Kapłani jej gwałcą zakon mój, i święte rzeczy moje splugawiają; między świętym i pospolitym różności nie czynią, a między nieczystym a czystym nie rozsądzają. Nadto od sabatów moich zakrywają oczy swe, tak, iż zelżony bywam między nimi. Ez 22
Zwodzący pastorzy bardzo chętnie powołują się na poniższy wers z Ezechiela zbawienia z łaski:
” I dam wam serce nowe i ducha nowego tchnę do waszego wnętrza, odbiorę wam serce kamienne, a dam wam serce z ciała” Ez 36
Jednak nie przyjmują Ezechiela z 22 jak w tytule tekstu.
Kapłani gwałcą mój zakon. Który zakon? Przecież fałszywi nauczyciele mawiają, że zakon został zniesiony.
Ezechiel zapowiadał takich nauczycieli:
Książęta jej w pośrodku jej są jako wilki chwytające łup, wylewający krew, tracący dusze, udawający się za zyskiem.
A prorocy ich tynkują wapnem nieczynionem, prorokując marność, a wróżąc im kłamstwo mówiąc: Tak mówi panujący Pan, choć Pan nie mówi panujący Pan”.
Co zrobi z nimi Bóg:
10) Tak mówi Wszechmocny Pan: Oto Ja wystąpię przeciwko pasterzom i zażądam od nich moich owiec, i usunę ich od pasienia moich owiec, i pasterze nie będą już paść samych siebie. Wyrwę moje owce z ich paszczy; nie będą już ich żerem. (11) Gdyż tak mówi Wszechmocny Pan: Oto Ja sam zatroszczę się o moje owce i będę ich doglądał. (12) Jak pasterz troszczy się o swoją trzodę, gdy jest pośród swoich rozproszonych owiec, tak Ja zatroszczę się o moje owce i wyratuję je z wszystkich miejsc, dokąd zostały rozproszone w dniu chmurnym i mrocznym. (13) Wyprowadzę je spomiędzy ludów i zbiorę je z ziem; przyprowadzę je znowu do ich ziemi i będę je pasł na górach izraelskich, w dolinach i na wszystkich równinach kraju. (14) Będę je pasł na dobrych pastwiskach i ich błonie będzie na wysokich górach izraelskich. Tam będą odpoczywać na dobrym błoniu i będą się paść na tłustych pastwiskach na górach izraelskich.
Są to słowa w kontekście nadejścia dnia Pańskiego.
W wykładzie poniżej jest właśnie o tym mowa:
oraz o tym:
-jak coś co jest doskonale można udoskonalić.
-każdy w kimś zamieszkuje DS powinien być w stałym procesie uczenia się.
-celem Nowego Przymierza jest dać nam pragnienie czynienia Prawa.
-każdy w kimś zamieszkuje DS powinien być w stałym procesie uczenia się.
-celem Nowego Przymierza jest dać nam pragnienie czynienia Prawa.
-Jezus jest chodzącą Biblią, kto odrzuca Biblię odrzuca jezusa
– niezmienności Słowa.
-o ślepym zawierzeniu pasterzom
-jest mowa o prawidłowym zrozumieniu Jeremiasza 31:33
-w I wieku istniało 27 denominacji, z których żadna nie przestrzegała zasad Prawa. dziś jest kilkaset tysięcy denominacji—ludzie nauczający przeciw Prawu Bożemu sa nazwani wilkami.
Prof Walter Veith – Rozpalić na nowo reformacje
Nowe wykłady polecam.
https://www.youtube.com/watch?v=pgzDogK0D7M
https://www.youtube.com/watch?v=zZSNvmrjFYk
https://www.youtube.com/watch?v=z6jp3PrGdrE
https://www.youtube.com/watch?v=Isxpg7p8PO8
https://www.youtube.com/watch?v=NI4RI6OXmLE
https://www.youtube.com/watch?v=clZjVn8RBBI
https://www.youtube.com/watch?v=vPu9iEx2Fo0
Doceniam niektóre dokonania reformacji, ale w ostateczności prowadzi do ślepego zaułka, bo nie da się zreformować czegoś co jest złe w samej swojej istocie – Kościół Katolicki i jego doktryna.Zobaczcie co się dzieje w historycznych kościołach protestanckich – letniość, odejście od Biblii, duchowni kobiety, ekumenizm, wpadnięcie z powrotem w ramiona KK i tym podobne.
ale Veith dokładnie o tym mówi w którymś z wykładów, o ekumenii, letniości, zdradzie ideałów, on sam wydaje się podąża w dobrym kierunku
dziękuję w imieniu Jezusa Chrystusa tekst poruszający tą ważną kwestię.:) strzeżmy się wilków w owczej skórze, nie polegajmy na czyimś doświadczeniu Boga, nawet jeśli powszechnie uznaje się że ma Jego bliższe poznanie, szczególnie dopiero wzrastających w wierze, których łatwiej wtedy zwieść, wprowadzając mętlik jak do czego powinniśmy podchodzić lub rozumieć, wprzód badajmy wszystko i sprawdzajmy ze Słowem Bożym 🙂
Wiele osób twierdzi, że Zakon został anulowany.
Jednak Pan Jezus mówi coś innego, ostrzegając nas o czasach końca powołuje się na Daniela.
A co mamy w Daniela?
“I tak rzekł: Czwarte zwierzę oznacza czwarte królestwo na ziemi, które jest inne niż wszystkie królestwa; ono pochłonie całą ziemię, podepcze i zmiażdży ją. A dziesięć rogów znaczy, że z tego królestwa powstanie dziesięciu królów, a po nich powstanie inny; ten będzie inny niż poprzedni i obali trzech królów. I będzie mówił zuchwałe słowa przeciwko Najwyższemu, będzie męczył Świętych Najwyższego, będzie zamyślał odmienić CZASY I ZAKON; i będą wydani w jego moc aż do czasu i dwóch czasów i pół czasu. Potem odbędzie się sąd i pozbawią go władzy, aby ją ostatecznie zniszczyć i obalić. Królestwo, władza i moc nad wszystkimi królestwami pod całym niebem będą przekazane ludowi Świętych Najwyższego. Jego królestwo jest królestwem wiecznym, a wszystkie moce jemu będą służyć i jemu będą poddane.”
Antychryst zabroni chrześcijanom wyznawania swojej wiary, ale też zabroni Żydom sprawowania kultu w świątyni:
“I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia.” (Ks.Daniela 9:27 Biblia Warszawska).
Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że Ezechiel 22 mówi o kapłanach, którzy łamią prawo mojżeszowe.Np. jeżeli prawo mówi, że trzeba obchodzić szabat, to oni dzień szabatu czynią normalnym i pospolitym dniem.Jeżeli prawo mówi, że część zwierzą jest nieczysta i nie wolno ich jeść, to oni nie jedzą i tak dalej.
Palnar obejrzyj proszę Cię ten filmik.
Masz po części rację, ale obejrzyj.
Prawo było i jest i ja chce abyśmy w bólach raz na zawsze stwierdzili kto ma rację. Co nas obowiązuje a co nie.
Nie mogę się doczekać dalszych części z kanału tych chyba mesjanistycznych Żydów.
To jest temat do dyskusji głównie dla nauczających ale rykoszetem dla wszystkich poszukujących prawdy biblijnej.
2 część, jak i pozostałe części są na http://www.119ministries.com/teachings/video-teachings/detail/pauline-paradox-part-2-the-paul-you-never-knew/
Do każdej części na stronie jest transkrypt, po angielsku, polecam wrzucić w translatora Google, bo słownictwo niekiedy trudne. Mnie osobiście bardzo podchodzi ich “kanał”, dużo konkretów. 🙂 Co prawda nie ze wszystkim się zgadzam, tak samo jak z panem Walterem, ale wartość merytoryczna nadal trzyma poziom. 😉
dzieki,
czy oglądałeś pozostałe części?
jeśli tak to na jakiej podstawie uważają że zakon jest wazny i w jakiej części?
Nie, zabieram się dopiero do tego 🙂 Powiem tak, jestem zszokowany tym jak ludzie interpretują Pawła. Zawsze czytałem go jak Księgę Przysłów, co jest błędem, bo Paweł nie stosował skrótowych aforyzmów. Jego listy należy traktować moim zdaniem jako całość, Chrystus mówił zawsze krótko i zwięźle ale Paweł intelektualnie i zawile, kontekst się czasem ciągnie i ciągnie. Przeczytałem List do Rzymian z nastawieniem takim, że Paweł nie obala Prawa, ale go broni. I się zszokowałem. Co prawda kiedy się czyta od początku do końca natrafia się na fragmenty kontrowersyjne, ale są to często zabiegi retoryczne Pawła a znamienne “Nie może być.” występuje często wtedy, kiedy zaprzecza negacji Prawa. Od jakiegoś czasu chciałem to obejrzeć, ale odkąd wczytałem się w Pawła zbytnio się z tym nie śpieszę. Tak nawiasem mówiąc przekleństwem Prawa jest to, że nigdy nie będziemy mogli go wypełnić całkowicie, grzech będzie się ciągnął za nami zawsze. Jezus wyzwolił nas od tego przekleństwa wypełniając doskonałe Prawo doskonale i przyjmując wszystkie grzechy ludzkości na siebie, umierając na krzyżu. Zbawienie z wiary polega na tym, że wierzę, że Chrystus jest moim Zbawicielem. Uznając go za Zbawiciela chcę działać tak jak on działał, zgodnie z Prawem. Jest to najwyższy wyraz miłości względem Boga, wypełniać jego doskonałe Prawo. Ale jestem zobowiązany znać Prawo, a kiedy już je znam, to nie popełnię grzechu, bo nie będę chciał wykroczyć przeciwko niemu. Ale kiedy popełnię grzech (świadomy czyn przeciwko Prawu) i jeżeli się od niego odwrócę Bóg mi to wybaczy, ale jeżeli ten czyn popełnię świadomie, wiedząc, że Bóg mi to wybaczy, to Bóg mi tego nie wybaczy (grzech przeciwko DŚ). Dla mnie cały Nowy Testament nabiera sensu, kiedy patrzę na niego pod kątem Zakonu. Może się mylę, ale na razie nie widzę na horyzoncie logicznych argumentów przeciwko temu.
“Zbawienie z wiary polega na tym, że wierzę, że Chrystus jest moim Zbawicielem.” Katolicy też wierzą, że ich zbawicielem jest Chrystus, ale nie wierzą w zbawienie z łaski, tylko z łaski i uczynków + oczywiście sakramenty i przynależność do KK.Dodatkowo powtarzają ofiarę Jezusa.Czyli przeczą jej doskonałości i wystarczalności.
Ja obejrzałem podany przez Ciebie film i wynika z niego, że trzeba przestrzegać całego prawa.
Bracia i siostry w Bogu Naszym Jezusie Chrystusie.
Seria “Paradox Pawła” będzie tłumaczona i zamieszczana w języku polskim na portalu
https://koscioldrogi.wordpress.com
Takie są plany. Dla znających język angielski podano już tutaj w komentarzach adres służby 119 Ministries. Szalom 😉
Czy zakon jest ważny ?
Proszę przeczytaj nauczanie :
https://koscioldrogi.wordpress.com/?s=Wielkie+poslannictwo
Shalom;)
A czy poganie nie mogą zostać zbawieni z wiary tak jak np.Abraham?
“Przeto obietnica została dana na podstawie wiary, aby była z łaski i aby była zapewniona całemu potomstwu, nie tylko temu, które polega na zakonie, ale i temu, które ma wiarę Abrahama, ojca nas wszystkich” Rz 4:16
Wydaje mi się, że Paweł pisze o dwóch potomstwach jako o Izraelitach i poganach.
ale my jesteśmy potomstwem Abrahama
29) Jeżeli zaś należycie do Chrystusa, to jesteście też potomstwem Abrahama i zgodnie z obietnicą – dziedzicami.
(List do Galatów 3:29,
Janie,przecież być zbawionym z wiary oznacza czynienie tego w co się wierzy bo wiara bez uczynków jest martwa:
Jakuba 2
(14) Cóż to pomoże, bracia moi, jeśli ktoś mówi, że ma wiarę, a nie ma uczynków? Czy wiara może go zbawić?
(15) Jeśli brat albo siostra nie mają się w Co przyodziać i brakuje im powszedniego chleba,
(16) A ktoś z was powiedziałby im: Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i nasyćcie, a nie dalibyście im tego, czego ciało potrzebuje, cóż to pomoże?
(17) Tak i wiara, jeżeli nie ma uczynków, martwa jest sama w sobie.
(18) Lecz powie ktoś: Ty masz wiarę, a ja mam uczynki; pokaż mi wiarę swoją bez uczynków, a ja ci pokażę wiarę z uczynków moich.
Jeśli za wiarą nie idą uczynki to taka wiara jest martwa a to co jest martwe tak na prawdę nie istnieje.
Wydaje mi się, że chodzi Pawłowi o uczynki względem innych osób a nie o uczynki Prawa, ale mogę się mylić.
Jakubowi przepraszam
Cały Izrael będzie zbawiony. Izrael to :
Dom Izraela ( Efraim, Pelnia Pogan ) + Dom Judzki ( Żydzi i pokolenie Benjamina ).
Obejrzyj nauczanie :
hthttps://www.youtube.com/watch?v=wCj3cE9Am-Etps://www.youtube.com/watch?v=wCj3cE9Am-E
Szalom:-)
Obejrzyj nauczanie
https://www.youtube.com/watch?v=wCj3cE9Am-E
Szalom:-)
https://www.youtube.com/watch?v=Rl92IYQc9hI . Chciałbym żebyście rzucili na to okiem i skomentowali
Zabawne. Krk majacy silny zwiazek z odstepczymi syjonistycznymi-talmudystycznymi Zydami, oskarza o filosemityzm kazdego kto stara sie postepowac wedlug praw i pouczen zawartych w Biblii.
Tak lepiej 🙂 Dobry trend 😉
niestety…jakież to smutne 🙁
widzą filosemityzm tam, gdzie go nie ma…
“Bo zaprawdę, powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, albo kreska, nie przeminie z Prawa, aż wszystko to się stanie.” (Mt 5:18)
Z tego co się orientuję, to ani niebo, anie ziemia jeszcze nie przeminęły, więc czy jakaś kreska przeminęła z Prawa? 🙂 No bo jeśli szabat jest już “przestarzały”, to dlaczego nie “nie cudzołóż” nie jest? Wszak Jezus ułaskawił cudzołożnicę, jest pretekst aby uchylić kolejne przykazanie 😉
Grzebanie przy Dekalogu przypomina zabawę w szafie wysokiego napięcia, jeśli ktoś ją zmontował i działa, to lepiej się do niej nie dotykać. Nawet jeśli naszym zamiarem jest chęć szczerej pomocy elektrykowi, który ją konstruował 😀
Szabat to nie nasze święto – to święto samego Boga Stwórcy. Nie mamy prawa ani możliwości przesuwać ten dzień gdzie nam bardziej pasuje. A poza tym, po co w ogóle to robić? Odpoczynek w sobotę naprawdę nie jest ciężki 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=RLrxoAdpKek
Jezus nie ulaskawil jawnogrzesznicy! By uznać ją za taką w świetle Prawa ( Tory ), zabrakło dwóch świadków.
Proszę przeczytaj nauczanie
https://koscioldrogi.wordpress.com/?s=Czy+Jaszua+zgrzeszyl
Shalom;)
Ok, źle się wyraziłem 🙂 Nie potępił 😉 Ale dla szatana pretekst do zniesienia przykazania o cudzołóstwie jest 🙂
“Cudzołóż, ale najważniejsze, żebyś potem żałował” – na przykład. Chociaż specjaliści od marketingu mogli by to sformułować bardziej chwytliwie 😀
No i mamy nowy Dekalog? I to nawet prawie podparty Biblią 🙂
Tak samo jest z szabatem, a nawet trochę gorzej, ponieważ żaden z apostołów nie łamał szabatu, a jednak jakimś cudem już nie obowiązywał 🙂
Ja z kolei myślę, że Pan Jezus dlatego nie ukarał cudzołożnicy ponieważ – i tu należy zobaczyć na co zwraca uwagę –
Czyli nie ukarał jej ponieważ musiałby wtedy ukarać wszystkich pozostałych, którzy domagali się dla niej kary.
Wiedział doskonale, że oni też przestąpili Prawo i należy im się kara dokładnie tak samo.
Dlaczego nie ukarał?
Ponieważ przyszedł NAWRÓCIĆ grzeszników, a nie karać.
Przyszedł otworzyć im oczy.
Poza tym najważniejsze, powiedział wyraźnie, że SĄD NALEŻY DO NIEGO.
My jako uczniowie mamy iść za Nim i starać się przestrzegać Prawa, a NIE OSĄDZAĆ CZYLI WYMIERZAĆ KARĘ bliźniemu.
Jedynie możemy pouczać co mówi przykazanie i jak należy go przestrzegać.
Kamieniowanie Pan Jezus anulował.
Przyszedł przypomnieć o swoim Prawie oraz dokładnie pokazać jak mamy go przestrzegać.
Myślę, że ważny jest zawsze kontekst danego przekazu informacji. A w tym przypadku Jezus nie mówi nic o świadkach lecz o grzechach innych.
I w tym kontekście należy rozumieć tą wypowiedź.
Piorunujące słowa:
I JA CIĘ NIE POTĘPIAM IDŹ I NIE GRZESZ WIĘCEJ.
Oczywiście to jest moje zdanie na ten temat.
Basiu nie zgadzam się z Tobą, że Pan Nasz Jezus Mesjasz zniósł kamieniowanie. Wybrane cytaty z nauczania
Wielkie Poslannictwo dostepnego na stronie:
https://koscioldrogi.wordpress.com/2016/07/08/wielkie-poslannictwo/
W Ewangelii Mateusza czytamy :
Matt 28:19-20
Go therefore and make disciples of all nations, baptizing them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit,
ucząc je przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem.
A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata.
To, co nazywamy „Wielkim Posłannictwem Jezusa Chrystusa”, w rzeczywistości składa się z dwóch części:
Iść do wszystkich narodów i chrzcić nowych uczniów,
Uczyć nowych uczniów przestrzegania wszystkiego, co Jezus nam (uczniom) nakazał.
Jeszua wyraźnie mówi, że wszyscy Jego uczniowie ze wszystkich narodów mają przestrzegać wszystkiego, co On nakazał.
A co takiego Jezus nakazał Swoim Uczniom?
Matt 23:1-3
Wtedy Jezus przemówił do ludu i do uczniów swoich tymi słowy: Na mównicy Mojżeszowej zasiedli uczeni w Piśmie i faryzeusze.
Wszystko więc cokolwiek by wam powiedzieli, czyńcie i zachowujcie,
ale według uczynków ich nie postępujcie; mówią bowiem, ale nie czynią.
Przyjrzyjmy się temu:
Jezus nakazuje Swoim uczniom, by przestrzegali wszystkiego, co jest nauczane z mównicy Mojżeszowej. Czyli CALEJ TORY.( w tym tekstów mówiących o kamieniowaniu).
Nic do Tory nie miało być dodawane, ani nic z niej usuwane.
Mat 5:17-19
Nie mniemajcie, że przyszedłem rozwiązać zakon (Prawo) albo proroków; nie przyszedłem rozwiązać, lecz wypełnić. Bo zaprawdę powiadam wam:
Dopóki nie przeminie niebo i ziemia ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu (Prawa),
aż wszystko to się stanie. Najmniejsza jota i kreska nie może być usunięta z Prawa czyli Tory, a co dopiero całe teksty o kamieniowaniu. Natchnieni DUCHEM Bożym autorzy Psalmów wychwalaja CALE PRAWO – było DOSKONALE, PRAWDA, DROGĄ, ŻYCIEM. Zapoznaj się z nauczaniem Niemożliwe pytania:
https://koscioldrogi.wordpress.com/2011/10/01/niemozliwe-pytania-czesc-1/
https://koscioldrogi.wordpress.com/2011/10/08/niemozliwe-pytania-czesc-2/
Szczególnie część druga pkt 3-9.
Shalom 🙂
“A gdy zboże podrosło i wydało owoc, wtedy się pokazał i kąkol.
Przyszli więc słudzy gospodarza i powiedzieli mu: Panie, czy nie posiałeś dobrego nasienia na swojej roli? Skąd więc ma ona kąkol?
A on im rzekł: To nieprzyjaciel uczynił. A słudzy mówią do niego: Czy chcesz więc, abyśmy poszli i wybrali go?
A on odpowiada: Nie! Abyście czasem wybierając kąkol, nie powyrywali wraz z nim i pszenicy.
Pozwólcie obydwom róść razem aż do żniwa. A w czasie żniwa powiem żeńcom: Zbierzcie najpierw kąkol i powiążcie go w snopki na spalenie, a pszenicę zwieźcie do mojej stodoły.”
Tu nadmienię, że kąkol to są ci ludzie, którzy nie uwierzyli Bogu i nie chcieli Go słuchać oraz przestrzegać Jego przykazań.
Pan Jezus wyraźnie zaznaczył, że kąkol ma róść do żniw, nie należy go usuwać.
Żniwem będzie sąd ostateczny gdy powróci Pan. Wtedy sam rozprawi się i osądzi tych, którzy Go odrzucili i nie przestrzegali Jego praw.
“Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią.”
“Słyszeliście, iż powiedziano przodkom: Nie będziesz zabijał, a kto by zabił, pójdzie pod sąd.
A Ja wam powiadam, że każdy, kto się gniewa na brata swego, pójdzie pod sąd, a kto by rzekł bratu swemu: Racha, stanie przed Radą Najwyższą, a kto by rzekł: Głupcze, pójdzie w ogień piekielny.”
Tutaj Pan Jezus dopełnia swoje Prawo mówiąc, że nie tylko ten co zabija pójdzie pod sąd, ale i ten, który GNIEWA SIĘ na brata swego i nazywa go głupcem.
“Nie tak, jak Kain, który pochodził od Złego
i zabił swego brata.
A dlaczego go zabił?
Ponieważ czyny jego były złe,
brata zaś sprawiedliwe.”
Zazdrość to parszywe uczucie, które prowadzi do zawiści, nienawiści, a nawet zabójstwa.
To złe uczynki w oczach Boga.
“My wiemy, że PRZESZLIŚMY ZE ŚMIERCI DO ŻYCIA,
bo miłujemy braci,
KTO ZAŚ NIE MIŁUJE, TRWA W ŚMIERCI.
Każdy, kto nienawidzi swego brata, jest zabójcą,
a wiecie, że ŻADEN ZABÓJCA NIE NOSI W SOBIE ŻYCIA WIECZNEGO.”
“Wyłączą was z synagogi. Owszem, nadchodzi godzina, w której każdy, KTO WAS ZABIJE, będzie sądził, że oddaje cześć Bogu.
Będą tak czynić, BO NIE POZNALI ANI OJCA, ANI MNIE.”
“Bądźcie miłosierni, jak miłosierny jest Ojciec wasz.
I nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni, i nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni, ODPUSZCZAJCIE , A DOSTĄPICIE ODPUSZCZENIA.”
“A gdy wyciągacie swoje ręce, zakrywam moje oczy przed wami, choćbyście pomnożyli wasze modlitwy, nie wysłucham was, BO NA WASZYCH RĘKACH JEST PEŁNO KRWI.
OBMYJCIE SIĘ, OCZYŚĆCIE SIĘ, usuńcie wasze ZŁE UCZYNKI sprzed moich oczu, przestańcie ŹLE CZYNIĆ!”
KTO ZABIJA NIE JEST Z BOGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oczywiście nie zgadzam się z tą tezą o zabijaniu, no ale jestem przecież kobietą i nie jestem w stanie zrozumieć słów Boga…
Przykro mi, że się nie zgadzamy, ale jednak pozostanę przy tym czego nauczyło mnie SŁOWO.Na Nim opieram swoją wiarę.
Pan Jezus trzyma mnie za rękę i niczego się nie boję 🙂
Też to tak widzę. Wg mojego poznania na dziś dzień Pan Jezus dopełnił prawo tj wyjaśnił. Tora z kamienowaniem była dla Izraela fizycznego żeby wyplenić grzech z narodu wybranego do czasu przyjścia Mesjasza, który przez doskonałą ofiarę objawił doskonałe prawo, którego wypełnianie powinno być czynione z serca przez miłość do Boga i bliźniego, a nie ze strachu przed literą/kamienowaniem itd. Czy Żydzi mesjańscy uważają, że kamienowanie jest dopuszczone? Nie sądzę, bo anulowaliby wtedy przykazanie “nie zabijaj” oraz “nie sądźcie abyście nie byli sądzeni”. Nie mówię tu o nieosądzaniu czy ktoś grzeszy, mówię o tym, że karę/sprawiedliwość wymierzy sam Bóg.