, objawieniach fatimskich, orędziu siostry Łucji o początku III wś. Akcja szyta grubymi nićmi 😉
Znam grupę Jezusbezreligii. Organizują konferencje i jeżdżą po Polsce. Zwolennicy ultra-łaski, przeciwnicy prawa. Mam niemiłe wspomnienia, nakładanie na mnie rąk i wmawianie że mam Lucyfera. Usilnie próbowali mnie “wyzwolić”.
Nie dziwi mnie ten cynizm w filmie z kanału powyższej grupy.
ciekawe kto ich sponsoruje i jakiego ducha dają przez nakładanie rąk..
Twierdzą, że Jezus. Trzon grupy stanowią trzy osoby, które prowadzą wykłady na konferencjach. Lubują się w gadaniu językami, nakładaniu rąk, prorokowaniu, a nawet zaczerpniętym od zielonoświątkowców czy grup charyzmatycznych chrzest w duchu świętym i nadrzędną rolę owego ducha. Niemniej zawsze tłumaczą się wyższością woli Jezusa nad ich
Właśnie regularnie oglądam ich kanał i wczoraj modliłem się do Pana aby powiedział mi czy warto ich słuchać. :D:D
“Końcem Prawa jest Chrystus”. Czy ktos ma coś do dodania?
pocżatkiem samochodu jest zderzak, a końcem tylny zderzak.
Temat tutaj wielokrotnie przeabialiśmy.
Jezus nie przyszedł znieść Prawo byś mogl sobie do woli grzeszyć. Jezus przyszedł abyś się odwrócil od grzechu i nie pomarł w nich.
Tyle w temacie 🙂 Jeśli zniesiemy prawo Boże, to przyznamy satanistycznej doktrynie Crowleya “rób co chcesz” rację
Exactly,
dawniej i dziś wielu odwróciło się od Prawdziwego Jedynego Boga i Jego przykazań, mówiąc nie będziemy Ci służyć.
Wielu też w swej pysze zaprzeczyło, że Bóg, który stworzył świat i wszystko, istnieje.
Pan Jezus wypowiedział niezwykle mocne słowa –
UWIERZCIE ŻE JA JESTEM! Bo jeśli nie, zginiecie w grzechu swoim.
Ale faryzeusze jak dawniej tak i dziś, nie chcą służyć Bogu i stosować się do Jego przykazań.
Odrzucając Jego autorytet, sami nazywają się bogami, a światu serwują ludzkie przykazania i tradycje.
Panie, mocy moja i siło moja, i ucieczko moja w dzień utrapienia! do ciebie przyjdą narody od kończyn ziemi, i rzekną: Zaiste się FAŁSZU trzymali ojcowie nasi, i MARNOŚCI, w których żadnego pożytku nie było.
Izali sobie człowiek uczynić może b o g ó w? ponieważ sami nie są b o g a m i.
Dlatego oto Ja sprawię, aby poznali tym razem; sprawię, mówię, aby poznali rękę moję i moc moję, i dowiedzieli się, że imię moje jest Pan.Jer.16,19
Jednak Biblia wyraźnie mówi, że to Pan – Słowo jest naszym znakiem oraz Jego przykazania.
Przekaz Pisma jest dosadny:
Wbijcie sobie do głowy, że Ja Bóg istnieję i poza mną nie ma Boga.
Przyjmijcie to do serca swojego.
Bądźcie mnie posłuszni, czyńcie Moją wolę, mówi Pan.
Czoło – przyjąć autorytet Boga
Serce – kochać Go całą duszą swoją
Ręka – wprowadzać w czyn Jego przykazania
Uczyniłem CZOŁO TWE JAKO DYJAMENT i twardsze nad skałę; nie bójże się ich, ani się lękaj twarzy ich, przeto, że są domem odpornym.
I rzekł do mnie: Synu człowieczy! wszystkie SŁOWA MOJE, które mówić będę do ciebie, przyjmij DO SERCA twego, a SŁUCHAJ USZYMA twemi. Ezechiel3,9
I rzekł Pan do niego: Przejdź przez pośrodek miasta, przez pośrodek Jeruzalemu, a uczyń ZNAK NA CZOŁACH mężów, którzy wzdychają i narzekają nad wszystkiemi obrzydliwościami, które się dzieją w pośród niego.Ezechiela 9,4
Potem ujrzałem czterech aniołów stojących na czterech narożnikach ziemi*, powstrzymujących cztery wiatry ziemi, aby wiatr nie wiał po ziemi ani po morzu, ani na żadne drzewo. I ujrzałem innego anioła, wstępującego od wschodu słońca, mającego pieczęć Boga żywego. Zawołał on donośnym głosem do czterech aniołów, którym dano moc wyrządzić szkodę ziemi i morzu: «Nie wyrządzajcie szkody ziemi ni morzu, ni drzewom, aż opieczętujemy NA CZOŁACH SŁUGI BOGA naszego»*Obj.7,1
Mów: JA JESTEM DLA WAS ZNAKIEM, jak ja zrobiłem, tak im zrobią: Pójdą na wygnanie, do niewoli. Ezchiel 12,11
Niechaj to będzie jako ZNAK NA RĘCE twojej i jako ZNAMIĘ MIĘDZY OCZYMA twoimi, gdyż ręką przemożną wyprowadził nas Pan z Egiptu. 2Moj.13,16
A KREW ta będzie dla was ZNAKIEM na domach, gdzie będziecie. Gdy ujrzę krew, ominę was, i nie dotknie was zgubna plaga, gdy uderzę ziemię egipską. 2.moj. 12,13
: Jest to rzeźna ofiara paschalna dla Pana, który omijał domy synów Izraela w Egipcie, gdy Egipcjanom zadawał ciosy, a domy nasze ochronił. I lud pochylił głowy, i oddał pokłon.
A wziąwszy kielich i podziękowawszy, dał im, mówiąc: Pijcie z tego wszyscy;
Albowiem to jest KREW moja nowego testamentu, która się za wielu wylewa na odpuszczenie grzechów.Mat.26,27
Przetoż oto dni idą, mówi Pan, że nie rzeką więcej: Jako żyje Pan, który wywiódł synów Izraelskich z ziemi Egipskiej.
Ale: Jako żyje Pan, który wywiódł synów Izraelskich z ziemi północnej, i ze wszystkich ziem, do których ich był wygnał, gdy ich zasię przywiodę do ziemi ich, którąm dał ojcom ich.
Oto Ja poślę do wielu rybitwów, (mówi Pan) aby ich łowili; potem poślę do wielu łowców, aby ich łapali na wszelkiej górze i na wszelkim pagórku, i w dziurach skalnych.
Oczy moje patrzą na wszystkie drogi ich; nie są utajone przed obliczem mojem, ani jest zakryta NIEPRAWOŚĆ ich przed oczyma mojemi.
I oddam im pierwej w DWÓJNASÓB za NIEPRAWOŚCI ich, i za GRZECHY ich, przeto, że ziemię moję splugawili trupami obrzydliwości swojej, i sprosnościami swemi napełnili dziedzictwo moje.Jer.16,14
A zaraz po utrapieniu onych dni słońce się zaćmi, a księżyc nie da jasności swojej, i gwiazdy będą padać z nieba, i mocy niebieskie poruszą się.
Tedyć się ukaże znamię Syna człowieczego na niebie, a tedy będą narzekać wszystkie pokolenia ziemi, i ujrzą Syna człowieczego, przychodzącego na obłokach niebieskich, z mocą i z chwałą wielką;
I pośle Anioły swoje z trąbą głosu wielkiego, i zgromadzą wybrane jego od czterech wiatrów, od krajów niebios aż do krajów ich.Mat.24,29
I usłyszałem inny głos z nieba mówiący: «Ludu mój, wyjdźcie z niej*, byście nie mieli udziału w jej grzechach i żadnej z jej plag nie ponieśli:bo grzechy jej narosły – aż do nieba, i wspomniał Bóg na jej zbrodnie. Odpłaćcie jej tak, jak ona odpłacała, i za jej czyny oddajcie PODWÓJNIEe: w kielichu, w którym przyrządzała wino, podwójny dział dla niej przyrządźcie! Obj.18,4
Niech będą oczy twoje otwarte na prośbę sługi twego, i na prośbę ludu twego Izraelskiego, abyś je wysłuchał we wszystkiem, o co cię wzywać będą.
Albowiemeś je ty sobie odłączył za dziedzictwo ze wszystkich narodów ziemi, jakoś powiedział przez Mojżesza, sługę twego, gdyś wywiódł ojce nasze z Egiptu, o Panie Boże!
I stało się, gdy Salomon modląc się Panu dokonał wszystkiej onej modlitwy i prośby, że wstał od ołtarza Pańskiego, a przestał klęczeć i podnosić rąk swoich ku niebu;
A stojąc błogosławił wszystkiemu zgromadzeniu Izraelskiemu wielkim głosem, mówiąc:
Błogosławiony Pan, który dał odpocznienie ludowi swemu Izraelskiemu, według wszystkiego, co powiedział; nie chybiło żadne słowo ze wszystkich słów jego dobrych, które mówił przez Mojżesza, sługę swego.
Niechże będzie Pan, Bóg nasz, z nami, jako był z ojcy naszymi; niech nas nie opuszcza, ani nas odrzuca;
Ale niech nakłoni SERCE nasze ku sobie, żebyśmy chodzili po wszystkich drogach jego, strzegąc rozkazania jego, i wyroków jego, i sądów jego, które przykazał ojcom naszym.
A niech będą te słowa moje, któremim się modlił przed Panem, bliskie Pana Boga naszego we dnie i w nocy, aby wykonywał sąd sługi swego, i sąd ludu swego Izraelskiego, sądząc każdą sprawę dnia swojego;
Żeby poznali wszyscy narodowie ziemscy, iż Pan sam jest Bogiem, a nikt inszy.
Niechże tedy będzie SERCE wasze doskonałe ku Panu, Bogu naszemu, abyście chodzili w wyrokach jego, a STRZEGLI PRZYKAZAŃ JEGO, jako i dnia dzisiejszego. 1Król.8
Wołał on głosem donośnym: «Ulęknijcie się Boga i dajcie Mu chwałę, bo godzina sądu Jego nadeszła. Oddajcie pokłon Temu, co niebo uczynił i ziemię, i morze, i źródła wód!» Obj.14,7
Tu się okazuje wytrwałość świętych, tych, którzy STRZEGĄ PRZYKAZAŃ BOGA i WIARY JEZUSA. I usłyszałem głos, który z nieba mówił: «Napisz: Błogosławieni, którzy w Panu umierają – już teraz*. Zaiste, mówi Duch, niech odpoczną od swoich mozołów, bo idą wraz z nimi ich czyny».Obj.14,12
Nic nie jest zakryte, przez podobieństwo dawnych wydarzeń Pismo ukazuje nam, że to co było znów będzie.
Bóg się nie zmienił, jest ciągle ten sam.
Wpisuje nam w nasze serca prawo według swojego ostatniego pouczenia.
Zapowiedział, że nie podniesie głosu, nie złamie trzciny, aż swoje prawo ustanowi na ziemi.
Duch Święty sprawia,że uczymy się co jest wolą Bożą.
Jesteśmy pod ochroną krwi Baranka,naszego Zbawiciela zapieczętowani na dzień sądu, który odbędzie się na podobieństwo sądu w ziemi Egipskiej.
Dokładnie, ale nawet (…)Jeśliby kto zgrzeszył,mamy rzecznika wobec Ojca –
Jezusa Chrystusa(…)
:-))))
Mat 5:18
“Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż się wszystko to nie stanie.”
– niebo i ziemia wciąż niezmiennie trwają… 🙂
“Końcem prawa jest Chrystus”
Tak Robin – mam coś do dodania. Apostoł Paweł napisał prawdę, ale nie w takim znaczeniu, że Zbawiciel zniósł Prawo (dekalog jest wieczny jak sam Bóg).
Chrystus jest końcem prawa w znaczeniu doskonałego wypełnienia tego prawa. Dzięki temu, że Jezus żył doskonałym życiem, wypełniając prawo w sposób doskonały, mógł stać się doskonałą ofiarą za grzechy świata.
Chrystus powiedział:
“17 Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić6. 18 Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. 19 Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim. 20 Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.” Mat.5
„Końcem Prawa jest Chrystus” to słowa bardzo zwodnicze w interpretacji. Gdyby tak było, można całą Biblię wyrzucić do kosza – Jezus jest końcem, a w Biblii są zasady, czyli Prawo.
Z drugiej strony wyobraźmy sobie sytuację, gdy przed Chrystusem żyje jakiś człowiek, który musi wiele poświęcić aby podobać się Bogu, rezygnuje z zabijania ludzi których nie lubi, bo jest Prawo.
Kilkadziesiąt lat później żyje inny człowiek, który już nie musi nic robić aby podobać się Bogu, został zbawiony przez ofiarę Jezusa i może zabijać, kraść, cudzołożyć i bałwochwalić.
Obaj zasiądą przy jednym stole w Raju? 🙂
po prostu dzisiaj juz nie musimy palic ofiar calopalnych
bo ostania ofiara byla doskonala
i pod prawem juz nie jestesmy.
Po prostu jest to szcescie zycia juz po tym okresie.
Ludzie przed doskonala ofiara musieli skladac calopalenia ale wtedy byli pod prawem
Robin
Jak zwykle, Twa pycha przerasta Twoją wiedzę.
(1): (…) na zeznaniu dwóch albo trzech świadków opierać się będzie każda sprawa. [Biblia Warszawska, 2kor 13]
(28): Kto łamie zakon Mojżesza, ponosi śmierć bez miłosierdzia na podstawie zeznania dwóch albo trzech świadków; [Biblia Warszawska, Hbr 10]
(13): Rzekli wtedy do niego faryzeusze: Ty sam o sobie świadczysz; świadectwo twoje nie jest prawdziwe. (14): Odpowiedział Jezus i rzekł im: Chociaż Ja sam świadczę o sobie, świadectwo moje jest prawdziwe, bo wiem, skąd przybyłem i dokąd idę; lecz wy nie wiecie, skąd przychodzę i dokąd idę. (15): Wy sądzicie według ciała, Ja nikogo nie sądzę. (16): A jeśli już sądzę, to sąd mój jest prawdziwy, bo nie jestem sam, lecz jestem Ja i Ten, który mnie posłał. (17): A przecież w zakonie waszym jest napisane, że świadectwo dwóch ludzi jest wiarygodne. [Biblia Warszawska, J 8]
Faryzeusze mieli rację..Świadectwo Jezusa nie byłoby kompletnie NIC warte, gdyby on był sam 1. Jednakże Ojciec o Nim świadczył, a także Jego dzieła o Nim świadczyły..Potem Jego uczniowie i wielu, którzy uwierzyli w Niego.
Ty zaś przychodzisz, wklejasz jeden werset z taką dozą pewności siebie i poczuciem nieomylności, jakbyś był papieżem i wypowiadał się ex cathedra. Jednakże papieże, niezależnie czy wypowiadają się z katedry, z ołtarza, z okna, z papa mobilu czy skądkolwiek indziej..mylą się..a raczej powinienem stwierdzić “kłamią”
Do wersetu już się odnieśli bracia i siostry, więc ja tylko cię upomnę.
Najgorsze w tych wszystkich denominacjach jest to,że to są ślepcy.Ślepcy zapatrzeni w swoje maleńkie pojmowanie Słów Boga.Wyjmowanie tego co komu w danym momencie pasuje.
Boga się w ogóle nie boją nie zdając sobie sprawy komu służą.
Wystarczy przeczytać początek objawienia jak Jan zareagował,kiedy zobaczył Pana Jezusa.
A teraz żyjemy w takich czasach,że zdrowej nauki ciężko uświadczyć.
Pseudo nauczyciele służą złemu,żeby odciągnąć dzieci Boże od Prawa.
Mam pytanie: na czym dokładnie polega ten chrzest Duchem Św o którym tak mówią zielonoświątkowcy? Kiedyś właśnie otrzymałem pytanie od członków tutejszego zbory zielonoświątkowego czy zostałem ochrzczony Duchem Świętym? Przyznam szczerze, że zbaraniałem
Sławku, zieloni pokładają ogromną wiarę w wielką moc Ducha Świętego. Duch Święty jest od Boga, więc poucza nas itd. Jednakże oni jeden chrzest z Biblii rozszerzyli. Uznali, że ich życie to samo działanie ducha. Więcej mówią o powyższym, niż Jezusie. Ten chrzest nie ma racji bytu, bowiem Duch Święty został darmo dany człowiekowi.
“A zazdrośnie porząda on Ducha, którego w Nas utwierdził” – chyba dobrze napisałem ^^
Tyle 🙂
Oby Bóg im wyjaśnił wszystko
Hej, raczej mało się udzielam w necie obecnie, ale może to nieco wyjaśni temat:
https://thelastguild.wordpress.com/2015/11/18/chrzest-duchem-swietym/
Greetings to all
to jest duch laski .
Takie ogniki nad glowami mieli apostolowie
Dzisiaj jest to porownywalne z tamtym chrztem oprocz wodnego ktore ma wiekszosc zborow.
nie wysztkie denominacje chrzcza w ten sposob.
Tylko wybrane ktore maja slusznosc-znaczy sie sa wyzej w prawdzie
Może dlatego, że Papieże i biskupi modlę się już jawnie w Watykanie do Lucyfera –> https://youtu.be/pqhqWJF78bE
Każde bałwochwalstwo przed świętymi słoneczkami, obrazami i figurami jest oddawaniem czci lucyferowi, tyle, że nie tak jawnym jak to wideo.
Każda chwała, która nie wędruje do Boga według instrukcji danych od Boga (dziecinnie prostych, łatwych i przyjemnych), wędruje do demonów.
Nauczają bo zyski z tego mają (ale nie z tej strony co lepsza by była)…szkoda tylko Boga…
z innej beczki: zawsze zastanawiałem się czym jest grzech przeciw Duchowi Świętemu i obecnie dochodzę do wniosku że to charyzmatycy grzeszą, oddając sie pod władanie nie tego ducha co trzeba, bluźniąc jednocześnie temu właściwemu. Tak teraz rozumiem grzech przeciw Duchowi Świętemu – kolejne szatańskie falszerstwo .
Nazywanie i traktowanie jak Ducha Świętego innego ducha. To ma sens. Zresztą w podobnej tylko odwróconej sytuacji Jezus wypowiedział słowa o grzechu przeciw Duchowi Świętemu. Wtedy to ten właściwy Duch Święty został nazwany złym duchem.
Nie wiem, dlaczego wkładasz wszystkich charyzmatyków do jednego worka, nie każdy ma padaczkę, czy sobotnie uzdrowienia 50% taniej.
Grzech przeciwko Duchowi Świętemu, to jawne zaparcie się Boga. Faryzeusze wiedzieli, kim jest Jezus, a mimo to zwodzili ludzi sugerując, iż Jezus Mesjasz był sługą diabła.
Myślę Karolu, że faryzeusze mieli tak zamknięte serca – pełne pychy i samozadowolenia, a umysły tak zniewolone własną nauką i przekonaniem o nieomylności, że niestety nie wiedzieli i nie widzieli KOGO mają przed sobą. Byli tymi, którzy mając uszy nie słyszeli i mając oczy nie widzieli. Dokładnie tak jak dzisiaj. 🙁
Dzisiaj też (zdecydowana większość) wierzy ludzkim naukom, w nich pokłada nadzieję i ufność zmierzając ku zatraceniu. Tylko otwarcie serca i umysłu na działanie Boga daje możliwość odróżnienia prawdy od kłamstwa. 🙁
(15): Tedy odszedłszy Faryzeuszowie uczynili radę, jako by go usidlili w mowie. (16): I posłali do niego ucznie swoje z Herodyjany, mówiąc: Nauczycielu! WIEMY, żeś jest prawdziwy, i drogi Bożej w prawdzie uczysz, a nie dbasz na nikogo; albowiem nie patrzysz na osobę ludzką. [Biblia Gdańska, Mt 22]
(13): Potem posłali do niego niektóre z Faryzeuszów i z Herodyjanów, aby go usidlili w mowie. (14): A tak oni przyszedłszy rzekli mu: Nauczycielu! WIEMY, żeś jest prawdziwy, a nie dbasz na nikogo; albowiem nie patrzysz na osobę ludzką, ale w prawdzie drogi Bożej uczysz; godziż się dać czynsz cesarzowi, czyli nie? Mamyż go dać, czyli nie dać? [Biblia Gdańska, Mk 12]
(20): A tak podstrzegając go, posłali szpiegi, którzy zmyślali, jakoby byli sprawiedliwymi, aby go podchwycili w mowie jego, a potem aby go podali zwierzchności i w moc starościną. (21): I pytali go, mówiąc: Nauczycielu! WIEMY, że dobrze mówisz i uczysz, ani przyjmujesz osób; ale drogi Bożej w prawdzie uczysz. [Biblia Gdańska, Łk 20]
(1): A był niektóry człowiek z Faryzeuszów, imieniem Nikodem, książę żydowski. (2): Ten przyszedł do Jezusa w nocy i rzekł mu: Mistrzu! WIEMY, żeś przyszedł od Boga nauczycielem; bo nikt tych cudów czynić nie może, które ty czynisz, jeźliby Bóg z nim nie był. [Biblia Gdańska, J 3]
Biblia świadczy, że Faryzeusze wiedzieli przynajmniej tyle, że wiedzieli iż Jezus jest prawdziwym sługom Bożym. Ba, Biblia mówi, że oni sami tak o sobie świadczyli. Mimo tego, przeprowadzili na nim sfingowany proces sądowy i na dodatek obłożyli się przekleństwem “Krew Jego na nas i na dzieci nasze”. I masz rację, winne są tu serca pełne pychy. Izraelici do dziś czekają na mesjasza politycznego, który wyniesie ich naród, ponad wszystkie narody, dlatego też Jezus po prostu nie spełnia ich oczekiwań.
Z tego co mi wiadomo, to samym przestrzeganiem Prawa nie uzyska się zbawienia, natomiast chęć do przestrzegania przykazań jest objawem bycia pod łaską, gdzie przestrzeganie przykazań jest czymś wynikającym ze zbawienia, z miłości do Boga(I Jana 5:3)
Z tego co wiem, Prawo nie zostało unieważnione, natomiast trzeba je odpowiednio ustanowić(Rzym. 3:27-31), to znaczy – wiadomo, przykładowo ofiary ze zwierząt zostały zniesione dzięki Jezusowi. Oprócz tego, z tego co mi wiadomo, niektóre Przykazania skierowane są bezpośrednio do Narodu Wybranego, Żydów i nie są czymś co koniecznie powinni przestrzegać Wierzący z pogan(ale mogą), i takimi przykazaniami jest przykładowo Szabat, i podział na zwierzęta czyste i nieczyste.
Zatem mamy dwie skrajności – jedni twierdzą, że trzeba przestrzegać wszystkich przykazań, niezależnie czy jest się Żydem, Potomkiem Abrahama, czy wierzącym z pogan, a drudzy twierdzą, że Prawo zostało całkowicie zniesione, że Prawo nadane przez samego Boga za pośrednictwem Mojżesza(3 Mojżeszowa 26:46) jest przekleństwem, i piszą przy tym przykładowo takie rzeczy, że “stare Prawo”, Prawo Mojżeszowe nakazywało nienawiść wobec nieprzyjaciół, gdzie z tego co mi wiadomo nigdzie w Piśmie nic takiego nie jest napisane, nie ma również mowy o ”Nowym Prawie”, natomiast napisane jest, że cały Zakon i Prorocy opiera się na miłości do Boga, i na miłowaniu bliźniego jak siebie samego, zatem miłość nie jest niczym nowym(Mat. 22:37-40) Nakaz nienawiści byłby niezgodny z tym co powiedział Jezus. W Prawie napisane jest, żeby nawet nie chować urazy do bliźniego(3 Mojżeszowa 19:17-18). Prawo/Zakon wypisane na sercach, zapowiedziane zostało w Starym Testamencie przez proroka Jeremiasza, więc nie może tu chodzić o jakieś inne Prawo, jest mowa o zakonie(Jr 31:31-37), którego Jezus nie przyszedł znieść (Mateusza 5:17-20).
Grzech jest złamaniem Prawa, Zakonu(1 Jana 3:4), a osobie narodzonej na nowo może zdarzyć się zgrzeszyć, zatem Prawo nadal jest aktualne:
„Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy. On ci jest ubłaganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy całego świata. A z tego wiemy, że go znamy, jeśli przykazania jego zachowujemy. Kto mówi: Znam go, a przykazań jego nie zachowuje, kłamcą jest i prawdy w nim nie ma. Lecz kto zachowuje Słowo jego, w tym prawdziwie dopełniła się miłość Boża. Po tym poznajemy, że w nim jesteśmy. Kto mówi, że w nim mieszka, powinien sam tak postępować, jak On postępował. Umiłowani, nie podaję wam nowego przykazania, lecz przykazanie dawne, które mieliście od początku; a tym przykazaniem dawnym jest to Słowo, które słyszeliście.” (1 Jana 2:1-7)
„Wiemy zaś, że zakon jest dobry, jeżeli ktoś robi z niego właściwy użytek” (1 Do Tymoteusza 1:8)
„I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma święte, które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa. Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości, aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.” (2 Do Tymoteusza 3:15-17)
Paweł obrzezał Tymoteusza (Dzieje Apostolskie 16:1-3)
Narodzony na nowo Paweł ostrzygł głowę z powodu złożenia ślubu (Dzieje Apostolskie 18:18) Czy to nie jest przestrzeganiem Prawa Mojżeszowego, dokładniej ślubu Nazireatu? (Księga Liczb 6:1-27)
Nie jest w Biblii napisane o zniesieniu Szabatu dla wierzących Żydów, natomiast jest napisane, że po śmierci Chrystusa w dalszym ciągu Szabat był uwzględniany, przykładowo przez „niewiasty, które razem z Jezusem przybyły z Galilei i widziały grób oraz jak składano ciało jego; powróciwszy zaś przygotowały wonności i maści. Przez sabat zaś odpoczywały według przykazania.” (Ewangelia Łukasza 23:54-56)
Oczywiście powyższe fragmenty odnoszą się do wierzących Żydów. Paweł obrzezał Tymoteusza który był pochodzenia Żydowskiego, natomiast nie obrzezał Greka Tytusa (List do Galacjan 2:1-4)
Szabat jako znak między Bogiem a Narodem Żydowskim (II Księga Mojżeszowa 31:13-17)
Podział na czystość i nieczystość odnośnie pokarmów jako prawo obowiązujące Żydów do czasu zaprowadzenia nowego porządku (List do Hebrajczyków 9:8-12)
Obrzezanie jako element dochowania przymierza Narodu Wybranego z Bogiem (I Księga Mojżeszowa 17)
Jest pewna różnica między wierzącym z Pogan a wierzącym Żydem(List do Galatów 2:14-16, List do Rzymian 11:25-29) tak samo jak jest różnica między mężczyzną a kobietą, mimo że w Chrystusie są jednością. Przykładowo, kobietom Paweł zabrania nauczać(1 do Tymoteusza 2:12)
Ireneusz z Lyonu, uczeń Polikarpa ze Smyrny(który według dostępnych informacji był uczniem apostoła Jana) napisał, że odrodzeni wierzący w Chrystusa Żydzi, Apostołowie w dalszym ciągu przestrzegali starożytnych przepisów, żyli ściśle według Prawa Mojżeszowego, natomiast braciom wywodzącym się z pogan pozwolili żyć w wolności (Adversus Haereses III,12,15)
Ireneusz, który sam wywodził się z pogan, uważał tych którzy zwrócili się przeciwko prawom Mojżesza twierdząc, że są sprzeczne z nauką Ewangelii, za ludzi o spaczonych umysłach. (Adversus Haereses,III,12,12)
(Powyższy tekst jest oczywiście tylko streszczonym przekazem treści zawartej w podanych fragmentach. Warto przeczytać całość, jeżeli zna się język angielski)
http://www.earlychristianwritings.com/text/irenaeus-book3.html
ooooo dzięki Guzzik za przetłumaczenie. Bardzow sensowny i wartościowy tekst.
Mogłem bardziej doprecyzować – przetłumaczony tekst dotyczy tylko kwestii Ireneusza z Lyonu, natomiast to co znajduje się wcześniej nie jest przetłumaczonym tekstem z podanego linku, tylko moją wypowiedzią. Przepraszam za nieporozumienie.
ad (1) „Strzeżcie się Johna Bevere!” The Belfast Berean, 9/01
Tak jest to jakaś poszlaka, ale w USA koscioly ze sobą wspolpracują.
ad (2) „Namaszczenie czy apostazja – Dziedzictwo Późnego Deszczu” Charles F. Graves
Porwanie ponoć jest jezuicką doktryną. Sam nie jestem pewien jak będzie.
ad(3) „John Bevere – niebiblijne nauczanie” Sandy Simpson, 11/08/02
ad(4) „Więcej cytatów Johna Bevere” Sandy Simpson, 5/25/06
Nie ma cytatow
ad (5) „John Bevere oraz Oral Roberts promują doktryny demonów” Simplicity In Christ, May 8, 2008
za mało informacji
ad(6) „John Bevere: Napędzany przez wieczność” Przeanalizowane przez Neil Cullen McKinlay, 1/2009
Nie mam zdania
ad(7) „Artykuł o Johnie Bevere” The No Goofy Zone Discernment Ministry, 5/21/08
Zgadzam się, mamy prawo do oceny i krytyki. Np Franciszka czy sasiadow czy czynia dobrze.
ad(8) “Oral Roberts, John Bevere przedstawieni w Nowyn DVD “Secret”.” Slice Of Laodecia, March 12, 2008
Nie znam szczegolow, a jest wazne.
ad(9) „Przykrywanie teologii – Herezja „Przykrywania/osłaniania”.” Steve Wetzel, MTTU News, 7/1/2008
nie znam szczegolow
(10) „Recenzja „Relentless”(„Nieustępliwych”) Johna Bevere” Mark Tipton, 8/22/12
Brzmi to kontrowersyjnie ale jakby logicznie, nie jestem pewien. skoro jestesmy swiatynia Boga i latoroslami, Jezus jest w nas to poniekad jestesmy Chrystusami choc sam nie nodwazylnym sie tak nazwac mimo wszystko.
(ad11) „Recencja książki – Pod Osłoną Johna Bevere” Przeanalizowana przez Blogos, 4/25/14
Czy wierzący powinni pozwalać pastorom na panowanie nad nimi? To przesłanie jest 2 częścią z 8 części serii o zwiedzeniu w kościele, która odnosi się do książki Under Cover Johna Bevere, jego nauczania, jego powstania, dlaczego jest ono błędne, i jaki ma wpływ na kościół.
jesli tak było, to faktycznie stanowi zagrozenie.
ad(12) „Recenzja książki – „Be Angry But Don’t Blow It!” napisanej przez Lise Bevere – Zrecenzowane przez Jackie Kaulitz, 4/25/14
(13) „John Bevere’s – Podstawowe nauczania o których należy wiedzieć” przez Mike Oppenheimer, 6/22/15
John Bevere był w służbie ponad 30 lat. Jego służba Messenger International jest organizacją para-kościelną założoną w 1990 roku przez Johna i Lise Bevere we Florydzie, Orlando, która wysyła narzędzia dydaktyczne do kościołów. W 2001, służba wyruszyła do Colorado Springs. Na jego stronie jest bardzo mało napisane o nim oraz nie ma tam wyznania wiary (począwszy od 4.15: Co zawsze jest niepokojące). Gdzie zdobył swoje biblijne wyszkolenie? Najwidoczniej pracował z Benny Hinnem przez wiele lat w kościele Benny Hinna. Nauczanie Hinna ma oddźwięk w całym jego nauczaniu. Przeczytaj część 1 i część 2.
“Najprawdopodobniej”
Trochę offtop,
Piotrze – napisałem do Ciebie maila – nie dotarł? Proszę sprawdź folder spam, może tam być 🙂
dotarl, musze znaleźć chwilę 😉
Jezus powiedział, że ani jedna jota, ani jedna kreska z prawa (zakonu) nie przeminie, dopóki niebo i ziemia nie przeminą.
Więc nie przeminęło, nadal ziemia i niebo jest, więc nadal prawo jest 🙂