Prawda w czasach ostatecznych. Chrześcijanie biblijni.

Chrześcijanie biblijni. Prawda dla NAŚLADOWCÓW JEZUSA CHRYSTUSA "Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli"

Jak kościół zmienił dzień wolny z soboty na niedzielę.

„Powiedział tak: Czwarta bestia – to czwarte królestwo, które będzie na ziemi, różne od wszystkich królestw; pochłonie ono całą ziemię, podepce ją i zetrze. (…)
Będzie wypowiadał słowa przeciw Najwyższemu i wytracał świętych Najwyższego,
będzie zamierzał zmienić czasy i Prawo(…)”
Daniela 7:23-25

 

OŚWIADCZENIA ZWIERZCHNIKÓW KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
oraz CHRZEŚCIJAŃSKICH PUBLICYSTÓW:

“… nie ma żadnego takiego prawa w Biblii. Nigdzie w Piśmie nie znajdujemy, jakoby Jezus lub którykolwiek z Apostołów nakazał przeniesienie Szabatu z soboty na niedzielę. Mamy Przykazanie Boże dane Mojżeszowi, aby uświęcać dzień Szabatu, który jest siódmym dniem tygodnia, sobotą.
W dzisiejszych czasach Chrześcijanie święcą niedzielę, gdy zostało to nam, (katolickiemu) Kościołowi objawione poza Biblią.”
Catholic Virginian, 3 paźdz. 1947

“Możesz przeczytać Biblię od Księgi Rodzaju do Objawienia, a nie znajdziesz jednego nawet wersetu polecającego święcenie niedzieli. Pismo nakazuje wiernym obchodzenie soboty – dnia, którego my nigdy nie uświęciliśmy.”
Kardyna James Gibbons, Wiara naszych ojców (1917 ed.), str. 72,73

“Jeśli protestanci byliby posłuszni Biblii, oddawaliby cześć Bogu w Szabat, który jest sobotą. Obchodząc niedzielę są posłuszni prawu nadanemu przez Kościół Katolicki”
Albert Smith, kanclerz Archidiecezji Baltimore, odpowiedź kardynała na list z 10. lutego, 1920.

“Czy nie macie nic innego na poparcie tezy, że Kościół ma władzę do tego, aby samemu wprowadzać zasady i wyznaczać obchodzone święta?”
“Jeśliby nie miał takiej władzy, nie mógłby zrobić tego, za czym podążyły nowożytne religie, nie mógłby dokonać zmiany obchodzenia soboty – Siódmego Dnia tygodnia obchodzeniem niedzieli będącej pierwszym dniem; zmiany, na której nie ma żadnego poparcia w Piśmie.”
Stephen Keenan, Katechizm doktryn, 3. edycja, str. 174

“Jak udowodnicie, że Kościół ma władzę do tego, aby samemu ustalać obchodzone święta?”
“Poprzez samą zmianę Szabatu na niedzielę; zmianę, za którą poszli również Protestanci. Jednakże z naiwnością sami sobie zaprzeczają, zdecydowanie uświęcając niedzielę, a jednoczenie ignorując inne święte dni zarządzone przez ten sam Kościół.”
Henry Tuberville, Wyciąg Chrześcijańskich Doktryn (wydanie z 1833), str. 58 (To samo oświadczenie wydano na 67. str. Podręcznika Chrześcijańskich Doktryn Daniela Ferrisa z 1916)

“Kościół Katolicki,… poczuciem pełnienia Bożej misji, zmienił dzień z soboty na niedzielę.”
The Catholic Mirror, oficjalny organ Kardynała Gibbonsa, 23. września 1893.

“Czy sobota jest 7. dniem tygodnia z punktu widzenia Biblii i X Przykazań?”
“Odpowiadam: Tak”.
“Czy niedziela jest 1. dniem tygodnia, a Kościół zmienił obchodzenie 7. dnia tygodnia – soboty, na 1. dzień – niedzielę?”
“Odpowiadam: Tak”.
“Czy Chrystus zmieni ten dzień?”
“Nie!”
Z poważaniem,
Kardynał J. Gibbons, własnoręcznie pisany list J. Gibbonsa

Wielu teologów utrzymuje, że Bóg jasno wyznaczył niedzielę jako dzień oddawania czci w NOWYM PRAWIE, zastępując nią Dzień Szabatu.

“Porzuciliśmy jednak całkowicie tę teorię. Obecnie utrzymuje się, że Bóg po prostu dał Swojemu Kościołowi władzę do obrania jakiegokolwiek dnia, który uważałby za słuszny do ustanowienia jako święto. Kościół wybrał niedzielę, 1. dzień tygodnia, a w miarę czasu dodawając kolejne święta do obchodzenia.”
John Laux, Kurs Religii dla Katolickich Wyższych Szkół i Akademii z 1936, tom 1., str. 51

“Który dzień jest Dniem Szabatu?
Sobota jest dniem Szabatu.
Dlaczego obchodzimy niedzielę, a nie sobotę?
Obchodzimy niedzielę zamiast soboty, ponieważ Kościół Katolicki przeniósł uroczystość soboty na niedzielę.”
Peter Geiermann, Katechizm Doktryny Katolickiej, Wydanie Zmienione z 1946, str. 50. Geiermann otrzymał “Błogosławieństwo Apostolskie” od papieża Piusa X, 25. stycznia, 1910.

“Kościół Katolicki zmienił uroczystość obchodzenia Szabatu na niedzielę na mocy swojego boskiego, niezawodnego autorytetu danego mu od jego założyciela, Jezusa Chrystusa. Protestanci twierdzący, że Biblia jest jedynym źródłem ich wiary, nie mają żadnych podstaw do uświęcania i obchodzenia niedzieli.”

”Pod tym względem Adwentyści Dnia Siódmego są jedynymi konsekwentnymi Protestantami.” Biuletyn Katolicki, 14. sierpnia 1942, str. 4

“Obchodzenie niedzieli przez Protestantów jest hołdem, który płacą oni autorytetowi Kościoła Katolickiego”
Monsignor Louis Segur, Wyrażając się jasno o współczesnym Protestantyzmie (1868), str. 213

Wyjścia 20:8-11
“Pamiętaj o Szabacie! Niech to będzie dla ciebie dzień święty. Przez sześć dni wolno ci pracować i wykonywać wszystkie twoje prace. Siódmy jednak dzień jest szabatem dla uczczenia JAHWEH, Boga twojego. Żadnych prac nie będziecie w tym dniu wykonywali ani ty, ani twój syn, ani twoja córka, ani twój sługa, ani twoja służebnica, ani twoje bydło, ani cudzoziemiec mieszkający w obrębie twoich murów. JAHWEH bowiem przez sześć dni stwarzał niebo, ziemię, morze i całe ich zastępy, a dnia siódmego odpoczywał. Dlatego zesłał JAHWEH szczególne błogosławieństwo na dzień Szabatu i uświęcił go.”

Dwight L. Moody

D. L. Moody, Weighed and Wanting (Fleming H. Revell Co.: New York), str. 47, 48.

”Szabat został zawiązany w Edenie i już od tamtej pory był w mocy. To IV Przykazanie mówi: ‘Pamiętaj o dniu Szabatu, aby go święcić’, ukazując nam, że było już ono w mocy na długo przed tym, zanim Bóg przekazał Tablice na Górze Synaj. Jakże człowiek może twierdzić, że to jedno Przykazanie przestało obowiązywać, podczas gdy pozostałe IX nadal trwa?”

Kolosan 2:8 ostrzega nas:
“Baczcie, aby kto was nie zagarnął w niewolę przez te filozofię będącą czczym oszustwem, opartą na ludzkiej tylko tradycji, na żywiołach świata, a nie na Mesjaszu.”

Jaka to władza nadała sobie autorytet zmiany Bożego Prawa?
Papiestwo w Rzymie.
“Papież ma tak wielki autorytet i władzę, że może modyfikować, wyjaśniać i interpretować nawet Boże Prawa… Papież może zmieniać Boże Prawo, gdyż jego władza nie pochodzi od człowieka, ale od Boga, a on działa jako namiestnik Boga na ziemi.”
Przetłumaczone z Luciusa Ferrarisa, Prompta Bibliotheca (Czytaj Bibliotekę), “Papa”, art. 2.

Którą część Bożego Prawa papiestwo zamyśliło zmienić?
IV Przykazanie.
“Katolicy utrzymuj słuszność zmiany Szabatu na dzień Pański, stawając wprost przeciwko Dekalogowi. Nie mają żadnych innych podstaw, poza słowami swoich własnych ust, do zmiany Szabatu.” “Konferencja Augsburska, cz. 2, art. 7. (Harper), vol. 3, p. 64.

“Przekręcił on (KRK) IV Przykazanie poprzez pozbycie się Szabatu z Bożego Sowa i ustanowienie niedzieli jako świętego dnia.” N. Summerbell, Historia Kościoła Chrześcijańskiego (1873), str. 415.

Czy papiestwo przyznaje się do zmiany Szabatu?
Owszem.
Wydanie ‘Catechismus Romanus’ zostało nakazane przez Sobór Trydencki i wyegzekwowane przez Prasę Watykanu, pod nadzorem Papieża Piusa V w 1566r. Katechizm dla księży mówi: “Znalazło to upodobanie w oczach Kościoła Bożego, aby religijna celebracja Szabatu została zastąpiona ‘dniem Pańskim’, niedzielą.” Katechizm Soboru Trydenckiego (1867), cz 3., rozdz. 4., str. 345.

Czy zwierzchnicy Kościoła Katolickiego zdają sobie sprawę, że nie ma żadnego takiego nakazu w Biblii, aby uświęcać niedzielę?”
Oczywiście.
“Możesz przeczytać Biblię od Księgi Rodzaju do Objawienia, a nie znajdziesz jednego nawet wersetu polecającego święcenie niedzieli. Pismo nakazuje wiernym obchodzenie soboty, dnia, którego my nigdy nie uświęciliśmy.” Kardynał James Gibbons, Wiara Naszych Ojców (1917), str. 72,73.

Skąd w ogóle wywodzi się celebracja niedzieli?
Jako upamiętnienie dnia Zmartwychwstania, zwyczaj ten nie ma jednak Bożego powołania.
W Mateusza 28:1 Biblia (Przekład Gdański) stwierdza jednak jasno, że Mesjasz zmartwychwstał w Szabat, przed pierwszym dniem tygodnia!!!
“A gdy się kończył sabat, i już świtało na pierwszy dzień onego tygodnia, przyszła Maryja Magdalena i druga Maryja, aby grób oglądały.”
6) “Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział. Chodźcie, zobaczcie miejsce, gdzie leżał.”
Kto pierwszy przyjął prawo święcenia niedzieli?
Konstantyn Wielki.
“Najwcześniejszą formę celebrowania niedzieli jako prawną powinność zapoczątkowała konstytucja Konstantyna w 321r. zarządzając, aby wszystkie sądy, mieszkańcy miast oraz warsztaty znajdowały się w stanie spoczynku w niedziele (venerabili die solis)”
Encyclopedia Britannica, 11 edycja, art. “Niedziela”

Przez jak rad kościoła celebracja siódmego dnia została zakazana, a święcenie niedzieli zatwierdzone?
Przez Sobór w Laodycei, w Azji Mniejszej, IV wiek.

Jak nasz Zbawiciel określa oddawanie czci, które nie wywodzi się z Bożego Słowa ani Przykazań?
“Ale czczą mnie na próżno, ucząc zasad podanych przez ludzi.”
Mateusza 15:9

*************
OŚWIADCZENIA KATOLIKÓW I PROTESTANTÓW NA TEMAT NIEDZIELI

Znaczna większość dzisiejszych kościołów chrześcijańskich naucza celebracji niedzieli, pierwszego dnia tygodnia, jako czasu odpoczynku i oddawania czci. Jest jednakże szeroko znane i mówione otwarcie, że wcześni Chrześcijanie uświęcali siódmy dzień tygodnia – Szabat.
Jak w ogóle doszło do tej zmiany?

Historia ujawnia, że odrzucenie Biblijnego Szabatu przez polityczno – religijne systemy władzy oraz adaptacja niedzieli nastąpiła dekady po śmierci ostatnich Apostołów. Podane cytaty ze źródeł katolickich jednoznacznie przyznają, że nie ma żadnego Biblijnego autorytetu na obchodzenie niedzieli, którą katolicki kościół zastąpił Dzień Szabatu.
Peter R. Kraemer, Zrzeszenie ku Rozszerzaniu Kocioła Katolickiego (1975),Chicago, Illinois.

“W temacie zmiany celebracji Żydowskiego Szabatu na Chrześcijańską niedzielę, pragnę zwrócić uwagę na poniższe fakty:

1) Protestanci, którzy poczytują Biblię za jedyne źródło ich wiary, powinni natychmiast powrócić do święcenia Szabatu. Fakt, że tego nie robią, a wręcz przeciwnie – przyjmują i święcą niedzielę, czyni ich niepoczytalnymi w oczach każdego myślącego człowieka.

2) My, Katolicy nie poczytujemy Biblii za jedyne źródło naszej wiary. Oprócz Biblii mamy żywy Kościół oraz jego zwierzchnictwo, aby prowadziły nas. Powiadamy, że ten Kościół, założony przez Chrystusa, aby uczyć i prowadzić człowieka przez życie, ma prawo do zmiany ceremonialnych praw Starego Testamentu i dlatego akceptujemy jego zamianę Szabatu na niedzielę. Mówimy: tak, to Kościół (katolicki) utworzył to prawo, utworzył również wiele innych praw, jak piątkowy post, celibat wśród kleru, prawa dotyczące regulacji katolickich małżeństw oraz tysiące innych praw. (…)

Jest to za każdym razem czymś śmiesznym, gdy widzi się kościół Protestancki zobowiązujący wiernych i wymagający od nich przestrzegania niedzieli, o której nie ma słowa w ich Biblii.”

*****

W dalszej kolejności podamy wypowiedzi Protestantów na omawiany temat. Wszyscy spośród tych światłych, uczonych w Piśmie ludzi, którzy celebrują niedziele każdego tygodnia, otwarcie przyznają, że nie mają na to żadnej Biblijnej podstawy.
T. Enright, C.S.S.R., podczas wykładu w Hartford, Kansas, 18. lutego, 1884.

“Oferowałem raz za razem $1,000 każdemu, kto byłby w stanie udowodnić mi na podstawie Biblii, że mam powinność uświęcania niedzieli. Nie ma żadnego takiego prawa w Piśmie Świętym. To jest tylko i wyłącznie prawo Kościoła Katolickiego!
Biblia mówi: “Pamiętaj o dniu Szabatu, aby go święcić”. Kościół Katolicki mówi: “Nie. Poprzez swoją Boską władzę wyrzucam Przykazanie Dnia Szabatu i nakazuję wam celebrować pierwszy dzień tygodnia.”
I co? Cały cywilizowany świat pokłania się w pełnym uwielbienia posłuszeństwie dla nakazu Katolickiego Kościoła!”

OŚWIADCZENIA PROTESTANTÓW

Protestanccy teologowie i głosiciele z wielu wyznań byli również całkiem szczerzy przyznając, że nie ma żadnego Biblijnego przesłania do tego, aby celebrować niedzielę jak Szabat.
Kościół Anglikański/Episkopalny

Isaac Williams, Proste Kazania w Katechiźmie , tom 1, str. 334, 336.

“I gdzie to w Piśmie stoi, że w ogóle mamy celebrować dzieć pierwszy? Mamy nakazane przestrzeganie jedynie siódmego . . . Powód, dla którego uświęcamy pierwszy dzień tygodnia, a nie siódmy, jest taki sam jak w wielu innych przypadkach – nie chodzi o Biblię, ale o to, że kościół te rzeczy zaadoptował.”
Canon Eyton, Dziesięć Przykazań, str. 52, 63, 65.

“Nie ma ani jednego sowa, ani nawet wskazówki w Nowym Testamencie na temat odstępowania od pracy w niedziele . . . Z niedzielnym odpoczynkiem żadne prawo boże nie ma niczego wspólnego . . . Celebracja Niedzieli Popielcowej czy Wielkiego Postu stoi dokładnie na tej samej podstawie co celebracja niedzieli.”
Biskup Seymour, Dlaczego Obchodzimy Niedzielę

„Dokonaliśmy zmiany obchodzenia dnia siódmego na dzień pierwszy, soboty na niedzielę, na bazie autorytetu świętego Kościoła Katolickiego.”
Baptyści

Dr. Edward T. Hiscox, czytanie przed konferencją misjonarzy w Nowym Jorku, 13. listopada 1893, wydane w New York Examiner , 16. listopada 1893.

“Było i jest Przykazanie mówiące o tym, aby uświęcać dzień Szabatu, ale dniem tym nie jest niedziela. Powiadają, że Szabat został przeniesiony z siódmego dnia na pierwszy . . . Gdzie jednak można znaleźć poświadczenie takiego przeniesienia? Na pewno nie w Nowym Testamencie.”

“Wydaję mi się to nie do wyjaśnienia, skoro Jezus podczas trzyletniej misji ze swoimi uczniami, wielokrotnie zapytywany na temat Szabatu . . . nigdy nie wspomniał nawet słowem o jakimkolwiek przeniesieniu tego dna; również w czasie Jego 40-dniowego pobytu na ziemi po zmartwychwstaniu, żadna taka kwestia nie została poruszona.”

“Oczywiście wiem doskonale, że niedziela zaczęła być celebrowana we wczesnej historii Chrześcijaństwa . . . Jaka szkoda, że przychodzi naznaczona symbolem pogaństwa, ochrzczona imieniem boga słońca, zaadoptowana i uświęcona przez papieskie odstępstwo, odziedziczona jako święta spuścizna przez Protestantyzm!”

William Owen Carver, Dzień Pański w Naszym Czasie, str. 49.

“Nigdy nie było żadnej, posiadającej autorytet zamiany Żydowskiego Siódmego Dnia Szabatu na Chrześcijańską celebrację pierwszego dnia.”

Kongregacjonaliści

Dr. R. W. Dale, Dziesięć Przykazań (Nowy Jork: Eaton & Mains), str. 127-129.

” . . . jest to całkowicie jasne, że celebrując i uświęcając niedzielę nie przestrzegamy prawa Szabatu. Prawo Szabatu zostało dane jako specyficzne, wieczne Przykazanie i nie ma on nic wspólnego z wymogiem obchodzenia niedzieli… W Nowym Testamencie nie ma żadnej wzmianki o tym, że ignorując rzekomą świętość niedzieli popełniamy jakiekolwiek wykroczenie.”

Timothy Dwight, Teologia: Wyjaśniona i Obroniona (1823), Seria 107., tom 3, str. 258.

” . . . Chrześcijański Szabat (niedziela) nie znajduje się nigdzie w Piśmie i nie był przez pierwotny Kościół nazywany Szabatem.”

Kościół Chrześcijański ‘Uczniowie Chrystusa’

Alexander Campbell, Chrześcijański Chrzciciel, 2. lutego 1824, tom 1. nr 7, str. 164.

“Ale niektórzy mówią, że został przeniesiony z siódmego dnia na pierwszy. Gdzie? Kiedy? Jak? Przez kogo? Nikt nie potrafi odpowiedzieć. Nie, nigdy nie został zmieniony, ani nie mógłby być; chyba, że wszystko zostałoby przy tym stworzone od nowa… To ‘opowiastki starej babci’ o tym, jakoby Szabat został przeniesiony z siódmego dnia na pierwszy. Jeśliby tak było, to osoba która je zmieniła okazałaby się tą samą, która i inne przepisy zmienia i wprowadza ex officio – jej imię: doktor antychryst.”

Obchodzenie Dnia Pierwszego, str. 17, 19.

“Pierwszy dzień tygodnia jest często nazywany Szabatem. To jest pomyłka. Biblijny Szabat był to dzień poprzedzający pierwszy dzień tygodnia. Również błędna jest mowa o zmianie Szabatu z soboty na niedzielę. W całej Biblii nie ma o tym żadnej wzmianki.”

Luteranie

Problem Niedzieli, podręcznik Zjednoczonego Kościoła Luterańskiego (1923), str. 36.

“Obserwowaliśmy, jak stopniowo odbicie Żydowskiego Szabatu odpływało z umysłu Chrześcijańskiego Kościoła, a zastąpiło je kompletnie nieprzewidzianie prawo uświęcania pierwszego dnia tygodnia, które wzięło w posiadanie kościoły.”

Augsburskie Wyznanie Wiary, art. 28; pisany przez Melanchthona, zatwierdzony przez Martina Luthera w 1530; upubliczniony w Księdze Jedności Ewangelickiego Kościoła Luterańskiego, Henry Jacobs, ed. 1911, str. 63.

“Odwołują się oni [Katolicy] do Dnia Szabatu, zastąpionego Dniem Pańskim, na przekór Dziesięciu Przykazaniom, jak to widnieje. Nie ma bardziej dobitnego przykładu niż ten, co zrobili oni z Dniem Szabatu. Wielka, powiadają, jest władza Kościoła, skoro mógł on przekręcić jedno z Dziesięciu Przykazań!” (właściwie: Kościół Katolicki pozbył się lub zmienił 3. Przykazania: II, III i IV)

Dr. Augustus Neander, Historia Religii Chrześcijańskiej oraz Kościoła, Henry John Rose, 1843, str. 186.

“Święto niedzieli, jak wszystkie inne święta, będąc jedynie wymysłem ludzkim było dalekie od intencji Apostołów . . . Daleka od wczesnego Kościoła Apostolskiego była idea przeniesienia prawa Szabatu na niedzielę.”

John Theodore Mueller, Szabat czy niedziela , str. 15, 16.

“Wprowadzają jednak w błąd ucząc, że niedziela została ustanowiona w starotestamentowym przykazaniu Szabatu i musi być przestrzegana, jak i przez dzieci Izraela przestrzegany był siódmy dzień . . . Kościoły te wprowadzają ludzi w błąd poprzez swoje nauki, gdyż Pismo w żadnym razie nie postawiło pierwszego dnia na miejscu Szabatu. Nie ma po prostu żadnego prawa w Nowym Testamencie, które by na to wskazywało.”

Metodyści

John Wesley, Prace Wielebnego Johna Wesley’a, tom 1. str. 221.

“Ale moralnego prawa zawartego w X Przykazaniach i wymuszanego poprzez proroków On (Chrystus) nie zabrał. Nie zostało ono stworzone do odwołania poprzez Jego przyjście. To jest prawo, które nigdy nie mogłoby być złamane . . . Każda część tego prawa musi się ostać wobec całego rodzaju ludzkiego, wszystkich pokoleń; nie polegając na miejscu, czasie czy żadnej innej, mogącej popaść w wątpliwość okoliczności, ale na naturze Boga i człowieka – ich nie podlegającej zmianie relacji wobec siebie.

Prezbiterianie

T. C. Blake, D.D., Teologia w Skrócie, str. 474, 475.

“Szabat jest częścią Dekalogu – X Przykazań. Samo to wykazuje jasno wieczność tej instytucji. . . Zatem jeśli nawet całe moralne prawo zostanie unieważnione, Szabat się ostoi. . . Nauki Chrystusa potwierdzają jedynie wieczną naturę Szabatu.”

 

 

 

 

 

 

 

Zaktualizowane: 9 września 2016 - 08:56

56 komentarze

Dodaj komentarz
  1. Dziękuję w imię Jezusa za ten artykuł.
    Myślę że warto co jakiś czas przypominać takie zagadnienia 🙂

    jak np to o tym jak powinna wyglądać modlitwa “Ojcze nasz”:
    https://detektywprawdy.pl/2015/05/03/prawidlowa-modlitwa-ojcze-nasz/

  2. Nie bez przyczyny środa posiada taką nazwę jako środkowy dzień tygodnia.
    W języku angielskim środa to wednesday
    lub też mid week czyli środek tygodnia.
    Co ciekawe wed oznacza wydać.
    Jacuś jako filolog może rozwinie temat.
    Co do soboty to uważam jak już wcześniej pisałem że Pan Jezus nie przez przypadek uczynił ją świętym dniem bo przy tworzeniu świata i ludzi wiedział ze będzie musiał Nas odkupić za grzechy ponosząc śmierć męczeńską na krzyżu (wydać się za nas)a właśnie w sobotę zmartwychwstanie i da Sobie i nam odpocznienie. Od środy do soboty wieczorem mijają dokładnie trzy dni i trzy noce. Sobota nie jest przypadkowa bo jak wiemy nie ma przypadków. ?

    Pozdrawiam w Jezusie Chrystusie.

  3. Wsrod tej calej nawaly rozmaitych spraw i problemow dnia codziennego musimy zachowac nie zachwiana wiare w Jezusa Chrystusa oraz nie dac sie temu wszechobecnemu duchowo-umyslowo-mentalnemu otepieniu.

  4. Dobry artykuł a co niektórzy i tak powiedzą że nie ma znaczenia czy to będzie sobota, niedziela czy którykolwiek dzień tygodnia. Już się nasłuchałem takich opinii. Dobrze pokazuje to stosunek niektórych protestantów do soboty, którzy zamiast jej celebrują niedzielę jak i katolicy a w święta przyozdabiają choinkę jednocześnie twierdząc iz tylko Biblia jest wyznacznikiem ich postępowania pierwszy przykład z brzegu -popularny ostatnio pastor Chojecki. Ja na własnej skórze przekonałem się jakie są konsekwencje “olewania” bożych nakazów stąd wiem, że sobota jest dniem w którym mam odpocząć według słów Ojca i staram się ją za każdym razem coraz lepiej celebrować.

    1. Dokładnie, chrześcijanie świętują tzw boze narodzenie, mają choinki, pentagram na choince, w sobotę sprzatają a wniedziele odpoczywają.
      Niektorzy chodzą na dyskoteki
      ot kazdy sobie panem

  5. Z całym szacunkiem i miłością do was Kochani, do Piotra również-Cieszę się, że wam Bóg błogosławi z powodu waszych uczynków (świętowanie szabatu). Korzystam z tego bloga od ponad 3 lat, a przy tym stale studiuję Słowo Boże(całe życie nauki jeszcze przede mną)i powinnam napisać o swoich przekonaniach. Wiem, że mam inne zrozumienie odnośnie pewnych spraw np.Listu do Rzymian, który mnie przekonuje do tego, że szabat, nieczyste pokarmy były dla narodu Żydowskiego, a my żyjemy w Nowym Przymierzu jako nawrócenie poganie(i nie myślę tak z powodu mojego lenistwa bo każdego dnia walczę ze swoimi słabościami, grzechami, itp.). Szanuję wasze zdanie i być może oburzenie w stosunku do mnie. Szczerze-pojawił się zamęt w moim życiu, kiedy na blogu pojawiły się różne zdania, kłótnie odnośnie pewnych kwestii przykazań. Głęboko wierzę, że Bóg, w razie potrzeby, pokaże, że źle rozumie Słowo. Obecnie i ja otrzymuję błogosławieństwa od Niego 🙂 Zawsze służę pomocą w razie wątpliwości Niech was Pan prowadzi!

    1. nieczyste pokarmy nie są dla narodu żydowskiego. Wystarczy poza biblią zainteresowac sie historią świń. Były odkurzaczami miast. Jadły odpady. świnia się nie poci a więc wszystkie toksyny zostawia w sobie.
      Podobnie z owocami morza, które lubiłem, są one filtrem morza a ludzie ten filtr jedzą.
      No ale każdy ma wolną wolę..

      1. Dla mnie to jest kwestia diety..sami lekarze twierdzą, że mięso czerwone jest niezdrowe- osobiście nie jem bo nie lubię, ale np moje dzieci jedzą np w szkole czy w odwiedzinach u rodziny, ale nie to mam na myśli, tylko kwestie prawa dla narodu Izraelskiego..Świetnie to opisuje Trzecia Księga Mojzeszowa(tam jest pełno o nieczystościach-nie tylko w kwestii pokarmów). Dużo by pisać, jednak to jest twój blog i szanuję twoje poglądy i wpisy, jednak nie mogę tego uznać za Prawo dla nas i dlatego uznałam za słuszne wyrazić swoje zdanie 🙂 Już nie będę wyrażać swoich poglądów, aby wam nie mieszać 🙂

        1. blog jest także platformą do dyskusji.
          Sama chciałaś april podac email do tego celu.

          To porozmawiajmy. Może ja zdanie zmienię.
          Jak myślisz, co miał na myśli Paweł pisząc to zdanie:

          “Czy więc zakon unieważniamy przez wiarę? Wręcz przeciwnie, zakon umacniamy„. Rzym 3”

          1. Ok. Troszkę z Listu do Rzymian:14,1-8 gdzie Paweł pisze o pokarmach i dniach (nie mam możliwości kopiowania tekstu-pisze z tel.) Jak wiem z historii, w tym czasie Żydzi byli wygnani z Rzymu, jednak później mogli powrócić do miasta, w którym byli już nawroceni poganie. I był spór między nimi bo Żydzi chcieli nakładać prawo na pogan, a oni nie chcieli tego robić..I tworzył się spór. Więc Paweł napisał list, w którym rozwiązuje pewne kwestie, w tym pokarmu i sabatu. “Albowiem Królestwo Boże to nie pokarm i napój, lecz sprawiedliwość i pokój w Duchu Świętym”. Spór o pokarm i dni dotyczył Żydów i pogan, a nie pogan i pogan.. Zdaje sobie sprawę z tego, że Pan Jezus mówił, że prawo nie przemianie dopóki niebo i ziemia nie przemina i absolutnie się z tym zgadzam bo w 1000 letnim Królestwie będzie Prawo obowiązywało wszystkich(nawróconych pogan również), i będzie Świątynia i kapłaństwo. Teraz w tych sprawach mamy wolność(wybór).

            1. i odpowiedz jeszcze jeśli możesz jak rozumieć ten list do Rzymian

              „Czy więc zakon unieważniamy przez wiarę? Wręcz przeciwnie, zakon umacniamy„. Rzym 3”

        2. “Dla mnie to jest kwestia diety..sami lekarze twierdzą, że mięso czerwone jest niezdrowe- osobiście nie jem bo nie lubię, ale np moje dzieci jedzą np w szkole czy w odwiedzinach u rodziny, ale nie to mam na myśli, tylko kwestie prawa dla narodu ”

          Bóg w swej mądrości dlatego nam zabronił nie aby nas karać zakazami ale dla naszego dobra. Jak życie pokazuje zakaz ma sens.

      2. No i właśnie znowu podział stare przymierze, nowe przymierze ST a NT. Nic nie zostało zniesione a co więcej tylko utwierdzone zatem skoro Ojciec wyznaczył dzień odpocznienia, a Syn w żadnej mierze go nie zniósł to chyba jasne 😉 Co do pokarmów to taka ciekawostka- pokaż mi Żyda który umiera z powodu nowotworu? 🙂 Ot tu ciekawy artykul o tym coby nie było że jestem gołosłowny i to z frondzi 😛 http://www.fronda.pl/a/czy-wiesz-ze-zydzi-nie-choruja-na-raka,69081.html Czyli jednak nakazy Boga odnosnie pokarmów spełniaja swoja rolę 🙂 Co do owoców morza czy jak tam to zwą to nigdy nie mogłem patrzeć na to robactwo bez odruchu wymiotnego i teraz już wiem że był to prawidłowy odruch 🙂

      3. “Szczerze-pojawił się zamęt w moim życiu, kiedy na blogu pojawiły się różne zdania, kłótnie odnośnie pewnych kwestii przykazań” – mam ten sam problem i ten zamęt wywołał u mnie totalne zniechęcenie. Niczego nie rozumiem już.

        Miałem już o tym nie pisać, ale ewidentnie pastorzy w moim zboże w moim odcżucia prosto, logicznie i z poparciem wersetów wykazali mi, że pokarmy nieczyste były tylko dla Żydów i tak samo obchodzenie sabatu. A tu czytam co innego i dla mnie niezrozumiałego, w przeciwieństwie do wyjaśnień pastora. Więc albo jestem zwodzony w zborze (zapewne powiecie – jezuicki agent albo niedouczony), albo to wy
        zbłądziliście w jak to określił “fałszywej pobożności” mówiąc o pokazjach nieczystych. Nie wiem, kto się tu myli i nie oczekuję, by któraś ze stron uznała, że pobłądziła.

        Nic już nie wiem i dlatego na razie nie będę komentował na ten temat ani nawet o tym rozmawiał. I tak jestem w dolinie duchowej i fizycznej. Mam złe wyniki rezonansu-zmianę patologiczną w mózgu i nie wiem, czy nie grozi mi operacja neurochirurgiczna. Nie wiem czy mam też tę chorobę dwubiegunową, czy nie łudziłem się podczas manii, że zostałem uzdrowiony. Kwestia szabatu wpędziła mnie w największe dotąd zwątpienie. Popadłem w stare grzechy i na ulicy zaparłem się Jezupa podczas ewangelizacji… po raz tysiączny muszę jakoś się pozbierać, choć nawet modlić mi się nie chce…dziękuję za wszelką modlitwę. Niech Wam Pan Jezus błogosławi.

        1. Boga się słuchaj Jacku nie ludzi.
          Zapomnij o tym co my tu piszemy i zapomnij o tym, co pastor mówił.
          Zapytaj Boga w pokorze i na pewno Ci odpowie.
          Nieważne jest moje zdanie czy pastora.

          Na 100% Bóg Ci odpowie i rób dokładnie tak jak Ci powie.

          Co do guza, to czy złośliwy?
          Podobno wiele osób ma takie guzy, znam taki przypadek, ale nie są one złośliwe i ludzie nawqet od tym nie wiedzą.

          1. Słuszne to słowa i tak zrobię. Na razie muszę pokutować i się wyciszyć, bo jestem niecierpliwy i zawsze jak czegoś nie rozumiałem, to po prostu dawałem sobie z tym spokój… I tak pewnie byłoby z chrześcijaństwem, gdybym nie został pociągnięty. To taka trudna droga, że gdyby nie chodziło o zbawienie i ofiarę Jezusa, dawno bym zajął się czym innym. Na bloga zaglądam, ale jak mam takie wahania nastroju, to nie ma co się silić na komentowanie i rozpisywanie się.

            Wykryli mi jakiś konflikt nerwowo-naczyniowy. Lekarz 1. kontaktu mówił, że czasem się to operuje, a czasem nie i neurochirurg stwierdzi. Nie powiem, by mnie to przeraziło, bardziej jestem mocno wnerwiony, że mam kolejny problem zdrowotny – jakbym już ich dość dużo nie miał. Jak Priest napiszę, że czuję się jakbym miał 100 lat ostatnio. Ech, w takich chwilach najchętniej zaszyłbym się na pustyni. Pewnie teraz łapie mnie niechęć i niemoc, potem znowu przyjdzie to podniecenie i tak w kółko… I właściwie to przepraszam, że zaśmiecam swoimi żalami i frustracjami ten wątek. Chciałem tylko pocieszyć April, że i ja jestem w tym punkcie, mimo że wiem z was wszystkich pewnie najmniej, a jestem jednocześnie najbardziej cielesny. Biblia wydaje się czasem taka skomplikowana…

            Zrobię, jak mi radzisz – by z Bożym prowadzeniem dojść do większego poznania, a nie w oparciu o opinie innych. Miota mnie w te i wewte przez to. Co nie zmienia faktu, że dobrze bracie wiesz, jak szanuję Ciebie i Twoją pracę. Dążenie do prawdy jest pragnieniem nadrzędnym, a zapewne każdy z nas w czymś się myli. Z Bogiem.

            1. Jacek Bracie zawsze jesteśmy z tobą na dobre i na złe jak to w rodzinie przystało będziemy się z rodziną gorliwiej niż zwykle modlić o twój spokój duchowy wiem że będzie wszystko dobrze i tak jak Piotr napisał czy zdanie Pana nie jest najważniejsze ten Blog to mój Kościół nie mam zboru jak wielu tutaj jestem sam z rodziną a ta rodzina jesteście również i wy i o każdego z was się martwię i modlę z całą rodziną i również ten niepokój ostatnio udziela się wszystkim prócz mnie hyba ale napewno mnie smuci wcześniej również z tego powodu byłem rozdwojony ale Z Boża pomocą olsnilo mnie dzisiaj w pracy kiedy Dzieje słuchałem ale zostawię to dla siebie ponieważ zdania są podzielone może na zjeździe albo prywatnie na Fb kiedyś na ten temat pogadamy pozdrawiam cie w Panu naszym który nas prowadzi do zbawienia “Ten jest Mój Syn Umiłowany Jego Słuchajcie “

              1. Pokój Tobie i Twojej rodzinie!

            2. Jacuś bracie!!! Nie załamuj się proszę. Ciężko jest i niestety bedzię bracie ale pamietaj o Jezusie który swój krzyż zaniósł do końca i nas prosi o to samo. I nie zniechęcaj się modlitwą ale módl sie jeszcze więcej i ja z Kasią też sie pomodle…Chłopie masz “za sobą” Boga Wszechmogącego który Ci zawsze pomoże tylko proś i się nie poddawaj. To ten zły chce Cie zniechęcić nie daj mu sie i proś Pana naszego Jezusa Chrystusa a wytrwasz z Nim zawsze…Niech Łaskawy Bóg ma Cie w swojej opiece…Pokój z Tobą bracie.

              1. Dziękuję Cie w imię Jezusa… Pokój Wam i do zobaczenia!

          2. Dokładnie
            Słuchaj głosu Boga On wskaże Ci drogę Jacku
            “lecz kto mnie słucha, bezpiecznie mieszkać będzie i będzie wolny od strachu” przypowieść Salomona 1:33

            1. Ja też lubię czasami po prostu zniknąć. Znajomi i rodzina mają czasem o to do mnie żal. Ale najważniejsze w takich momentach jest aby nie osłabła twoja relacja z Jezusem. Bo to właśnie wtedy okazujesz swoją duchową siłę. ❤

              1. Tak, to jest najważniejsze!

        2. Jacek nasze wsparcie modlitewne masz zawsze i pamietaj, że za tym wsparciem stoi ktoś komu bardzo na Tobie zależy więc nie poddawaj się. Co do braku zrozumienia pewnych kwestii, problemu niepewności i zwiedzenia to powiem Ci, że jest coś na rzeczy bo ja odczuwam podobnie! Sam bije się z myślami czy nie lepiej byłoby po prostu odejść stąd wyciszyć się nie udzielać w komentarzach itp. Popatrz co się dzieje obecnie na blogu Zdzisław też w rozterce NNierozumiem też chce się wyłączyć w jakimś sensie to świadczy tylko o jednym jesteśmy blisko prawdy i wiadomo kto chce nas zniechęcić w dalszym jej badaniu i poznaniu! Teraz już wiem i jestem tego pewien to kolejny atak oskarżyciela! Teraz nie możesz się poddać.

          1. Tak zgadzam się z Tobą Sławku, a dodam tylko, że ataki dotyczą słabo jeszcze utwierdzonych w wierze.
            Wczoraj Dawid Arrivald napisal mi na skypie, że:

            ” uwazam, ze to zalezy od osoby, ktoś świeży w wierze, ktory nie chodzi w Duchu potrzebuje rozeznawac przez konkretne rzeczy, tak jak to bylo w prawie i tak jak bylo to w przypadku Izraelitow

            Natomiast chodzenie w Duchu, prawo milosci itd. to wyzsza półka”

            Jesteśmy na różnych etapach poznania i każde przejście do zrozumienia Slowa bedzie czasem boleć. Nieraz plakalem i chcialem się wycofać.

            Jednakże skoro pastor powiedzial, że jestesmy jak to określił „fałszywej pobożności”, to poczuwam się do napisania jaka jest praktyka a nie teoria. Nie lubię takich rzeczy pisać, bo to może zabrzmieć jak chwalenie a jest w tym przypadku obroną.
            Otóż to nie za sprawą pastora Jacek został uzdrowiony z 2 grzechów, ale dzięki kilku osobom w Ustroniu Morskim. To nie pastor poświęcił Jackowi tak wiele uwagi ale Robert, Diana i inni.
            Wykładać teorię owszem można, ale ja cenię sobie kościół z mocą.

            Czy Pan Jezus był jak faryzeusz popisujący się wiedzą, czy uzdrawiał, modlił się za innych itp?
            Wiemy jak było. Teraz liczy sie autorytet, a nie czyny. Wystarczy wejsc na mownice aby być pasterzem.

            1. Łaska Pańska niech będzie z wami, kochani bracia!

        3. Nie chodź do zboru. Nie chodź na ewangelizację. To nie tego oczekuje Pan Jezus od Ciebie.
          Jacuś to są czasy końca bez ingerencji Pana Jezusa i tak się nikt nie nawróci. Naszym zadaniem jest ratować siebie i najbliższych.
          Ap 22, 11: Kto krzywdzi, niech jeszcze krzywdę wyrządzi, i plugawy niech się jeszcze splugawi, a sprawiedliwy niech jeszcze wypełni sprawiedliwość, a święty niechaj się jeszcze uświęci!
          Wróć do tego czego nauczyłeś się na początku, kiedy to Pan Jezus dał Ci siebie poznać i w tym trwaj. Nie szukaj własnych zasług w celu zbawienia. Nic już nie musisz robić ponad to co mówi prawo Pana Naszego Jezusa Chrystusa. Wiedz o tym ze cały nasz prawdziwy zbór kościół blogowy modli się gorliwie za Ciebie i nie zostawimy Cię nigdy samego z twoimi problemami. Jesteś dla nas i Pana Jezusa bardzo ważny.
          Błogosław duszo moja Pana.

  6. Nie jest przypadkiem również to, że Pan sabatu, Jezus właśnie w ten święty dzień uzdrawiał chorych i opętanych.
    Dobitnie pokazał tymi wielkimi dziełami, że to jest święto dane nam od Boga.
    To jest wyjątkowy dzień przymierza między nami a Bogiem.
    My dostaliśmy od Boga dzień wolny- sabat
    Świat dał ludziom dzień wolny – niedzielę

    Pozostaje wybrać między przykazaniem Boga, a przykazaniem człowieka.

    Z tego powodu od jakiegoś czasu noszę się z myślą zmiany pracy. Mam na oku taką w której to sama będę mogła zadecydować kiedy chcę mieć wolne.
    Fajna sprawa, jak tak rozmyślałam to okazuje się, że wszystkie głupie święta będę mogła iść do pracy z własnej woli. 🙂

  7. Ja studiowalam List do Rzymian w kontekście całego Słowa(nie robię żadnych podziałów na ST i NT) z braćmi ponad kilkadziesiąt godzin, aby zrozumieć te kwestie. I Słowo mnie tak utwierdza. Zbawienie pochodzi od Żydów, Jezus przyszedł do nich, a dopiero potem do nas, przez nauczanie Apostolskie. Izraelici to naród z własnymi prawami i zwyczajami nadanymi im przez Boga (tym się wyróżniał wśród innych narodów). My, mieszkając w Polsce, również podlegamy pewnym prawom. Jezus umierając na krzyżu wypełnił to co było przeszkodą do zbawienia. Świętowanie dni i spożywanie pokarmu te sprawy przyszłe, które będą obowiązywać. Ja każdego dnia czytam Słowo, modlę się, szukam relacji z Bogiem. Tym żyje na codzień, nie muszę robić różnicy w dniach bo oddaje Mu chwałę każdego dnia! Mogę podać link do strony gdzie jest studiowany cały list do Rzymian i nie tylko. Ja to przyjmuje, a wy musicie sami, że Słowem i Duchem Świętym rozważyć te kwestie. A co do chorób-wszyscy chorujemy od dnia przekleństwa danego przez Boga na ziemię przez grzech pierwszych ludzi i tak będzie, aż do zmartwychwstania w Nowym ciele. Bożą łaską jest dobre zdrowie,a nie nasza zasługą… Oczywiście wystrzegamy się pijanstwa, obrzarstwa itp bo to grzech

      1. Jacku: tiqva.pl Pisałam do ciebie na fb i mam nadzieję, że to samo zdjęcie masz na profilu co na blogu 😉

        1. Potwierdzam. Także moje roztargnienie, jeśli nie zauważyłem i nie podziękowałem 😉

    1. Jestem zainteresowany linkiem do tej strony.

    2. “Ja studiowalam List do Rzymian w kontekście całego Słowa(”
      Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale pisałaś april, że studiowałaś z jakiejś strony, chyba Dariusza P.
      Jeśli tak, to nie samodzielnie.
      Ja oczywiście czytałem do Rzymian i analizowałem samodzielnie. To jest wazne.
      Zbawienie pochodzi od Żydow, wazny temat:

      https://detektywprawdy.pl/2015/01/01/zbawienie-bierze-poczatek-od-zydow/

      “Tym żyje na codzień, nie muszę robić różnicy w dniach bo oddaje Mu chwałę każdego dnia! ”

      Tak i ja i sporo osób stąd oddajemy Jezusowi Chwałę każdego dnia, ale chcąc szanować przykazania dzień święty świętujemy. Wiadomo, każdy kto chce.
      Spotykamy się na zjazdach i nikt nikogo nie wypytuje ani o szabat ani wieprzowine. Ja mowie ze swituje i nie jem wieprzka.

  8. Bardzo dziękuję za tak obszerne wyjaśnienie kwestii szabatu . To wszystko potwierdza moje przemyślenia . Jeszcze raz dziękuję .

  9. 1 A tego, który jest słaby w wierze1, przygarniajcie życzliwie, bez spierania się o poglądy. 2 Jeden jest zdania, że można jeść wszystko, drugi, słaby, jada tylko jarzyny. 3 Ten, kto jada [wszystko], niech nie pogardza tym, który nie [wszystko] jada, a ten, który nie jada, niech nie potępia tego, który jada; bo Bóg go łaskawie przygarnął. 4 Kim jesteś ty, co się odważasz sądzić cudzego sługę? To, czy on stoi, czy upada, jest rzeczą jego Pana. Ostoi się zresztą, bo jego Pan ma moc utrzymać go na nogach.
    5 Jeden czyni różnicę między poszczególnymi dniami, drugi zaś uważa wszystkie za równe: niech się każdy trzyma swego przekonania! 6 Kto przestrzega pewnych dni, przestrzega ich dla Pana, a kto jada wszystko – jada dla Pana. Bogu przecież składa dzięki. A kto nie jada wszystkiego – nie jada ze względu na Pana, i on również dzięki składa Bogu. 7 Nikt zaś z nas nie żyje dla siebie i nikt nie umiera dla siebie: 8 jeżeli bowiem żyjemy, żyjemy dla Pana; jeżeli zaś umieramy, umieramy dla Pana. I w życiu więc i w śmierci należymy do Pana. 9 Po to bowiem Chrystus umarł i powrócił do życia, by zapanować tak nad umarłymi, jak nad żywymi2.

    1. no i tym optymistycznym akcentem możemy dojść do porozumienia. Dokładnie i ja tak myślę.

    2. Ten cytat z 14 rozdziału listu do Rzymian prawdopodobnie dotyczy postów. Jeden jadł jarzyny, drugi nie jadł nic, trzeci mięso, a inny jadł w ten dzień, a drugi w tamten.
      Dlatego apostoł Paweł mówi, że wybór należy do nas i żeby nikogo nie osądzać, co jemy, czy też nie jemy i w który dzień
      Natomiast co do pokarmów, o których mówi Paweł, to świnka nigdy przez Boga nie była nazwana pokarmem, była zwierzątkiem nieczystym jak pies czy szczur, czyli nie do jedzenia. Noe zabrał do arki po 7 par zwierząt czystych i po 1 parze nieczystych. Jak myślicie dlaczego, aż 7 czystych? Czy nie po to, żeby mieć co jeść, a jednocześnie zachować ich gatunki.

  10. A nie pomyślał nikt o kalendarzu księżycowym, którym Izraelici posługiwali się do liczenia tygodni i miesięcy ??

    W sumie to Bóg stworzył słońce, księżyc i gwiazdy do wyznaczania pór i lat, czyli odmierzania czasu.

  11. W kontekscie Szabatu dziś jest I kwadra ksiezyca po zachodzie słonca czyli pierwszy cykl po nowiu, kalędaz księzycowy był używany w starozytnym Izraelu dzieli sie na 12 miesiecy po 30 dni czyli raze wychodzi 360 dni nie ma dni przestępnych a kazdy Szabat wypada w nów, I kwadre, pełnie i II kwadre bardzo logiczne. W Apokalipsie jest napisany czas 1260 dni podzielmy przez 30 wychodzi 42 miesiący czyli 3,5 roku wiecej informacji https://bibliainfo.wordpress.com/2014/04/07/kalendarz-biblii/ Cześć i Potęga u Boga naszego i Baranka!

  12. Ja bym brał pod uwagę kalendarz biblijny. To kiedy jest szabat zależy od nowiu. Nie jestem jakimś super znawcą w temacie, ledwie przeczytałem parę zdań tu i tam. Ale szabatem może być dosłownie każdy dzień, nie musi to być sobota.

    Szabat to jest co siódmy dzień licząc od początku miesiąca, którym jest nów. Więc jeśli nów wypadnie np we wtorek, to przez cały najbliższy miesiąc szabat będzie wypadać w poniedziałek, bo wtorek to 1-szy dzień miesiąca.

    Tak szczerze, to to by znacznie komplikowało sprawę z odpoczynkiem, bo trzeba by brać dni wolne w środku tygodnia.

    Ale nie wiem czy ktoś jeszcze stosuje dzisiaj kalendarz biblijny, chyba żydzi w Izraelu świętują po prostu w sobotę

  13. Chciałbym dodać że powinniśmy świętować szabat i nie jadać wieprzowiny ponieważ. jesteśmy nowym Izraelem, nowym
    Chrystusowym Jeruzalem.

    Spokojnego odpocznienia moi kochani bracia i siostry w Chrystusie. ☺

  14. Niewielu zdaje sobie sprawę z faktu, że świętowanie dwóch osobnych dni jest dowodem wprost na współistnienia na/w Ziemi dwóch ludzko wyglądających gatunków / kast i naturalnie dwóch monoteistycznych religii. Jednej biblijnej świętującej Sobotę Sabat i drugiej gnostycznej świętującej Słońce Sun Day w formie obelisku Amon Ra stojącego w centrum wielu światowych stolic w tym tej najważniejszej z pl. św. Piotra w Watykanie.

  15. Dziękuję Ci Bracie Piotrze za ten artykuł 🙂 O ile pamiętasz, miałem wątpliwości swego czasu co do konieczności przywiązywania uwagi wobec dnia odpoczynku. Niemniej teraz, trochę równolegle dochodząc, wiem już, że święcenie soboty jako dnia odpoczynku jest bardzo ważne. Słońce już zaszło, więc mogę coś napisać 🙂 Różnie można interpretować niektóre fragmenty Pisma Świętego, jak np. dotyczący rozróżniania dni. Ale przecież Słowo Boże jest niezmienne. W Dziejach Apostolskich jest napisane 5,29 (BW) “Piotr zaś i apostołowie odpowiadając, rzekli: Trzeba bardziej słuchać Boga niż ludzi.” Są wszak pisma wczesnochrześcijańskie świadczące o fakcie odchodzenia od wyznaczonego przez Boga dnia sabatu. Metodą słuszną będzie jednak weryfikowanie tego przez Biblię, gdyż błędne jest założenie z góry, że oni nie mogli się mylić. Że mieli podstawy, żeby tak robić. Zgadzam się osobiście z opinią, że dla chrześcijan każdy dzień powinien być sabatem obcowania z Panem Bogiem, a każda chwila ich życia być rzeczywistym świadectwem należenia do Zbawiciela. Interpretując Pismo Święte z uwarunkowań narzucanych przez kontekst społeczny, różne tradycje prędzej jednak pójdzie się ku zwiedzeniu. Dawid przekazał swojemu synowi Salomonowi 1 Król. 2,3-4 (BW) “Przestrzegaj wiernie służby Pana, Boga swego, i chodź jego drogami, przestrzegając jego ustaw, jego przykazań, jego praw i jego ustanowień, jak są zapisane w zakonie Mojżeszowym, aby ci się wiodło we wszystkim, co będziesz czynił, i wszystko, dokądkolwiek się zwrócisz, Aby i Pan dotrzymał obietnicy, jaką mi dał, mówiąc: Jeżeli synowie twoi spełniać będą swoje obowiązki i postępować wobec mnie wiernie z całego swego serca i z całej swojej duszy, to nie braknie ci potomka na tronie Izraela.” Pomimo wybitnej mądrości Salomon z czasem zaczął skupiać się na swoim życiu. Świątynię Boga Jedynego stawiał 7 lat, ale swój dom już 13. Potem słuchał swoich żon i stawiał bałwany, nawet oddawał cześć obcym bóstwom. Wiedział jaka jest wola YHWH, ale królewskie serce stwardniało na Jego głos. Parafrazując znany film “jaką piękną katastrofą” zamknął swoje wspaniałe życie. Pan Jezus Chrystus (chociaż myślę, że może lepiej będzie trzymać się prawdziwego imienia Yahushua – YHWH zbawia) powiedział w Ew. wg Marka 13,13 (BW) “I będziecie w nienawiści u wszystkich dla imienia mego; ale kto wytrwa do końca, będzie zbawiony.” Nie chciałbym po swoim życiu doświadczyć “pięknej katastrofy”.

  16. Kłócimy się między sobą o to czy to niedziela czy to sobota jest tym dniem świętym. Ale z tego co ja zauważyłem to każde przykazanie w Dekalogu jest równoważne. Jest powiedziane, że “Będziesz miłował Pana Boga w każdej godzinie, minucie, sekundzie swojego życia…”. Żeby miłować Boga należy przestrzegać Dekalogu. Każdy dzień życia jest dniem świętym, bo jeżeli jest inaczej to np.
    w sobotę nie można zabijać a w niedzielę tak. Cudzołożyć mogę w każdy dzień a nie dzień święty. Dekalog odnosi się do każdego dnia tygodnia. Będziesz wielbił Boga w każdym dniu życia przestrzegając Dekalogu. Dlaczego
    Jezus powiedział “Jestem Panem szabatu…” kiedy zwrócono uwagę, że jego uczniowie właśnie w szabat pracowali w polu? Nie neguję ani soboty, ani niedzieli, ani innego dnia tygodnia.
    Jest to piękne kiedy ludzie w grupie, i w świątyni razem modlą się do Boga. Po to świątynie powstawały. I jest fragment w Biblii którym Bóg mówi, że ludzie przychodzą pojedynczo do Niego, a chce by to były tłumy. Stwierdzenia
    w Biblii są wieloznaczne, jednak by poznać prawdziwe znaczenie to trzeba by doznać łaski oświecenia, którą daje tylko Bóg. A stwierdzenie “pojedynczo” może oznaczać też, że są to jednostki, które znalazły drogę, a Księga Życia
    mówi, że jest to niewiele ludzi i podaje dokładną liczbę.

    1. “Ale z tego co ja zauważyłem to każde przykazanie w Dekalogu jest równoważne. Jest powiedziane, że “Będziesz miłował Pana Boga w każdej godzinie, minucie, sekundzie swojego życia…”. Żeby miłować Boga należy przestrzegać Dekalogu. Każdy dzień życia jest dniem świętym, bo jeżeli jest inaczej to np.
      w sobotę nie można zabijać a w niedzielę tak. Cudzołożyć mogę w każdy dzień a nie dzień święty”

      Mylisz się ponieważ Izraelici świętowali sobotę jak również nie cudzołożyli w pozostałe dni 🙂 a jak cudzołozyli to było kamionowanko 😉

  17. Sobota czy niedziela a podobno nawet piątek w judaizmie nic nie zmieni. Jeżeli wierzę to będę przestrzegał Prawa Bożego każdego dnia. A niestety
    wielu wiąże dzień święty z dniem odpoczynku, z jakimś dniem tygodnia. Dzieląc świat na dobro i zło, czarne
    i białe wszystko staje się proste. Nie ważne czy przywłaszczyłem sobie 10 złotych czy 10MLN złotych,
    wynik jest oczywisty. Każde przykazanie w dekalogu
    jest zależne od drugiego, wszystkich. Łamiąc jedno
    upada cała wiara, sens. Dlatego nie można przypisywać określonego dnia dla któregokolwiek
    z przykazań co jest czynione w przypadku dnia świętego. Równie dobrze mogę przypisać czwartek jako dzień w którym nie można kraść. Skoro inne przykazania należy przestrzegać każdego dnia, to tym bardziej dla zdrowo myślącego człowieka dzień święty to ne jeden dzień w tygodniu. Co by zrobił Bóg w takim przypadku? Słowa “Ja jestem Panem szabatu…” mówią, że to Bóg ustala reguły, warunki. I nie ma to nic wspólnego z odpoczynkiem.
    dzień święty święcić można jedynie poprzez przestrzeganie pozostałych przykazań.

    1. To co piszesz to nowa teologia a Biblia mówi że Bóg jest ten sam. Jezus nigdy nie powiedział że znosi szabat

      1. Sabat bedzie wznowiony w tysiacletnim krolestwie. Teraz swietujemy pierwszy dzien po sabacie jako dzien radosci ze zmartwychsstania

        1. aha czyli od początku byl szabat teraz jest przerwa niczym w szkole a później znów szabat? dobre 😀

  18. A oni odszedłszy z Pergi, przyszli do Antyjochii Pisydejskiej, a wszedłszy do bóżnicy w dzień sobotni, usiedli. Dz.Ap.13,14

    A gdy oni wychodzili z bóżnicy żydowskiej, prosili ich poganie, aby i w drugi sabat mówili do nich też słowa. Dz.Ap.13,42

    A w drugi sabat niemal wszystko miasto się zgromadziło na słuchanie słowa Bożego. Dz.Ap.13,44

    A słysząc to poganie, radowali się i wielbili słowo Pańskie, i uwierzyli, ilekolwiek ich było sporządzonych do żywota wiecznego. Dz.Ap.13,48

    Tedy miewał rozmowę w bóżnicy na każdy sabat i pozyskiwał i Żydy, i Greki. Dz.Ap.18,4

    I mieszkał tam rok i sześć miesięcy, nauczając u nich słowa Bożego. Dz.Ap.18,11

    Z wszystkich tych cytatów wynika, że Paweł robił dokładnie to co Jezus.

    Albowiem Syn człowieczy Panem jest i sabatu. Mat.12,8
    ….i sabatu
    Ten cytat wskazuje na to, że Pan Jezus jest Panem sabatu, ale nie tylko sabatu lecz jest Panem wszystkiego!

    Dalej, Pan Jezus w sabat chodził, uzdrawiał i nauczał.
    Nie zamknął się gdzieś w pokoju przed wszystkimi mówiąc – dajcie mi spokój bo teraz obchodzę sabat.
    Obchodząc krainy właśnie w sabat odpuszczał grzechy, uzdrawiał, nauczał, wołając, aby uwierzyli w Niego.
    Wszystko to robił po to, aby oni przez wiarę w Niego weszli w przyszłości do Niebiańskiego odpocznienia.
    Sabat jest obrazem przyszłego odpocznienia w Bogu.
    Jest też znakiem przynależności do Boga, który stworzył świat.
    W sabat można czynić dobro, a chyba największym dobrem jest głoszenie Słowa Bożego o królestwie na chwałę Bożą i wyrywanie ludzi z ciemności niewiary.

    Co robi Paweł?
    Uczciwie mówiąc, chodzi po bożnicach właśnie w sabat i głosi ewangelię żydom i poganom.
    Dokładnie jak to robił Jezus.
    Na każdy sabat chodził i głosił królestwo Boże.
    Kto chce niech przeliczy ile to sobót w okresie roku i sześciu miesięcy?
    Nie niedziel, ale sobót?
    Inna rzecz to fakt, że poganie prosili go, aby kontynuował głoszenia Słowa Bożego w inne sabaty.
    Stąd musieli być świadomi czym jest w bożnicy sabat..

  19. Tak chciałem napisać że obchodzimy niedzielę dlatego że Jezus zmartwychwstał właśnie w ten dzień?Ktos chyba nie wie o czym pisze

    1. Jezus zmartwychwstał w sobotę

      https://sobotni.blog/2018/03/31/jezus-zmartwychwstal-w-sobote/

      Poza tym to Bóg ustala święta a nie ludzie. Dlatego też chanukah nie jest świętem Boga.

    2. Drogi Aa.
      My mamy wolny wybór, albo słuchamy Stwórcy – Boga, albo stworzenia – człowieka.
      Detektyw Prawdy, tak jak nieliczni tu zebrani staramy się wypełniać wolę Boga zgodnie z Pismem. A tam w Nowym Testamencie jest wprost napisane, że zarówno Jezus jak i apostołowie przestrzegali Szabatu w sobotę 🙂
      A dla tych co twierdzą, że już nic nie obowiązuje po zmartwychwstaniu Jezusa, mamy Listy Apostolskie, a tam również jest napisane (cytuję oficjalną katolicką(!) wersję 🙂
      Hebrajczyków 4.9:
      “A zatem pozostaje odpoczynek szabatu dla ludu Bożego. 10 Kto bowiem wszedł do Jego odpoczynku, odpocznie po swych czynach, jak Bóg po swoich. 11 Spieszmy się więc wejść do owego odpoczynku, aby nikt nie szedł za tym samym przykładem nieposłuszeństwa.”
      Amen.
      Słowo Boże wiecznie żywe 🙂

    3. co to ma do Przykazań kiedy Jezus zmartwychwstał…nic.. Przykazania są wieczne na nowej ziemi tez będzie obchodzony sabat – sobota… Bóg sie nie zmienia…….to KK zmienił czasy i zakon jak to przez proroka Daniela zostało zapowiedziane.

Dodaj komentarz

Detektyw Prawdy, Dobra Nowina i Apokalipsa © 2015 Frontier Theme
pl_PLPolish