Truth in the end times. Biblical Christians.

Biblical Christians. THE TRUTH FOR THE FOLLOWERS OF JESUS CHRIST "Ye shall know the truth, and the truth shall make you free."

"Iesu Christ is Lord God."

As I said to Adrian (cuapek), the subject of the name of God is open to me. I take this opportunity to clarify that this blog is in the nature of a search. "Detective" from the Latin. detego co oznacza “odkryć, wykryć, wyjawić’. Tak więc nie jestem ani alfą i omegą i dlatego poszukuję, a z drugiej strony  wyjawiam, wykrywam.

Tym razem swoje poszukiwania zacząłem od imienia Jezusa z języka greckiego. Na napisie INRI brzmi to tak:

 

“Iésús ho Nazóraios ho basileus tón Iúdaión””

 

 

Temat imienia Boga nie dawał mi spokoju i zapewne nawet ten tekst wszystkich nie zadowoli, ale będziemy przez to bliżej PRAWDY.

Co prawda poprosiłem Jacka o zainteresowanie się tym materiałem, ale Jacek nadgorliwie uważając za słuszne przetłumaczył całość, za co mu jak zwykle dziękuję w imię Jezusa.

 

Iesu (wym. [Jezu]) jest poprawnym angielskim imieniem PANA. Pięćset lat temu nie było litery J! Święte imię IESU było w użyciu przez około 2000 lat w języku łacińskim. Wolą Bożą jest, by Jego wybrany lud ze wszystkich narodów używał czystego, jasnego języka, by wzywać Jego Świętego Imienia w czasie końca.

"Bo na ten czas przywrócę narodom wargi czyste, któremiby wzywali wszyscy imienia Pańskiego, a służyli mu jednomyślnie” (Księga Sofoniasza 3:9, BG).

"A Pan będzie królem nad wszystką ziemią; w on dzień będzie Pan jeden, i imię jego jedno” (Księga Zachariasza 14:9, BG).

Jest tylko jedno Święte imię Boga. JHWH (Jestem, który jestem) to IESU! IESU znaczy „YHWH zbawia”. Greckie imię Iesou (wym. [Jesu]) występowało w manuskryptach nowotestamentowych ponad 5000 razy. William Szekspir napisał: „In the name of Iesu Christ!” („w imieniu Jezusa Chrystusa”). Rdzenni mieszkańcy Hawajów, Samoa, Fidżi, Walii i we wielu innych miejscach na świecie również używają formy IESU (lub języki inne niż łaciński z tą samą wymową [Jesu]) jako Świętego Imienia PANA. Zacznijmy używać poprawnego angielskiego słowa IESU [Jesu], by wzywać Świętego Imienia PANA!

iesu

 

 

 

JHWH Bóg Izraela to Yesu Zbawiciel!

Wymawiajmy literę J w Jesus w taki sam sposób, w jaki wymawiamy J w „HalleluJah”!

 

źródło: lord-iesu.org

_______________

Tak więc JHWH znaczy “jestem który jestem”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu Boga i dalej idąc Jezus znaczy Bóg zbawia. Czyli zamiast Jahwe możemy spokojnie możemy zwracać się do Boga – Bóg, Boże, gdyż jeśli tetragram oznacza Boga, to faktycznie imię Jezusa oznacza “Bóg zbawia”, gdyż tylko w nim jest Zbawienie. Teraz to wszystko ma absolutny sens.

Jeśli znajdziemy w jakimś przekładzie Jahwe, to może spokojnie czytać “Bóg”.

 

 

 

Updated: 25 May 2016 — 11:32

69 Comments

Add a Comment
  1. Dziękuję Panie Jezu za ten blog i Piotra prowadzonego przez Ciebie.
    Bless my soul Lord.

  2. Henryk Kubik od dawna używa imienia Pana właśnie jako Isus, ja także się zgadzam, że tak jest poprawnie. Gdzie “I” czytamy jako “J”. Natomiast strasznym błędem jest z angielskiego wymowa “dżizus”

    1. HK uzywa imienia Isus

      1. No i robi błąd.Czemu używa greckiego odpowiednika skoro jest Polakiem?

        1. KarolSzulawiak

          Palnar

          Jak jakiś anglik ma na imię “Peter” to po polsku to oznacza “Piotr”, ale jak się spytasz jakiegoś anglika o “piotra” to jeśli nie będzie znał polskiego, nie zrozumie o co Ci chodzi. Choć tu wymowa podobna, ale np. Karol i Charles (wymawiane “czarls” no to już jest trudniej

          Bóg w całej swej łasce może odpowiedzieć na modlitwy kierowane w imię “Jezus” jednakże przez sam szacunek do Boga, wypadałoby używać oryginalnych imion. Skoro imiona ludzi wymawiamy w ich oryginalnych językach, to o ileż bardziej należy to czynić w stosunku do Boga.

    2. To są kwestię językowe.Polacy mówią Jezus, Grecy Isus a Amerykanie Dżizas.

  3. no tak ja się skupiłem na samej literze “I” zamiast “J” być może obie formy są poprawne Iesu i Isus trzeba będzie to zgłębić, pewności nie mam.

    1. No właśnie i Twój komentarz Darku świadczy że takie zglębianie wiedzy nt Imienia Pana jest wartościowe.

  4. Czy to ma jakieś znaczenie, ten spór o imię Jezusa, myślę ze skoro on jest Bogiem to wie kogo wzywamy przez to imię, a tak to tylko jest niepotrzebna przyczyna sporów, widziałem już co najmniej kilkadziesiąt rzekomych wersji i Jahwe i Jezus (Np jeszua, jehoszua)

    1. sprawa jest prosta: to nie ejst spór. Tj polemika, dochodzenie prawdy, aby nikt nas nie zwidódl.

      jeśli ktos nie chce brac udziału w tej polemice, to niechaj nie bierze.

      Nikt tu nikomu nie ubliża, nie kłóci się.
      Nie róbmy z igły widły.

      1. No tak ale polemika może podzielić i stworzyć podziały myślowe w gronie braci i sióstr miłujących tego samego Boga. Czy jeśli ktoś się do polemiki nie dołączy i trwać będzie przy tym, że nazywa Boga Jezus a nie Isus czy jak to tam było, to czy będzie to złe i taki człowiek może być uznany przez innych za zwiedzionego lub człowieka niemądrego i nierozumnego czy coś w tym guście? Bo jeśli wasze ścieżki sprawią, że uznacie, że wymawianie imienia Jezus jest błędne to czy np. ja nie będę w tedy potraktowany z góry jako ten, który się myli bo wy przyjęliście jakąś konkretną prawdę czy też nie?

        1. ale tutaj nikt nie dzieli ze względu na imie Jezusa.

        2. Każdy z nas się w czymś myli, ma jakąś kwestię dotyczącą wiary niepoukładaną. I myślę, że nikt tu nie traktuje protekcjonalnie tych, którzy niezbyt czują potrzebę drążenia tego tematu, albo nie rozumieją dyskusji. Przynajmniej ja tego nie odczułem.

        3. Aha. No spoko. Tak się tylko chciałem upewnić jak to z tym jest.
          😉

          1. noo w sumie racja, najważniejsze to mieć relacje z Bogiem 🙂 pozdrawiam w imieniu Chrystusa

  5. Też uważam, że należy dochodzić do prawdy. Zapewne Bogu jest miłe gdy poprawnie poznamy Jego imię a nie z automatu powtarzamy np za KRK nie zadając sobie trudu, czy przypadkiem nie przekręcamy świętego imienia.

  6. Nie rozumiem adminie uważasz że nasz umiłowany odkupiciel Jesus to też Bóg ? Nie jestem doskonała i wiem tyle co wy czyli jeszcze nic ale uważam że Bóg jest stwożycielem wszystkiego i dzięki niemu jesteśmy tu a Jesus to jego syn ! Nie czytacie Biblii ? To kilka cytatów zachęcam do przeczytania 1List do Tymoteusza 2 cały werset i ważny werset Mateusza 4 też cały werset , ten werset jest bardzo ważny myślicie że Jesus sam by siebie prosił o pomoc gdyby uległ szatanowi ? A kiedy ukrzyżowali Jesusa , i on kazał przebaczyć Ojcu bo niewiedzą co czynią te słowa sam do siebie by wypowiadał ? Łukasza 23:33 . Lubię tę stronę ale czasem popadacie ze skrajności w skrajność . Pozwólcie że Bóg wszystko wyjaśni w odpowiednim momęcie dla nas wszystkich bo wszyscy maja dużo pytań a odpowiedzi jest mnóstwo ale czy prawdziwych prawdzie ? Jak mówili wszystko w swoim czasie

    1. Retoryka Cię zdradza Dario:

      1. “Nie czytacie Biblii ‘ – pycha bije
      2. “Jesus to jego syn ! ” – wykrzyknik, emocje
      3. “momęcie” – błąd ortograficzny.
      4. “czasem popadacie ze skrajności w skrajność ” – oskarżenie. Notabene, Daria… jak się źle tu czujesz, to po prostu tu nie zaglądaj. Fakt, ten blog jest jakby zborem. Mamy pewne zasady wiary. M.in to że Jezus jest Bogiem, Nie odrzucamy żadnych ksiąg, negujemy brak kultury itd.

      I jak ja mam kogoś takiego traktować poważnie? W zborach po po prostu byłabyś wykluczona, gdyż większość zborów uznaje Jezusa jako Boga, a tutaj czytelnik jest panem i siedząc sobie wygodnie przed komputerem to on decyduje czy Jezus jest Bogiem, czy wywalić Pawła z kanonu. Nie liczy sie co jest napisane w Biblii i kulturalna dyskusja, tylko własne widzimisię.

      Merytorycznie w tym linku -> Jesus is God.

    2. Karol Szulawiak

      https://www.youtube.com/watch?v=2XapzQdQEIs&feature=share

      Trzymaj. Filmik co prawda na inny temat, ale też wyjaśnia dlaczgo Jahuszua jest Bogiem. A jak jesteś dobra z matmy to trzymaj jeszcze to

      https://napoczatkuslowo.wordpress.com/2016/04/06/slowo-27182818/

      Ja osobiście nic z tego nie zrozumiałem 😀

    3. Karol Szulawiak

      aha i nie werset, a rozdział jeśli już.

    4. Dario wpadłaś w tą samą pułapkę myślową co Świadkowie Jehowy oni też nie rozumieją dlaczego Pan Jezus skoro jest samym Ojcem to modlił się do Boga. Odpowiedź jest w rzeczywistości bardzo prosta ale i bardzo trudna.

      Kluczem do zrozumienia tego jest uświadomienie sobie że Bóg stając się człowiekiem musiał porzucić całą boskość i stał się takim samym człowiekiem jak każdy z nas, ale to nie znaczy że Bóg opuścił swój tron w Niebie bo to jest niemożliwe, dlatego Chrystus został nazwany Synem Bożym.

      Mówiąc bardzo prosto to widząc i słysząc Jezusa Chrystusa widzimy Boga, który byłby w danym momencie tylko człowiekiem – Synem Człowieczym, dlatego Pan Jezus toczył nieustanne boje i trwał cały czas w modlitwie bo bez wsparcia Ojca człowiek nic sam nie może, dlatego sam Bóg musiał stać się człowiekiem, aby pokazać ludzkości że kontakt z Nim jest możliwy i realny i Jego naśladowanie prowadzi do życia wiecznego.

      Za dni swego życia w ciele zanosił On z wielkim wołaniem i ze łzami modlitwy i błagania do tego, który go mógł wybawić od śmierci, i dla bogobojności został wysłuchany; i chociaż był Synem, nauczył się posłuszeństwa przez to, co wycierpiał, a osiągnąwszy pełnię doskonałości, stał się dla wszystkich, którzy mu są posłuszni, sprawcą zbawienia wiecznego i został obwieszczony przez Boga jako arcykapłan według porządku Melchisedeka.

      Na początku ludzie nie wierzyli Panu Jezusowi że jest Bogiem, a teraz nie wierzą że był w czasie swego ziemskiego życia w pełni człowiekiem.

      Pierwsze 10 imion w linii od Adama do Noego wyjaśnia Kim jest Jezus.

      Adam – człowiek
      Set – wybrany/wyznaczony
      Enosz – śmiertelny
      Kenan – cierpienie
      Mahalaleel – błogosławiony Bóg
      Jared – zstąpi
      Henoch – nauczanie
      Matuzalem – jego śmierć przyniesie (ciekawostka śmierć Matuzalema przyniosła Potop)
      Lamech – lament
      Noe – wytchnienie,odpoczynek, pocieszenie

      Wszystko razem układa się w zdanie:

      Człowiek, jest przeznaczony do śmiertelnego cierpienia, ale błogosławiony Bóg zstąpi nauczając, że Jego śmierć przyniesie lamentującym pocieszenie / wytchnienie.

      Oczywiście Bóg nie może umrzeć, ale Bóg który stał się w pełni człowiekiem jak najbardziej.

      1. To co jest bardzo ważne to fakt że Pan Jezus musiał mieć takie samo skłonne ciało do grzechu jak i Adam, dlatego przyjął je z Marii. Gdyby tak nie było to Jego boje o to aby wytrwać w Woli Ojca i nie zgrzeszyć były by tylko udawane.

        „Skoro bowiem przyszła przez człowieka śmierć, przez człowieka też przyszło zmartwychwstanie. Albowiem jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni.” 1 List do Koryntian 15:21-22

        https://www.youtube.com/watch?v=eigNWHuyZu8

        1. Dziękuję bracie za to świetne i zwięzłe wyjaśnienie w imieniu Jezusa Chrystusa.

          1. Chwała Panu Jezusowi, sam bardzo długo nie rozumiałem tego tematu i różnie sobie to tłumaczyłem bo istnieje wielkie zwiedzenie z jednej strony atakujące boskość Chrystusa, a z drugiej to że był człowiekiem i walczył z tymi samymi pożądliwościami ciała jakie i my mamy lecz wszystkie je zwyciężył.

            1. W Ew. Jana (UBG) jest napisane:
              “Jeśli nie wierzycie, gdy wam mówiłem o ziemskich sprawach, jakże uwierzycie, jeśli będę wam mówił o niebieskich ?
              A NIKT NIE WSTĄPIŁ DO NIEBA, TYLKO TEN, KTÓRY ZSTĄPIŁ Z NIEBA, SYN CZŁOWIECZY, KTÓRY JEST W NIEBIE. ” J 3,12-13.

            2. Podałaś Magdaleno cytat ale bez komentarza i nie wiem czy się zgadzasz czy przeciwnie.

              Pan Bóg musiał zniszczyć grzech u samego źródła czyli ludzkim ciele, gdyby nie przyjął tego samego ciała co nasze to nie zbawiłby ludzkości. Dlatego narodził się tak jak każdy człowiek, a mógł przecież pojawić się na świecie od razu w wieku 30 lat tak jak w spotkaniu z Abrahamem, ale to nie uratowałoby świata przed potępieniem.

              Albowiem czego zakon nie mógł dokonać, w czym był słaby z powodu ciała, tego dokonał Bóg: przez zesłanie Syna swego w postaci grzesznego ciała, ofiarując je za grzech, potępił grzech w ciele. Rzymian 8:3

              1. NNunderstanding

                Gdzieś czytałam u przeciwników boskości Pana Jezusa, że święty Bóg przecież nie mógł w grzesznym ciele się narodzić.

              2. NNrozumiem 🙂

                O dziwo to samo możesz usłyszeć u zwolenników boskości Jezusa -mianowicie u rzymskich katolików.
                Tyle , że u nich dla odmiany rozchodzi się głównie o obronę dogmatu rzymsko katolickiego o niepokalanym poczęciu Marii a zatem w KRK chodzi o ratowanie kultu “Królowej Niebios”.

              3. Oczywiście Jezus był dokładnie w takim ciele jak my co po głębszym poznaniu nie przeczy Jego boskości a wręcz jeszcze bardziej paradoksalnie ją podkreśla 🙂

                Chwała Ojcu Niebiańskiemu i Synowi Jego Jezusowi Chrystusowi.

            3. Cupak 🙂 Sorry.
              Oczywiście, że się zgadzam się z Tobą. To był cytat dla tych, którzy twierdzą, że Wszechmogący Bóg nie mógł “zamieszkać” w ludzkim ciele. 🙂

    5. Droga Dario, Jezus jest Bogiem i stworzycielem polecam 1 rozdział ew. Jana (istota Boga jest kwestią tajemnicy stąd mogą pojawiać się nieporozumienia)
      Uczeń Jezusa sam nazwał go Bogiem Jan 20:28 użył słowa THEOS co potwierdza 100% Jezusa jako Boga.
      Żydzi chcieli zabić Jezusa bo odpuszczał grzechy, a tylko Bóg może to czynić.
      W ST imię jedno z imion Boga brzmi “JESTEM” 2Mojż 3:14, Jezus oczywiście przyznał, że jest Bogiem Jan 18:6, aż ludzi powaliło. (użył tego samego zwrotu) i Jan 8:58 żydzi doskonale wiedzieli co mówił i chcieli go za to zabić.
      Sam Jan Chrzciciel rozpoznał Mesjasza – Jezusa i powiedział, że zanim on (Jan) był to Jezus istniał Jan 1:30
      Tylko Bóg ma nieśmiertelność, a Jezus pokonał śmierć. Poza tym uniżył siebie z pozycji Boga by zbawić człowieka. Fil 2:11
      Jezus jest Kapłanem w niebiańskiej świątyni i trwa na wieki, a tylko Bóg jest wieczny Hebr 7:24
      Ludzie wiedzieli, że Mesjasz jest wieczny Jan 12:34
      Księga Objawienia mówi, że Bóg powróci na ziemie po swój lud i tym Bogiem jest Jezus Obj 1:8, 21:6, 22:13

      To tyle na szybko.

  7. Jezus Chrystus to nasz ZBAWCA, ofiara przebłagalna za nasze grzechy w pełni przez nas nie zasłużona.

    1. No właśnie .. A skoro nasz ZBAWCA to i Bóg 🙂

  8. Krk i jego msza ( czarna rzekomo święta ) wystawiły męczeńską śmierć i chwalebne zmartwychwstanie Chrystusa na urągowisko motłochu…

  9. Twarde, zakalcowate, mylące pojęcia, ale mało kto tym mówi:
    https://youtu.be/gz8u3Nm5inM

  10. Znalazłem taką ciekawą stronę: Moim Panem jest Jeszu. Pomyślałem ze warto ją zbadać.
    Poniżej link:
    http://www.jeszu.pl/2010/12/jezus-jeszua-czy-jeszu.html

    1. istotnie ciekawa strona, a zwłaszcza interpretacja bestii z apokalipsy jako Izraela: http://www.jeszu.pl/2015/04/izrael-bestia-czasow-konca.html

      1. Jeszcze ciekawy jest autora tego blogu filmik o mieszaniu się narodów:
        https://youtu.be/xO_pVTFNJ-s

        1. ciekawe, sugeruje w tym odcinku, że Wielkim Babilonem jest Izrael.
          Jakos tego nie widzę. Może jako bestie tak, ale Izrael nie może być WB. Tak na mój gust

          1. Mnie też to trochę nie pasuje, ale z tym wypełnieniem proroctwa Daniela ma dużo racji.

  11. Cupak, wymiatasz!
    A do detektywa:
    Ja bym raczej nie używał słowa bóg w Bóg Zbawia tylko raczej TEN, KTÓRY JEST ZBAWIA. Ojciec jak się przedstawiał (Jezus także) mówił JESTEM.
    ZANIM ABRAHAM STAŁ SIĘ JA JESTEM CIĘ PRZYSŁAŁ

    1. a tu mnie zjadło trochę jak Bóg mówił do Mojżesza: POWIEDZ IM< ŻE JESTEM CIĘ PRZYSŁAŁ.
      Kiedyś czytałem tekst o myślosłowach czy słowach obrazach- w kontekście języków słowiańskich ( chyba na białczyńkim). Chodzi o to, że języki slowian w wyrazach zawierają obraz czyli stan faktyczny tego co opisują np samochód- sam chodzi, Lekarz-leki każe (rz na końcu bo zawód) w wielu językach nie ma takich korelacji jest słowo opisujące przedmiot i tyle. Car-nic nie znaczy, doctor- to samo (leki-medicine, drugs). Dlatego sądzę, że jeżeli Ojciec nazwał Siebie, że JEST to w naszym języku opisując stan faktyczny wypowiadamy Jego imię, ( Bóg nie jest imieniem ani częścią- w Biblii wypowiadane to słowo często nie tylko w stosunku do Ojca= BOGAMI JESTEŚCIE, BOGOWIE EGIPTU itp). Stwórca opisał stan faktyczny. On jest wieczny od zawsze na zawsze JEST- reszta przemija ale ON JEST.
      Dawałem też link w temacie o imieniu JAH do strony Krzysztofa Króla, gdzie tłumaczy on na przykładzie świadków jehowy błąd w tłumaczeniu. Ciekawe.
      Ja osobiście modląc się mówie BOŻE, STWÓRCO, KTÓRY JESTEŚ. J. polski rządzi bo opisuje rzeczywistość tak jak niegdyś hebrajski czy aramejski

  12. Mamy mało czasu i wiele do wykonania ewangelicznej pracy. A więc do dzieła kochani bracia i siostry w Jezusie Chrystusie!

  13. Czytałam ten blog długi czas ale to jest już klęska.Bóg zszedł na ziemię jako śmiertelnik i oddał się w ofierze przepraszam komu sobie po co a może demonowi bo inaczej nie mógł by nas zbawić a cierpieniem,śmiercią i strachem dał pożywkę wiadomo komu no bo kto się tym posila.Jeżeli tak by było wskazywało by na to że Bóg nie jest wszechmogący i nie stoi wyżej niż szatan bo to szatan wyznacza Bogu ścieżki,Bóg nie mógł by pokonać szatana nie skazując siebie na zejście do śmiertelności i skazanie się na bestialstwo.Czy nie szatan byłby wtedy górą

    1. Edyto zapomniałaś że to wszystko się dzieje gdyż Bóg tak chce. Szatan jeżeli nie dostaje pozwolenia nic nie może zrobić człowiekowi patrz. Księga Hioba.

      Cała historia człowieka od grzechu do zbawienia przez śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa jest wielką tajemnicą pobożności bo objawia nam charakter samego Boga. Wszystko dzieje się tak jak dzieje bo Bóg tak chce, aby człowiek jako istota mająca wybór na podobieństwo Boże mogła zadecydować o swoim losie. Czy wybiera śmierć i powrót do stanu z przed stworzenia czy chce egzystować z Bogiem o właśnie takim charakterze, wiele osób odrzuca takiego Boga i wybiera swoje własne ja.

      Twój post to niestety esencja ducha antychrysta, ale każdy człowiek żyje w tym duchu dopóki Bóg nie ześle na niego swojego Ducha Prawdy, a dzieje się wtedy kiedy w skrusze i pokorze zwrócimy się do Niego o pomoc w naszej beznadziejnej sytuacji.

      1. dobrze Cupak, że komentujesz na tym blogu i odciążasz mnie w takich sytuacjach.
        Thank you.

        Komentarz Edyty jest kolejnym komentarzem ataku bez argumentów i kolejnym dowodem na wybiórczość nauczania. To mie nie pasuje więc się z tym nie zgadzam. Nie jak Pismo mówi, ale jak JA myslę.
        Jest to także kolejna kobieta nie okazująca skromności.

        Tym
        ” „Pragnę, by kobiety ozdabiały się schludnym ubiorem, ze skromnością i trzeźwością umysłu, nie różnymi stylami splatania włosów i złotem lub perłami albo bardzo kosztownym strojem, lecz tak, jak przystoi kobietom utrzymującym, iż boją się Boga, mianowicie dobrymi uczynkami” (”

        “ze skromnością i trzeźwością umysłu”

        Niestety takie rzeczy wychodzą właśnie przy takich komentarzach.
        Na szczęście moje stałe czytelniczki komentujące tutaj łączą wszystkie cechy z Tymoteusza.

        Ludzie przestańcie sobie wybierać do waszego światopoglądu Pismo.

        1. Ga 3, 19: Na cóż więc Prawo? Zostało ono dodane ze względu na wykroczenia aż do przyjścia Potomka, któremu udzielono obietnicy; przekazane zostało przez aniołów; podane przez pośrednika. Ga 3, 20: Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden.

      2. Również chciałam podziękować Adrianowi za jego komentarze oraz polecam odwiedzenie jego bloga.

        1. Ja również polecam 🙂

      3. Skąd ta pewność,że Bóg zesłał na Ciebie właśnie Ducha Prawdy?Czy ten Duch Prawdy obiawił Ci również taką prawdę, że po prawicy Boga zasiadł właśnie sam Bóg tylko pod postacią Jezusa Chrystusa.

        1. Moja pewność wynika z tego że nie polegam na sobie i swojej mądrości, ale na Chrystusie i Jemu oddaje tłumaczenie Słowa Bożego i wszelką chwałę. Każdy kto ma naprawdę Chrystusa na pewno doświadczył Bożego prowadzenia w całym życiu. Bez wsparcia Bożego Ducha z czasem zaczniemy wątpić w Słowo Boże i je tłumaczyć według pożądliwości swojego ziemskiego ducha czyli własnego rozumu, co zaprowadziło już wielu na manowce, takie jak odrzucanie Pawła itd.

          “Bo bezsprzecznie wielka jest tajemnica pobożności: Ten, który objawił się w ciele, został usprawiedliwiony w duchu, ukazał się aniołom, był zwiastowany między poganami, uwierzono w niego na świecie, wzięty został w górę do chwały.
          A Duch wyraźnie mówi, że w późniejszych czasach odstąpią niektórzy od wiary i przystaną do duchów zwodniczych i będą słuchać nauk szatańskich, uwiedzeni obłudą kłamców, naznaczonych w sumieniu piętnem występku.”

          1. Cupak napisał:

            “„Bo bezsprzecznie wielka jest tajemnica pobożności: Ten, który objawił się w ciele, został usprawiedliwiony w duchu, ukazał się aniołom, był zwiastowany między poganami, uwierzono w niego na świecie, wzięty został w górę do chwały.”
            Dodam :
            W Biblii Gdańskiej jest napisane:
            “A bez wątpienia wielka jest tajemnica pobożności: Bóg objawiony został w ciele, usprawiedliwiony w Duchu, widziany był przez anioły, głoszony był poganom, uwierzono mu na świecie, wzięty został w górę do chwały”
            UBG 1 Tym 3,16 ( w tym tłumaczeniu użyte jest słowo BÓG, tak jak w Biblii Króla Jakuba)

            “Trzej bowiem Świadczą na niebie: Ojciec, Słowo i Duch Święty, a ci trzej jedno są”
            UBG 1 J 5,7.

            ” Pan mój i Bóg mój” – powiedział Tomasz.

            Wersetów mówiących o boskiej naturze Jezusa jest bardzo, bardzo dużo.
            Można pewnych rzeczy nie rozumieć, ale nie można negować i dyskutować z tym, co jest jasno i wyraźnie napisane.

    2. Edyto 🙂
      Czy ktoś inny poza samym BOGIEM, mógłby zapłacić karę, na jaką wszyscy zasługujemy (wszyscy jesteśmy przestępcami Bożego Prawa). Pismo mówi, że karą za grzech jest śmierć.
      Bóg jest MIŁOŚCIĄ, ale jest też SPRAWIEDLIWY. SPRAWIEDLIWOŚĆ wymaga, aby przestępca został ukarany. BÓG w swoje dobroci postanowił ratować tych, który kocha. Dlatego ON sam zniżył przyjmując ludzką naturę, żył tak jak my powinniśmy żyć( niewinny i bez grzechu) poniósł śmierć na krzyżu za Ciebie, za mnie i za wszystkich ludzi. Niewinny przyjął na siebie wyrok, jaki ciąży na nas, aby móc nas usprawiedliwić w dniu sądu. Trzeba spełnić tylko jeden warunek – w pokorze i z wielką skruchą należy przyjść do ZBAWICIELA, wyznać swoje grzechy i prosić o wybaczenie.
      Kto poza samym Bogiem mógłby spłacić dług całej ludzkości? Znasz kogoś takiego ? 🙂

    3. Edytko, Cupak słusznie napisał.
      Proszę, wysłuchaj z otwartym Pismem Świętym uważnie materiału zarówno 1-szej jak i 2-ej części, który został zapodany wyżej właśnie przez Cupaka (Adriana) pt: “Chrystus objawiony w ciele”.

      Z serca polecam 🙂

      Niech Duch Boży Cię prowadzi oraz napełni Cię pokornym pragnieniem poznania..

      1. Magdula Ja mogę zrozumieć tę ofiarę Jezusa chyba a może potrzebuję jeszcze czasu ale raczej nie zrozumiem rozdwojenia Boga.Bóg jest jeden jedyny i jeden jest Jezus Chrystus jego syn.Po co Bóg miałby mówić,że Jezus jest jego synem po to żeby potem wychodziły takie podziały między ludzmi,którzy szukają Boga.Gdyby Jezus był właśnie Bogiem nigdy nie wprowadziłby ludzi w taki zaułek,żeby nazywać siebie swoim synem.I jeszcze to co pisałam wcześniej kto zasiadł po prawicy Boga on sam?

        1. Tak w ludzkiej postaci bo Boga nikt nie widział i nie zobaczy

          1. J 14, 9: Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: “Pokaż nam Ojca?”

            1. Jezus powiedział : Ja i Ojciec jedno jesteśmy.

          2. Marcinie to nie do końca prawda bo Pan Jezus powiedział:

            “Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą.”

            Zgadzam się że nikt czy to człowiek czy anioł nie może zobaczyć Boga w pełni to znaczy wyjść po za granice stworzenia i stanąć przed Stwórcą o czym mamy na początku w Ewangelii Jana. Dlatego wszystko co my możemy zobaczyć musi zostać przez Ojca stworzone nawet Jego obraz, który mógł oglądać prorok Izajasz dzięki oczyszczeniu przez dotknięcie węgielkiem do ust. (Księga Izajasza 6) bo każdy grzeszny człowiek widząc Pana Zastępów umiera.

            Pan Jezus to Syn Boży czyli Ojciec, który stał się człowiekiem dlatego w Niebie mamy sytuacje kiedy Syn Człowieczy zostaje postawiony przed Ojcem.

            “I widziałem w widzeniach nocnych: Oto na obłokach niebieskich przyszedł ktoś, podobny do Syna Człowieczego; doszedł do Sędziwego i stawiono go przed nim. I dano mu władzę i chwałę, i królestwo, aby mu służyły wszystkie ludy, narody i języki, Jego władza – władzą wieczną, niezmienną, jego królestwo – niezniszczalne.”

            Ten werset koreluje z wersetem z Izajasza.

            „Albowiem dziecię narodziło się nam, syn jest nam dany i spocznie władza na jego ramieniu, i nazwą go: Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny, Książę Pokoju.„ Izajasza 9:5

            Bo Chrystus jest drugim Adamem, który naprawił relację z Ojcem w imieniu całej ludzkości i kiedy wykona swoje dzieło na powrót władzę przejmie nad każdym Ojciec.

            "Then the end will come, when He will give the kingly power to God the Father, when He will destroy all authority and all power and authority. For He must reign until He has put all enemies under His feet. 1 list do Koryntian 15:24

            Sam Ojciec przejmuję władzę na ludzkością jako człowiek drugi Adam aby doprowadzić nas do Boga, kiedy to wypełnia my możemy na nowo bez strachu i lęku oglądać Boga.

        2. Edytko, Jezus sam się przedstawił mówiąc kim JEST faryzeuszom. Właśnie dlatego oskarżyli Go o bluźnierstwo.

          Poza tym w Piśmie Świętym jest wiele odniesień do Jezusa jako Boga. Tego po prostu nie można nie zauważyć.

          1. Albowiem dziecię narodziło się nam, syn jest nam dany i spocznie władza na jego ramieniu, i nazwą go: Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny, Książę Pokoju. Izajasza 9:5

          1. Jesu jest Bogiem 🙂 Piękny filmik 🙂

  14. Raczej inaczej odbiersm słowa Jezusa i samego Boga ale dziękuję za odpowiedzi.

  15. Skoro Jezus jest Bogiem to kim jest istota, która Go posłała i przed, którą Jezus będzie się wstydził tych, którzy powstydzili się Jego?

Leave a Reply

Truth Detective, Good News and Revelation © 2015 Frontier Theme
en_USEnglish